Starfield och Redfall försenas - släpps 2023

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det verkar ju som Nintendo gör färdigt spel och kan hålla dem på is tills det finns ett bra läge och släppa. Jag tror tex. att Metroid Prime remaken är färdig redan, men de väntar på att släppa den tills de har releasedatum för Prime 4. Då kan de börja hajpa upp det spelet med att släppa Prime-remaken ett halvår innan.

Ja precis .Nyligen har vi Metroid Dread och det fantastiska Kirby Forgotten Land som är exempel på spel de utannonserade kort innan de släpper dem.

Medlem

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Jäkligt trist, hade sett fram emot att spela det till jul. Nåväl, tur att det kommer mycket tredjepart ändå. Sen lär de väl släppa Forza och Grounded bland andra. Ser fram emot Xbox Showcase. Vad jobbar The Coalition med?

Medlem

Oavsett tidigare principer gör nog Bethesda rätt i åtminstone visa upp en trailer med gameplay nu i juni så att vi åtminstone kan få en uppfattning vad vi har att vänta oss. Spelet har varit under utveckling länge och avtäcktes redan 2018 och jag måste erkänna att det är bra märkligt att vi bara fått en trailer sedan dess. Resten av deras marknadsföring med concept art, panelsamtal o.s.v. känns bara oerhört frustrerande och info om själva spelet, världarna, story och funktioner/spelmekanik är ju knapphändig än idag.

Jag är absolut inte för att de ska köra en marknadsföringskampanj a la Cyberpunk men om inget visas nu i juni så kommer mina varningsklockor börja ringa.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jäkligt trist, hade sett fram emot att spela det till jul. Nåväl, tur att det kommer mycket tredjepart ändå. Sen lär de väl släppa Forza och Grounded bland andra. Ser fram emot Xbox Showcase. Vad jobbar The Coalition med?

Oklart men den senaste tiden har de utannonserat(?) många positioner inom företaget på sina sociala medier så någonting lär de ha på gång

Medlem

hela "släpp det den 11'e november, på dagen 11 år efter skyrim" grejen var ju ganska uppenbart en PR grej, men jag önskar verkligen att utvecklare/utgivare slutade slänga ur sig releasedatum huxflux.

känns verkligen som vi har gått från "vi gör allt i vår makt för att släppa det på det här datumet" till "jomen det är väl säkert färdigt då, däromkring, hoppas vi, get hyped!"

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Vad jobbar The Coalition med?

Är inte det Perfect Dark remaken?

Edit: Nej.

Frilansare

Surt, faktiskt. Starfield var ett av de få spel jag av någon anledning INTE trodde skulle försenas. 2022 går från AAA-torka till AAA-död. Men minns ändå att vi hade några fina releaser i början av året!
Nu börjar jag spela Norco istället.

Frilansare
Skrivet av Knalle:

Oavsett tidigare principer gör nog Bethesda rätt i åtminstone visa upp en trailer med gameplay nu i juni så att vi åtminstone kan få en uppfattning vad vi har att vänta oss. Spelet har varit under utveckling länge och avtäcktes redan 2018 och jag måste erkänna att det är bra märkligt att vi bara fått en trailer sedan dess. Resten av deras marknadsföring med concept art, panelsamtal o.s.v. känns bara oerhört frustrerande och info om själva spelet, världarna, story och funktioner/spelmekanik är ju knapphändig än idag.

Jag är absolut inte för att de ska köra en marknadsföringskampanj a la Cyberpunk men om inget visas nu i juni så kommer mina varningsklockor börja ringa.

Jo. Det vore ju mycket konstig om de inte har något gameplay att visa upp när de, gissar jag, bara för ett par månader sedan fortfarande siktade på en hösten 2022-release. Förhoppningsvis har inget allvarligt inträffat.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Är inte det Perfect Dark remaken?

Det är The Initiative som utvecklar Perfect Dark, nu med hjälp utifrån av Crystal Dynamics (ryktas om rejäla problem i "AAAA-studion" The Initiative). The Coalition ryktas jobba på en multiplayerdel av Perfect Dark men inte huvudspelet.

Chefredaktör
Testpilot
Skrivet av quadratis:

hela "släpp det den 11'e november, på dagen 11 år efter skyrim" grejen var ju ganska uppenbart en PR grej, men jag önskar verkligen att utvecklare/utgivare slutade slänga ur sig releasedatum huxflux.

känns verkligen som vi har gått från "vi gör allt i vår makt för att släppa det på det här datumet" till "jomen det är väl säkert färdigt då, däromkring, hoppas vi, get hyped!"

Jag förstår inte vad Starfield har med Skyrim att göra? Så förstod aldrig varför de skulle vara samma släppdatum från första början. Det är bara ta alla datum med en stor nypa salt helt enkelt, de verkar gissa och välja något slumpmässigt datum.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Jag förstår inte vad Starfield har med Skyrim att göra? Så förstod aldrig varför de skulle vara samma släppdatum från första början. Det är bara ta alla datum med en stor nypa salt helt enkelt, de verkar gissa och välja något slumpmässigt datum.

Om jag inte minns fel var det väl tal från Bethesdas sida att "detta är Skyrim i rymden" så där har du väl kopplingen

Medlem
Skrivet av Knalle:

Oklart men den senaste tiden har de utannonserat(?) många positioner inom företaget på sina sociala medier så någonting lär de ha på gång

Ah, de visar nog upp något snart.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Är inte det Perfect Dark remaken?

Nja, där tror jag inte att de är inblandade.

Medlem

Är faktiskt väldigt förvånad, inte en speciellt imponerande line-up 2022, eller har de ens en line-up 2022?

Vad har man att se fram emot som Xbox spelare i år? Verkar vara rätt mycket grus i Microsofts maskineri just nu, det ända imponerande spelet på länge är Forza.

Blir väl typ inga exklusiva spel för senaste generationen i år, kanske bara Forspoken?😴

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ah, de visar nog upp något snart.

Nja, där tror jag inte att de är inblandade.

Jag läste fel.

MEG
Medlem

Inte förvånad, det som skulle vara förvånande är om det släpps trots förseningen utan buggar.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Förstår inte varför så många spelföretag är så snabba med att utannonsera releasedatum?
Är det inte bättre att skriva något i stil med "targering 2023" eller för att spika ett datum?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Och där slängde vi 2022 i skräpkorgen. Vad skall man spela nu?
Finns det någon på planeten det är mera synd om en en västerländsk vit man som väntar på ett försenat spel?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Starfield-förseningen var ju uppenbar redan i April när man släppte en skrytvideo om spelets ljud/musik och fortfarande inte visade en sekund gameplay.

Medlem

"A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad"

- Shigeru Miyamoto


signatur

“Silence is golden, but duct tape is silver”

Medlem

Tråkigt, men man får väl hoppas på en release antingen 23/2 eller 23/3 2023.

Ambassadör
Xbox

Helvetes jävla skit, på ren svenska.

Visst, det är bättre att det släpps när det är färdigt men besvikelsen är enorm just nu.


signatur

Jump in.

Medlem

Det är en lite oroväckande trend i spelbranschen att spel som fått releasedatum och sedan försenas (ibland länge) fortfarande inte är färdiga när de väl släpps. Cyberpunk och Halo Infinite är väl de största av de titlarna de senaste åren.

Man får känslan att de tar en massa "genvägar" som inte blir lyckade för att hinna till ett datum. Sedan när spelet försenas går det mesta av tiden åt att reda ut de värsta problemen dessa "genvägar" skapat och inte att färdigställa och polera.

Det är lite lustigt att utvecklare på Starfield kallat det för "nästa Cyberpunk" internt.

Vi får se om Starfield verkligen är välpolerat när det väl släpps eller om det är i "Bethesda-skick".

Medlem

Här laddar man med att betta av Skyrim på Xbox Series X, sen Witcher 3, RDR2, Cyberpunk 2077 och har sneglat på Elden Ring. Samtidigt har inte beroendet efter WoW, Diablo 3, Wc3 inte avtagit. Behöver nog säga upp mig från jobbet.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Inte så förvånande, och tyvärr så kommer nog inte det här att direkt minska buggarna då det är Bethesda vi pratar om...

Inaktiv

Visst ser man fram emot Seinfield men samtidigt släpps det så jävla mycket så uppskjutningar mest känns skönt. Skumt att man ska känna nån sorts stress för det som ska vara flykten från.

Avstängd

Fan🔪🤜🤕

Starfield🤧😢

Medlem

Grejen är att Microsoft måste ha titlar som folk kan länkta till. Som Nintendo har gjort med tex Bayonetta 3. Skillnaden är att Nintendo ger ut flera spel under tiden. Tur för Microsoft att dom inte behöver pengarna och att andra gör spel till deras plattform.

Medlem

Hade missat att Starfield var planerat för i år trodde av någon anledning att det skulle komma slutet 2023 eller nått så detta var ju en ju positiv nyhet att det kommer redan i början av nästa år 🙂

123
Skriv svar