Stor Arma-visning nästa vecka - är Arma 4 äntligen på gång?

Robot
Stor Arma-visning nästa vecka - är Arma 4 äntligen på gång?

Nio år efter Arma 3 börjar det bli dags.

#arma-3, #arma-4, #bohemia-interactive, #nyhetstips


Medlem

"Ringa in 7 maj i kalendern" ...
Jo det kan jag göra, men känns mer relevant med 17 maj

Redaktör
Skrivet av rewoX:

"Ringa in 7 maj i kalendern" ...
Jo det kan jag göra, men känns mer relevant med 17 maj

Krig är oförutsägbart...


signatur
Medlem
Skrivet av rewoX:

"Ringa in 7 maj i kalendern" ...
Jo det kan jag göra, men känns mer relevant med 17 maj

29 maj!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

I år är mors dag den 29 maj, så glöm inte bort era kära päron.

Medlem

Shit, ja denna serie behöver en helt ny fräsch spelmotor. ArmA 3 rullar inte på stabilt direkt. Känns som nån har limmat ihop den.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv

Min absoluta favorit-franchise trots dess alla problem.
Extremt taggad på bättre prestanda. 3an flyter ju inte särskilt bra när det blir mycket AI på kartan.

Ser ju ut som att de ska göra det till en "content platform" istället för en rättfram uppföljare.
Tror det är rätt steg att ta då moddar som ACE är det som får spelet att leva.

Kanske har de tänkt att fokusera på motorn och låta communityn bygga majoriteten av innehåll?

Medlem

Vafan de får lugna sig. Jag har inte köpt Apex och Arma 3 Tanks än!!!

Medlem

Coolt.
Kan det kanske vara Red Hammer 2 ?
Rätt så passande i så fall.

ELF
Medlem

Det vore inte helt fel med en ny mer genomarbetad Arma motor och förhoppningsvis då även ett nytt DayZ. Men å andra sidan så uppdaterade de ju DayZ med mycket från Arma 3 när det kom.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

Snälla för guds skull bättre nätkod / ai-hantering för det laggar ju fan ihop om det är mer än 10 spelare på en server. Hade varit ett grymt mycket bättre spel om man kunde köra KotH utan massa lagg

Geeks Gaming

De dom måste fixa är framför allt nätkoden och optimeringen.
Sen vill jag verkligen att dom halvt gör om combat systemet. Kan inte komma ihåg när jag är på Hv övningar eller gjorde lumpen att man rörde sig precis som man skitit i byxan. Dom får gärna göra allt mer lite smooth.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Min absoluta favorit-franchise trots dess alla problem.
Extremt taggad på bättre prestanda. 3an flyter ju inte särskilt bra när det blir mycket AI på kartan.

Ser ju ut som att de ska göra det till en "content platform" istället för en rättfram uppföljare.
Tror det är rätt steg att ta då moddar som ACE är det som får spelet att leva.

Kanske har de tänkt att fokusera på motorn och låta communityn bygga majoriteten av innehåll?

En huvudkampanj vill man ju ha med ändå. Tycker ändå både Operation Flashpoint och Arma 2 och 3 hade helt okej kampanjer.
Huvudfienden ska naturligtvis vara nån rysk despot, och helst inte framtiden.

Skribent
Skrivet av Majoren:

En huvudkampanj vill man ju ha med ändå. Tycker ändå både Operation Flashpoint och Arma 2 och 3 hade helt okej kampanjer.
Huvudfienden ska naturligtvis vara nån rysk despot, och helst inte framtiden.

Framförallt OP Flashpoint. Uppdrag där man är ensam och ska fly medan ön blir invaderad var sjukt bra, Ligga i skogen och vänta på ett läge att ta sig vidare medan det var trupper och militärfordon överallt. Jag minns att jag blev skjuten i benet och fick krypa sista kilometern till LZ:n...


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av ELF:

Det vore inte helt fel med en ny mer genomarbetad Arma motor och förhoppningsvis då även ett nytt DayZ. Men å andra sidan så uppdaterade de ju DayZ med mycket från Arma 3 när det kom.

Skrivet av Majoren:

En huvudkampanj vill man ju ha med ändå. Tycker ändå både Operation Flashpoint och Arma 2 och 3 hade helt okej kampanjer.
Huvudfienden ska naturligtvis vara nån rysk despot, och helst inte framtiden.

Mjo, det vore nog bra att få in lite "bas-content" så casual players kan leka med det medan moddarna kan studera det.
Önskar också att de höll sig från framtidsgrejer. Älskar när det utspelar sig i mellanöstern-konflikter tidigt 2000-tal.
Det ska vara stenig öken, dammiga vägar och fyrkantiga hus av lera, många gömställen, insurgenter i pyjamas med gamla AK74'or och RPG7, vägbomber, civilister med oklar tillhörighet, getter som blockerar vägen och förvirrade "fredsbevarande styrkor" som försöker göra det bästa av situationen.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

https://youtu.be/6oeDRd_TQcQ

Mjo, det vore nog bra att få in lite "bas-content" så casual players kan leka med det medan moddarna kan studera det.
Önskar också att de höll sig från framtidsgrejer. Älskar när det utspelar sig i mellanöstern-konflikter tidigt 2000-tal.
Det ska vara stenig öken, dammiga vägar och fyrkantiga hus av lera, många gömställen, insurgenter i pyjamas med gamla AK74'or och RPG7, vägbomber, civilister med oklar tillhörighet, getter som blockerar vägen och förvirrade "fredsbevarande styrkor" som försöker göra det bästa av situationen.

Jag föredrar nog en konflikt inom nått dysfunktionellt fiktivt land inom forna östblocket, likt OF och Arma 2. Mellanöstern, nej tack. Operation Flashpoint och dess två expansioner var för övrigt riktigt välberättade, fina kampanjer. Bohemia har inte riktigt lyckats komma upp i den nivån igen med Arma-serien.

Medlem

Papa Bear, namnet ledningen hade på i Operation Flashpoint? Arbetsnamnet "reforger", dvs mobiliseringsövningarna under kalla kriget? Vad har vi här, har vi hårda strider i Fulda dalen att se fram emot? Man kan ju hoppas.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Framförallt OP Flashpoint. Uppdrag där man är ensam och ska fly medan ön blir invaderad var sjukt bra, Ligga i skogen och vänta på ett läge att ta sig vidare medan det var trupper och militärfordon överallt. Jag minns att jag blev skjuten i benet och fick krypa sista kilometern till LZ:n...

Jo, minns väldigt tydligt speciellt uppdraget när man hamnar vilse i nån skogsdunge då NATO börjat överge ön. Så blir man allt som oftast knäppt i benen av nån ryss som prickar en på 2km avstånd med en AK74 med ironsights.

Medlem

Bohemia Interactive söker även just nu en "Modding Supervisor" till ett unannounced projekt, vilket -- baserat på hur ökänt Arma är för att ha mod-support -- leder mig till att tro att det verkligen är "Arma 4" som är på ingång. Ser verkligen fram till att se vad som framkommer från denna visning.


signatur

Kvalificerad internetfrämling.

1
Skriv svar