Sega kommer satsa på remakes och remasters de kommande åren

Robot
Sega kommer satsa på remakes och remasters de kommande åren

Den japanska utvecklaren gräver långt in i skåpen.

#sega, #sonic


Medlem

Skulle främst vilja se en remaster på två Saturn-spel, The Story of Thor 2 och Panzer Dragoon Saga. Vore också trevligt om deras gamla Guardian Heroes-remaster till Xbox 360 släpptes till fler plattformar.

SEGA la ju tyvärr ner sin SEGA AGES-serie till Nintendo Switch där dom släppte diverse gamla arkad- och konsolspel. Hade gärna sett ett nysläpp av arkadversionen av Shadow Dancer från 1989 där. Har inte spelat det sen början av 90-talet, men har bra minnen från det, samtidigt som dom släppt Mega Drive-versionen av Shadow Dancer om och om igen som är ett helt annat spel och inte alls lika bra.

Medlem

Så fantasin och utvecklarlusten är död och begraven hos Sega?

Medlem

Härligt! Jag önskar alla spelföretag tog sig ann sina gamla spel.

Det finns sanslöst mycket bra spel som jag hade velat se uppdaterade versioner av. De flesta fallen hade det räckt med högre upplösning och grafik som håller i dagens standard.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Out Run 1 & 2 samt Sega Rally. Skulle köpa i ett nafs.

Medlem

Kanske en remake på Skies of Arcadia? Eller varför inte en pixel remake av hela phantasy star?

Skribent
Skrivet av Hale2000:

Out Run 1 & 2 samt Sega Rally. Skulle köpa i ett nafs.

Sega Rally skulle vara nice! De skulle ju till och med kunna göra en VR-version av spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Daytona USA hade varit roligt att se igen, likaså Out Run även om Slipstream redan återanvände och förbättrade konceptet för något år sedan. Även After Burner 2 är ju ett riktigt guldkorn att göra remake på.

Skribent
Skrivet av kebbe:

Daytona USA hade varit roligt att se igen, likaså Out Run även om Slipstream redan återanvände och förbättrade konceptet för något år sedan. Även After Burner 2 är ju ett riktigt guldkorn att göra remake på.

After Burner skulle vara trevligt. Mer arkadiga flygspel till folket!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Golden Axe Warrior och Shining-spelen!

Medlem

Shenmue remake ja tack

Medlem

Eller så skiter vi helt enkelt i massa remake och remasters och satsar på nyskapande och nytänk. Bättre att lämna det gamla som det var och minnas dom som var hyfsade istället.

Skribent
Skrivet av Nocternity:

Golden Axe Warrior och Shining-spelen!

Golden Axe Warrior är underskattat. Segas svar på Zelda som hamnade i skuggan av storebrors muskler. De borde utveckla det konceptet, ett större rollspel/äventyrsspel i Golden Axe-världen hade varit kul.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

13 Sentinentals?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Shenmue remake ja tack

Det hade varit grymt om det kom remakes av Shenmue 1 och 2, men jag tvivlar på att det kommer ske. Sonic Adventure, Crazy Taxi och Jet Set Radio gissar jag på kommer få remakes.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så fantasin och utvecklarlusten är död och begraven hos Sega?

Är väl inte bara Sega som gör remakes, är väl mer eller mindre alla som håller på...

Själv vill jag gärna ha Shining Force spelen tillbaka, eller varför inte nya i serien

Skribent
Skrivet av marsson90:

13 Sentinentals?

oj, föll bort några ord där

"13 Sentinentals: Aegis Rim till Switch" ska det stå. Fixar


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Golden Axe Warrior är underskattat. Segas svar på Zelda som hamnade i skuggan av storebrors muskler. De borde utveckla det konceptet, ett större rollspel/äventyrsspel i Golden Axe-världen hade varit kul.

Instämmer! Jag älskar det spelet och återkommer till det med jämna mellanrum. I jämförelse med Zelda så kändes det mycket mörkare, både visuellt (med den förstörda byn man hittar tidigt) och i handlingen.

Medlem

Mina önskningar

Space Harrier 1+2
Outrun 1+2
Altered Beast
Golden Axe
Pitfall ll
Crazy Taxi
Daytona Championship USA 2017

Jag ser det här som en bra sak, finns massor med spel i Segas katalog som skulle må bra av att lyftas en gång till. Många bra exempel har nämnts, så som Panzer Dragoon Saga och Golden Axe.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så fantasin och utvecklarlusten är död och begraven hos Sega?

Är nog enklare att satsa på säkra kort än att göra nått nytt, remakes och remasters säljs oftast rätt bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent
Skrivet av Nocternity:

Instämmer! Jag älskar det spelet och återkommer till det med jämna mellanrum. I jämförelse med Zelda så kändes det mycket mörkare, både visuellt (med den förstörda byn man hittar tidigt) och i handlingen.

Ja jag minns jag tyckte det påminde lite om Sword of Mana. Jag hade varit i USA och fått tag på det spelet på GB, minns att jag tyckte det kändes som en vuxnare version av Zelda. Golden Axe Warrior kände liknande i stilen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så fantasin och utvecklarlusten är död och begraven hos Sega?

Känns som att det är så med hela industrin med några få undantag.

Medlem

Metropolis street racer till dreamcast var grymt bra, hade varit kul att få en nyversion av det, Det var för övrigt första spelet i serien som blev Project Gotham racing, de var också riktigt skoj.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Neh fy va trist. Låt gamla spel leva kvar i minnet endast, blä för remasters/remakes!

Medlem
Skrivet av Hale2000:

Out Run 1 & 2 samt Sega Rally. Skulle köpa i ett nafs.

Absolut, hade varit underbart

Skribent
Skrivet av erazerswe:

Metropolis street racer till dreamcast var grymt bra, hade varit kul att få en nyversion av det, Det var för övrigt första spelet i serien som blev Project Gotham racing, de var också riktigt skoj.

Ah! Det stämmer ju

Sega har många racing-spel i bagaget som de borde göra något av. Tänkte inte på att Project Gotham var Sega. Sen Daytona, Outrun, Sega Rally. Som alla nämnts här, de borde verkligen ta vara på dessa varumärken.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sonic Adventure remake vore välkommet!

Medlem

Härliga nyheter,
Nu har det gjorts en hel del remakes av Sega spel på senare år men skulle gärna se
Golden Axe
Outrun
Shining Force
Sega Rally
Sonic Fighters
Ecco
Galaxy Force

Tror inte Sega äger dessa IPn men skulle gärna se en remaster på
Landstalker
Guardian Heroes

Medlem

pixel remasters av phantasy star 1-4 vore uppskattat

123
Skriv svar