Xbox Game Pass - Maj 2022 - Part 1

Medlem

Xbox.. jag sökte på microsoft store och där fanns det. Men inte på game pass appen som finns i xboxet. Skitmärkligt.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Ambassadör
Xbox
Skrivet av HylzaN 2-0:

Xbox.. jag sökte på microsoft store och där fanns det. Men inte på game pass appen som finns i xboxet. Skitmärkligt.

Heh ja det är märkligt. Det finns på min(a) konsoler. Kanske dags för en hard reboot? Ibland muppar det till sig.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Heh ja det är märkligt. Det finns på min(a) konsoler. Kanske dags för en hard reboot? Ibland muppar det till sig.

Hard reboot? Jag är väl en boomer för jag vet inte vad det är 🤣


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

NHL 22 är mest intressant, får se om man hinner köra det lite genom cloud gaming nu när man fått en 1000 mbit lina installerad hemma.

EA Play spelen går väl inte att köra via xcloud? Är väl bara konsol NHL

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

NHL 22 är mest intressant, får se om man hinner köra det lite genom cloud gaming nu när man fått en 1000 mbit lina installerad hemma.

Nu är det ju inte om du har 1000 mbit eller 100mbit avgörande om cloud gaming ska fungera bra.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av HylzaN 2-0:

Hard reboot? Jag är väl en boomer för jag vet inte vad det är 🤣

Det är enkelt: När konsolen är igång så håller du in powerknappen tills den stänger av sig (alltså inte bara trycka av, utan hålla inne knappen). När den stängt av sig så drar du ur sladdar från väggen, väntar en halv minut eller så innan du kopplar in den igen. Voilà!

Skrivet av robbis:

EA Play spelen går väl inte att köra via xcloud? Är väl bara konsol NHL

Det är precis som på vanliga Game Pass på spel-för-spel-basis. Finns massor av EA Play-spel med cloudstöd. Inte NHL dock!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är enkelt: När konsolen är igång så håller du in powerknappen tills den stänger av sig (alltså inte bara trycka av, utan hålla inne knappen). När den stängt av sig så drar du ur sladdar från väggen, väntar en halv minut eller så innan du kopplar in den igen. Voilà!

Det är precis som på vanliga Game Pass på spel-för-spel-basis. Finns massor av EA Play-spel med cloudstöd. Inte NHL dock!

Då kan jag väl lika gärna gå in på bluray och fixa det den vägen? Jag har för mig det funkar också.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är precis som på vanliga Game Pass på spel-för-spel-basis. Finns massor av EA Play-spel med cloudstöd. Inte NHL dock!

Såg det nu. Blir Nice på steam deck. Hade dock ingen koll men visste att NHL bara var konsol. Finns väl inte ens till PC längre... Det var bättre förr 🤪 hade dock varit Nice med lite NHL handheld

Medlem
Skrivet av robbis:

EA Play spelen går väl inte att köra via xcloud? Är väl bara konsol NHL

Vet faktiskt inte hur det är med NHL just, men BF1 och BFV som ligger på EA Play har xcloud stöd.

Edit: ah, @Mortaigne hade koll på saken!


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Microrecension - Eiyuden Chronicle: Rising

A.k.a Fetch Quest: The game, eller Errand Boy Simulator 2022

Tycker du om djupa involverande quests som "Hämta tre stenar" och "Hitta den här personen som står i området bredvid, 8 sekunder härifrån"? Då är Eiyuden Chronicle: Rising något för dig, för i det här spelet finns det 160 sådana uppdrag. Vid ett tillfälle hade jag t.o.m två uppdrag samtidigt som gick ut på att hitta samma person som två individer lyckats tappa bort samtidigt.

Det finns en main quest som inte är mycket bättre än sidouppdragen.

Combat är OK, men har inget större djup.

Jag vet att det här bara är en prequel till ett mycket större RPG, men om det här är ett smakprov på utvecklarnas förmåga att skapa intressanta karaktärer och historier så har jag inte mycket att se fram emot där.

Eiyuden Chronicle: Rising
1
Dåligt
+
Pft, det är ganska kort
+
Charmig grafik
-
Dialogerna
-
Uppdragen
Det här betyder betygen på FZ
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bennii:

Microrecension - Eiyuden Chronicle: Rising

A.k.a Fetch Quest: The game, eller Errand Boy Simulator 2022

Tycker du om djupa involverande quests som "Hämta tre stenar" och "Hitta den här personen som står i området bredvid, 8 sekunder härifrån"? Då är Eiyuden Chronicle: Rising något för dig, för i det här spelet finns det 160 sådana uppdrag. Vid ett tillfälle hade jag t.o.m två uppdrag samtidigt som gick ut på att hitta samma person som två individer lyckats tappa bort samtidigt.

Det finns en main quest som inte är mycket bättre än sidouppdragen.

Combat är OK, men har inget större djup.

Jag vet att det här bara är en prequel till ett mycket större RPG, men om det här är ett smakprov på utvecklarnas förmåga att skapa intressanta karaktärer och historier så har jag inte mycket att se fram emot där.

Eiyuden Chronicle: Rising
1
Dåligt
+
Pft, det är ganska kort
+
Charmig grafik
-
Dialogerna
-
Uppdragen
Det här betyder betygen på FZ

Haha, fint med konsumentupplysning ändå.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Haha, fint med konsumentupplysning ändå.

Någon annan hade skrivit en microrecension tidigare i den här tråden och jag gillade idén. Kanske kommer fler microrecensioner i dina Gamepass-trådar framöver.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bennii:

Någon annan hade skrivit en microrecension tidigare i den här tråden och jag gillade idén. Kanske kommer fler microrecensioner i dina Gamepass-trådar framöver.

Det låter bra det!


signatur

Jump in.

12
Skriv svar