Sony lugnar hardcore-spelare

Robot
Medlem
Sony lugnar hardcore-spelare

Eh.. Bra det iaf..

Men om det nu är en förbättring, kan de inte släppa en mus till ps3an också medans de håller på... DET hade varit en förbättring...

Ja jag vet, fragnstein. Men det är fan inte samma sak som en riktig mus

Medlem

har sett på den som det sen innan. som fallout, att kunna ta tag i saker ingame, dra och skjuta saker framför sig. har man en sån för var hand kan gör allt mer eller mindre som man kan göra med sina egna händer, fast du får använda knappar för att tag, öppna och stänga näven kan spelet göra per automatik, att visa fingret kanske blir svårt dock
men jag tror inte wii kan göra detta även med plus tillägget.

Medlem
Skrivet av Eriand:

Eh.. Bra det iaf..

Men om det nu är en förbättring, kan de inte släppa en mus till ps3an också medans de håller på... DET hade varit en förbättring...

Ja jag vet, fragnstein. Men det är fan inte samma sak som en riktig mus

Standard usb mus och tangentbord fungera fint på PS3, bara speltillverkarna som inte orkat koda in det.
UT3 är t.ex. förberett för mus/tngb. Klandra inte Sony för att tillverkarna av spelen inte utnyttjar vad som finns.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Så länge samtliga spel släpps med valet kontroll/move så är jag nöjd. Och inte som till wii, där vissa spel måste spelas med wiimoten. Sedan kanske just Wii'n är lite i ett annat läge då konsollen skeppades med wiimoten. Otroligt dåligt köp när jag köpte ett wii. Totalt värdelöst, jag använder den enbart som "Retro" maskin. Spelar nes och snes spel på den, mer än så duger den knappt till.

Inaktiv

Tycker Sony ska lägga lite mer på PS2 emulering på PS3 Slim'sen o sätta in PS2 spel på PSN

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Standard usb mus och tangentbord fungera fint på PS3, bara speltillverkarna som inte orkat koda in det.
UT3 är t.ex. förberett för mus/tngb. Klandra inte Sony för att tillverkarna av spelen inte utnyttjar vad som finns.

Inte bara usb heller, bluetooth-råtta och tgb fungerar fint även det

Medlem

Ja det där är fan så mycket lovande, en Xbox saken vad det är nu hm!!

Medlem

haha "hardcorespelare"


signatur

Retro.

Medlem

"a must have" med andra ord...

Medlem

Kevin Butler presenterar Playstation MOVE:

http://www.youtube.com/watch?v=w0puP8nrIU8

Summering:

Sony with Kevin Butler showing their tech. It looks like the PlayStation brand is... on the "move"...

YYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av Eriand:

Eh.. Bra det iaf..

Men om det nu är en förbättring, kan de inte släppa en mus till ps3an också medans de håller på... DET hade varit en förbättring...

Ja jag vet, fragnstein. Men det är fan inte samma sak som en riktig mus

Standard usb mus och tangentbord fungera fint på PS3, bara speltillverkarna som inte orkat koda in det.
UT3 är t.ex. förberett för mus/tngb. Klandra inte Sony för att tillverkarna av spelen inte utnyttjar vad som finns.

Eh.. Vad jag menar är; anta att konsollernas kontroller inte var en gamepad, utan en mus och någon sorts dongle. Hade varit perfekt.

Och sure, direkt sett kanske det inte är sonys fel att spel inte släpps med stöd för mus, men indirekt så är det fan så! Om de hade sagt att "för att släppa spelet till ps3an måste ni ha med stöd för möss" då jävlar hade det nog tagit fart. Eller itne, there's no way to tell.

1
Skriv svar