Bad Company 2 buggstädat

Medlem
Skrivet av Lej:
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ja verkligen recon är ju skit. Skjuter med ett m24 sniper mot en fiendes huvud och vad händer?????? Jo han såras!!!!!!!!!!!!! ANTI nerf

Måste bara fråga men är du säker på att du verkligen träffar huvudet och inte bröstkorgen? Jag har träffat på mycket folk som inte är medveten om att kulan faller på större avstånd.

M24 gör minst 75 skada per skott (beroende på distans) och har 3.25x headshot multiplier så ett headshot gör minst 243.75 skada. Soldater har 100hp, eller 125 med body armor, på normal och ännu mindre på HC.

källa: http://denkirson.xanga.com/722757523/bad-company-2/

Fin statistik och fakta, förutsatt att man då träffar just huvudet?.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Jag tycker dem ska ta bort Recon klassens snipervapen och får bara ha tracer dart eftersom dem är RECON..söka av fienderna och kikaren med mortar. eeeeverybody happy


signatur

FUBAR

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag hoppas att de har noterat att det är folk som lider av deras färgval på ikonerna i spelet!

De måste lägga in ett alternativt färgschema för oss färgblinda!

Ja, har samma problem mer eller mindre. Har för mig att det var ungefär likadant i BF1943 också. Känns som chansen att de ska göra något åt det är väldigt liten.

Medlem

Confirmed, SecuROM är INTE borttaget! Endast för Steam-användare (som ju ändå aldrig haft en skiva).

Medlem

Har faktiskt inte stött på varken en bugg lr något som ni skriver om ^^
Enda "bugg" jag haft är väl i såna fall att jag körde medic o låste upp förstahandslåda men fick den aldrig förens jag dog ca 3 gånger
Men annars så ^^
MP= 5/5 i betyg
SP= har faktiskt inte testat än fast jag kört sen relese ^^

Medlem

Hellre en nerf på dom alla andra vapen så det blir accuracy falloff om man försöker snipra från halva banan, istället för att vilja nerfa recon.

Och sen bort med mouse smoothing som enligt många på forumen säger är automatiskt aktiverat som delvis är orsaken att man behöver en musmatta stor som en fotbollsplan för att kunna rotera delarna i stridsvagnen och helikopter

Medlem

Bra uppdatering igår. Resultatet för mig blev:
Startade mp och lirade på en bana. När rundan var slut blev det crach till windows.
Startade om och tänkte spela lite singleplayer istället.
Valde resume game och medan den laddar, crach till window.
Startade om och upprepade samma procedur, med samma resultat.

Innan patchen hade jag lite problem, men inte så här allvarliga. Jag har aldrig någonsin i mp kunnat använda den där lilla helikoptern som man styr via en monitor. Varje försök har resulterat i en crach...

Väldigt buggigt spel, otroligt roligt, men buggigt.
Det var samma sak med BF 2142 som var otroligt roligt i mp, titan mode. Men spelet var ju så instabilt att det knappt gick att starta...

Medlem

Browsern är värdelös och alltför seg som många sagt. Tar flera minuter att ta fram alla servrar för mig, kan inte adda på favourites eller se history heller.

Banbyten tar lång tid också då den måste ladda in statsen, sitter på ssd och ny dator så beror inte på det.

Hitboxarna är rätt kassa, vet inte hur många skott man missat mot folk som står stilla och ändå inte blir träffade.

Lagget är rätt brutalt, att försöka komma in på någon gottland eller tv2 är rätt omöjligt när servern browsern är så kass.

Brukar även krasha helt utan anledning, ofta för flera spelare åt gången.

Medlem
Skrivet av Jabuba:

BC2 är vidrigt buggigt. Patchen ändrade på min spelupplevelse på ett sätt:

Innan patchen hade jag problem med att spelet hård-hänger sig efter ca 1 timmes spelande och kräver manuell omstart av datorn.

Efter patchen så slängs jag ut i serverbrowsern med "Connection to the server has been lost" efter 30 minuters spelande.

EA's forum har trådar på över 80 sidor, ÅTTIO SIDOR, med arga kunder från massa olika PC-konfigurationer med precis samma fel.

Jag har också samma problem med att jag slängs ut till serverbrowsern och jag har precis samma problem i Operation Flashpoint Dragon Rising. Men problemet med att man blir utslängd dyker bara upp en gång för mig om jag loggar in i matchen igen så kan jag spela hur länge som helst sen.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Inaktiv

Något som upptäckts som är lite kul..

På TV och på olika sociala medier typ Youtube så rullar just nu Dice & EA´s reklamfilm för nya Bad Company 2

http://www.youtube.com/watch?v=aeJ1G-JFp6A

Problemet är bara att buggyn som är "huvudfigur" i trailern inte finns i spelet.. alls..
De fanns i ettan, men INTE i bad company 2.

Kul va?


signatur

FPS-Gamer

Inaktiv
Inaktiv

Jag har inte lirat betan och precis ormformaterat min dator men idag när jag hade tankat klart bf2 via steam (har köpt de via steam också) och skulle börja lira online så fungerade de inte tar lång tid innan servers kommer up och den loggar ut mig så står de connection till game server have been lost. Jag har upptaterat allt och gjort undan tag för bf2 både i virus pogrammet och i brandväggen snälla någon hjälp

123
Skriv svar