Epic vill öppna upp Fortnite - användare ska kunna skapa egna spel

Robot
Epic vill öppna upp Fortnite - användare ska kunna skapa egna spel
Medlem

Äntligen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming

Ser inga problem med detta då jag själv gillar leka runt i Unreal. En FPS mod kanske? Kanske en "portning" av source forts där man bygger egna borgar för att sedan köra capture the flag.

Medlem

Kul! Jag tycker om Roblox som koncept, även om motorn och många av spelen är skräp. För att inte tala om hur dålig ersättning spelskaparna får (~25%?). Unreal Engine å andra sidan är fantastisk, och Epic har ju gjort sig kända för att förespråka schyssta villkor. Så förhoppningsvis kan det leda till något bra.

Ser man saken ut Epic-ögon kan det bli win/win. Dels få spel till Roblox, dels få kids att lära sig deras motor.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Creative-läget som finns i spelet idag är ju aningen begränsat så det ska bli spännande att se vad folk kan skapa med de nya verktygen.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Äntligen.

Dags att snickra ett UT i Fortnite nu?

Medlem

Bra om de konkurrerar ut Roblox. Indirekt uttnyttjar de en massa tonåringar som jobbar gratis.
Hoppas att Epic styr och ställer så att det inte blir samma sak.
Min ungar gillar verkligen Roblox, men jag personligen vill inte stödja dem.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Dags att snickra ett UT i Fortnite nu?

Quakenite


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nyckeln blir ju mobiler och att det funkar på äldre modeller samt extremt enkel registrering. Där har ju Roblox verkligen lyckats med tanke på att allt går att lira på en gammal iPhone som inte har senaste iOS osv.

Själv grävde jag fram en gammal telefon från en låda och kastade till yngsta grabben som sen var igång och lirade efter 2 min. Inget e-postkonto behövdes vid registrering, inga uppdateringar av telefonen, allt bara funka. Blir svårslaget.

Medlem

Det som Brendan Greene lovade med PUBG asså, modd support.

Alright, let's go!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så, typ Core, eller?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Så, typ Core, eller?

Var ett tag sedan jag testade Core men det var helt okej om man ville hoppa in i något lagom hjärndött när man lyssnade på en podcast eller liknande. Vet inte hur det har gått för dom, men kan tänka mig att dom svettas en del nu när dom ska konkurrera med Fortnite.

1
Skriv svar