Konami har haft sitt bästa ekonomiska år någonsin tack vare spelen

Robot
Konami har haft sitt bästa ekonomiska år någonsin tack vare spelen

Är det dags för Konami att göra en comeback på riktigt inom spelmediet?

#Konami


Medlem

Hoppas på att de satsar på spel igen! Vore grymt kul och se vad de skulle kunna producera för nya saker.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Större delen av vinsten står Yu-Gi-Oh! Master Duel för, ett digitalt kortspel som haft en relativt låg utvecklingskostnad, och deras inhemska spel som Momotaro Dentetsu och eBaseball Pawafuru Puroyakyu 2022 som aldrig släppts utanför Japan (vilket är synd då jag är intresserad av Momotaro Dentetsu).

Dom la ju ner sin AAA-utveckling då dom tyckte MGS5 hade varit alldeles för dyrt för att utveckla, och fokuserat på billiga mobilspel sedan dess. Vilket har visat sig vara väldigt lönsamt för dom, så dom kommer knappast tillbaka till AAA-utvecklingen.

Medlem

Ser helst att Konami håller sig borta från att göra "riktiga" spel helt och hållet. Risken att de ger någon annan dumma idéer är på tok för hög.

Skribent
Skrivet av Kazutoyo:

Större delen av vinsten står Yu-Gi-Oh! Master Duel för, ett digitalt kortspel som haft en relativt låg utvecklingskostnad, och deras inhemska spel som Momotaro Dentetsu och eBaseball Pawafuru Puroyakyu 2022 som aldrig släppts utanför Japan (vilket är synd då jag är intresserad av Momotaro Dentetsu).

Dom la ju ner sin AAA-utveckling då dom tyckte MGS5 hade varit alldeles för dyrt för att utveckla, och fokuserat på billiga mobilspel sedan dess. Vilket har visat sig vara väldigt lönsamt för dom, så dom kommer knappast tillbaka till AAA-utvecklingen.

AAA är ju dyrt för de flesta och har svårt att gå runt. Jag tror framtiden ligger i AA-spel snarare och kanske Konami kan se det. Då skulle vi kunna få några bra spel på de IP:n de besitter. Men jag tror som du att vi lär inte få något mastodont projekt i stil med MGS5,


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Total vinst = 299.5 miljarder yen (577 miljoner dollar)

Hur räknar ni?

299 500 000 000 Japanese Yen equals
23 257 223 489,60 Swedish Krona

23 257 223 489,6 Swedish Krona equals
2 318 021 859,01 United States Dollar

Så 299.5 miljarder yen är 22.2 miljarder svenska vilket är 2.3 miljarder dollar. Låter lite för bra att vara sant, även för en gammal storhet som Konami.

Medlem
Skrivet av Gill:

Total vinst = 299.5 miljarder yen (577 miljoner dollar)

Hur räknar ni?

299 500 000 000 Japanese Yen equals
23 257 223 489,60 Swedish Krona

23 257 223 489,6 Swedish Krona equals
2 318 021 859,01 United States Dollar

Så 299.5 miljarder yen är 22.2 miljarder svenska vilket är 2.3 miljarder dollar. Låter lite för bra att vara sant, även för en gammal storhet som Konami.

Kan svara själv att ni blandar ihop vinst med omsättning. 23 miljarder i vinst på sina spel är bogus.
Kopierad och översatt artikel igen? Bättre koll borde ni som skriver ha om ni skriver själva? Inte första gången om så är fallet. Har högre förväntningar på FZ.

Medlem

Hoppas KONAMi börjar göra riktiga spel. Inte mobil crap. Riktiga konsol/PC spel i AAA eller AA standard. Som Don Lorenzo säger lär vi inte få se trippel A men kanske AA-spel vilket kan göras riktig bra. Personligen är jag inte intresserad av retro eller 2D spel. Önskar se påkostade 3D spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent
Skrivet av Gill:

Kan svara själv att ni blandar ihop vinst med omsättning. 23 miljarder i vinst på sina spel är bogus.
Kopierad och översatt artikel igen? Bättre koll borde ni som skriver ha om ni skriver själva? Inte första gången om så är fallet. Har högre förväntningar på FZ.

Yes jag gjorde en felgrej där, blandade helt klart ihop vinst och omsättning. Men fixade till det, vinsten är 74.4 miljarder yen och intäkterna är på ¥299.5 miljarder.

Blev lite fel i skallen på mig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hade tagit 10 år för att Konami skulle kunna bygga upp min tillit igen.

Medlem

Känns som dom inte gjort ett enda vettigt spel sedan 2015 när man kollade deras wiki...


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

https://www.konami.com/ir/en/financialinfo/sales.html

FY2022
Revenue 299.5
Business Profit 80.3
Operating Profit 74.4
Profit for the Year 54.8

Medlem

Kan inte nämna ett enda spel Konami släppt senaste 5 åren...

Medlem

Skulle nog säga att Konami precis som andra spelföretags intäkter beror ju helt på vilka titlar dom levererar.

Sen Konami idag är ju inte samma Konami som förr det behöver ju dock inte betyda jack shit.

Titel mässigt är ju Konami väldigt tunga med väldigt många super spel under bältet. Gradius, life force, silenthill, turtles, castlevania... ja listan är ju hur lång som helst. Om dom kan göra något med dessa titlar idag eller leverera något nytt kan man väl bara gissa om.

Personligt åsikt men hos mej är Konami en av dom absolut största i spelindustrin historiskt sett.

Medlem
Skrivet av Gill:

Kan svara själv att ni blandar ihop vinst med omsättning. 23 miljarder i vinst på sina spel är bogus.
Kopierad och översatt artikel igen? Bättre koll borde ni som skriver ha om ni skriver själva? Inte första gången om så är fallet. Har högre förväntningar på FZ.

Satan vilken tråkig attityd, har någon pinkat i frukostflingorna igen?

Hur mycket Magnum PI-arbete behöver FZ göra för att få rapportera en pressrelease från Konami? Jag har högre förväntningar på dig.

1
Skriv svar