The Division 2 får till slut nytt innehåll och en ny säsong idag

Robot
The Division 2 får till slut nytt innehåll och en ny säsong idag

Inklusive ett nytt spelläge och ett system för uppgradering av utrustning.

#Massive-entertainment, #The-division-2


Medlem
Citat:

skulle dröja till 2022, men ingen hade nog väntat sig att det skulle dröja så här länge.

Det är 2022 fortfarande? Första halvåret har inte ens passerat.

Medlem

Synd att spelet inte finns på Steam (och då utan länk till Uplay).
Jag vet att det är en löjlig anledning egentligen men det hade hjälpt både mig och några vänner att hålla upp intresset för spelet.
Sist jag lirade var med New York expansionen i någon vecka.

Gillar spelet skarpt. Likadant med ettan. Om de planerar ett nytt spel så önskar jag mer fokus på att spela med andra och större möjligheter till "social interaction" och communities. Känns som det blir mycket solospelande för att vara ett onlinespel just nu. Och har man inte några kompisar blir det väldigt torrt.

Skribent
Skrivet av Vercadi:

Det är 2022 fortfarande? Första halvåret har inte ens passerat.

Jag vet inte riktigt vad du invänder mot. När uppdateringen sköts upp till 2022 var tanken att den skulle släppas i februari, men den blev därefter försenad ytterligare. Många förväntade sig alltså att den skulle släppas betydligt tidigare under året än vad som nu är fallet.

Gnällkuk
Skrivet av Ronzem:

Synd att spelet inte finns på Steam (och då utan länk till Uplay).
Jag vet att det är en löjlig anledning egentligen men det hade hjälpt både mig och några vänner att hålla upp intresset för spelet.
Sist jag lirade var med New York expansionen i någon vecka.

Gillar spelet skarpt. Likadant med ettan. Om de planerar ett nytt spel så önskar jag mer fokus på att spela med andra och större möjligheter till "social interaction" och communities. Känns som det blir mycket solospelande för att vara ett onlinespel just nu. Och har man inte några kompisar blir det väldigt torrt.

Ubi har ju inte direkt haft lysande framgångar på senaste åren så de håller nog hårt i sina titlar där de kan. Ett så pass gammalt spel tror jag dock det hade varit smartare att släppa det på Steam nu. Visst tappar det 30% eller vad det nu är, men de lär sälja klart mer idag på Steam.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kanske värt att spela igen. Sist jag spelade drogs Division fortfarande med dåliga speldesignval som ex för att ha en chans i de svårare svårighetsgraderna var man i stort sett tvungen att min-maxa för maximal skada för att armor var irrelevant. Detta ledde till ganska ensidiga builds med maxial DPS som fokus, inget annat var värt att investera i.

Hoppas det är bättre nu.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Avstängd
Medlem

Sugen köpa detta till ps5:an för casual spela igenom storyn en gång till


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag saknar survivor läget från det första Divison spelet. :/

Medlem

Inget crossplay?

Medlem

Har de lyckats patcha bort att fiender random spawnar in i ryggen på en eller är det fortfarande kvar några år senare ?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Jag saknar survivor läget från det första Divison spelet. :/

Det var riktigt bra, men svårt tyckte jag. Men det finns väl kvar än? Optimerat med tror jag.

Skrivet av Skunke:

Inget crossplay?

Det hade definitivt hjälpt. Ett stort problem när det saknas spelare till olika banor och svårighetsgrader.

Medlem
Skrivet av miffot:

Sugen köpa detta till ps5:an för casual spela igenom storyn en gång till

Tips är att spelet är på rea nu på PS Store om du tänker köpa det till ps5:an

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag vet inte riktigt vad du invänder mot. När uppdateringen sköts upp till 2022 var tanken att den skulle släppas i februari, men den blev därefter försenad ytterligare. Många förväntade sig alltså att den skulle släppas betydligt tidigare under året än vad som nu är fallet.

Då kan man ju förtydliga det i nyheten, det är inte alla som vet att det skulle varit tidigt 2022. Jag hade tex ingen aning om det jag heller och tyckte också att det var lite märkligt skrivet

Skribent
Skrivet av DeFeCT:

Då kan man ju förtydliga det i nyheten, det är inte alla som vet att det skulle varit tidigt 2022. Jag hade tex ingen aning om det jag heller och tyckte också att det var lite märkligt skrivet

Jag hör er, även om jag inte tycker att det är något som behöver förtydligas. Att de i slutet av förra året sa att uppdateringen skulle försenas till 2022 och att många inte trodde att det skulle dröja ända till maj säger allt: att uppdateringen dröjt längre än väntat.

Medlem
Skrivet av Herr_Haubitz:

Tips är att spelet är på rea nu på PS Store om du tänker köpa det till ps5:an

Såg det och har köpt det! Casual spela när ungarna sover


signatur

Spela spel är kul ibland.

1
Skriv svar