Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem

Märkte att en av Militech vakterna ropar "Hello, where are you?" och låter nästan exakt som Barney Gumble från Simpsons... saknar bara en rap så är det 100% 😄

Medlem

Skrev i en annan tråd:

Skrivet av Ichinin:

Har påbörjat min 3:e och sista(?) karaktär i Cyberpunk 2077, kör på Very Hard difficulty och medans det är lättare att ta skada, så är AIn inte mycket bättre. Det där med att "du måste äta och vara taktisk" vet jag inte... tycker att det går segare att levla, troligtvis bara för att det tar längre att köra ett NCPD eller gig mission.

Har lirat ett tag, och medans det är jäkligt utmanande, så får jag kombinera att slänga på hacks (efter att ha kollat resists), smyga runt och skjuta bort 20-50 health per gång så att fienden tar skada - medans du hoppas att fienden inte one-shottar dig. Enda utmaningen är att fienden har mycket bättre armor, vansinniga resists och skjuter som Vasilij Zajtsev på crack med pistoler, shotguns och automatvapen.

Är det utmanande? Ja, men inte omöjligt att lira.

Är det kul att ha en gunfight som varar i 15 minuter? Nej...

Medlem

Oj. Haft spelet i snart 1,5 år och först igår fick jag höra talas om (och se) en sak som jag inte vetat om tidigare.
Nu gillar jag spelet ännu mer

Jag som älskar Blade Runner, och redan tyckte mig få såna vibbar ibland av spelet. Ska inte avslöja mer, men googla på det så hittar ni det.

Medlem

Skottlossning i Cyberpunk 2077. Kaos. Folk springer, bilar kör fort iväg från platsen.

Resultat:
- 5 döda gängmedlemmar.
- 1 NPC omkommen i fighten.
- 14 NPCs döda i trafikolyckor.
- 3000 betalt av NCPD.

Det farligaste i Night City är trafiken...

Medlem

Ville ha en utmaning och och RP'ade mig själv som hemlös. Fick inte använda starthemmet, inga pengar, resurser eller bil från starten. Alla items på karaktären, ink implants, material - allt skulle slängas bort och starta om. Spelade även på Very hard level och inga vapen, inte ens en tandpetare eller något hack's, bara händerna.

5 timmar senare så hade jag bil, lägenhet och vapen och kände att utmaningen var över.

Har nu spelat 7 karaktärer varav 4 har nått lvl 50, en på Very hard level. Kanske dags för något annat spel.

Medlem

Cyberpunk: Edgerunners

Animeserie baserad på CP77 kommer till netflix i höst! KUL!
Jag är inte mycket för anime men blev som många andra frälst av Ghost in the shell som barn!
Hoppas detta blir höstens kvällsmys!

teaser:


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming
Skrivet av Soulless:

Cyberpunk: Edgerunners

https://techarcanum.com/wp-content/uploads/2022/06/Cyberpunk-...

Animeserie baserad på CP77 kommer till netflix i höst! KUL!
Jag är inte mycket för anime men blev som många andra frälst av Ghost in the shell som barn!
Hoppas detta blir höstens kvällsmys!

teaser:

https://youtu.be/x4ztgjvfU60

Ser ju ut att faktiskt kunna vara värt en titt

Dock blir ju meme:t att man lyckas skapa en netflixserie innan man släppt expansionen som man lovat

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ser ju ut att faktiskt kunna vara värt en titt

Dock blir ju meme:t att man lyckas skapa en netflixserie innan man släppt expansionen som man lovat

Nja det är ju inte CDPR som skapar serien direkt, lär ju inte påverka spelutvecklingen på något sätt


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming
Skrivet av Soulless:

Nja det är ju inte CDPR som skapar serien direkt, lär ju inte påverka spelutvecklingen på något sätt

Nej nej, det är jag med på men internet kommer inte hålla med

Medlem
Problem

Har börjat att spela Cyberpunk och har ett problem! Hur köper man clothing mods?
Inga klädbutiker har Attachments & mods fliken. Är det en bug?

Medlem
Skrivet av Ubernice:

Har börjat att spela Cyberpunk och har ett problem! Hur köper man clothing mods?
Inga klädbutiker har Attachments & mods fliken. Är det en bug?

De dyker upp lite här och där och fler vid högre level, finns inte nödvändigtvis i sortimentet. Du kommer senare att kunna skapa dina egna. Sen finns det en perk som gör att du kan ta loss mods när du scrappar items.

Medlem

Tack för svar, har spelat ca 50 tim och har inte hittat en butik som har mods ännu.

Medlem

Någon som vet om spelet är värt att köpa nu på ps4 original för 250kr efter senaste 1,6 uppdateringen??

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Någon som vet om spelet är värt att köpa nu på ps4 original för 250kr efter senaste 1,6 uppdateringen??

Jag skulle säga undvik den gamla generationens konsoler helt när det gäller Cyberpunk, oavsett uppdatering eller ej.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Någon som vet om spelet är värt att köpa nu på ps4 original för 250kr efter senaste 1,6 uppdateringen??

Om du har planer på att skaffa en ny konsoll så hade jag hellre väntat. PS4 går ju verkligen på knäna och kommer inte få några fler stora uppdateringar. Redan nu i senaste uppdateringen så var det en del content som inte kom med på PS4 och Xbox One.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Någon som vet om spelet är värt att köpa nu på ps4 original för 250kr efter senaste 1,6 uppdateringen??

Det beror mest på hur kräsen du är när det gäller bilduppdateringen, även med 1,6 så kommer det inte köras konstant på 30fps, utan gå ner då och då. Eller ja, ganska så ofta. Men om du inte berörs så mycket av hack så är det skoj spel.

Medlem

Fler spelar Cyberpunk 2077 än Elden Ring på Steam just nu, cirka 37k vs 31k senaste 24h.
https://steamdb.info/app/1091500/graphs/
https://steamdb.info/app/1245620/graphs/

Edit: Har gått upp till 47k nu. Väldigt mycket tack vare Edgerunners på Netflix.

Inaktiv

Jag började spela en ny omgång i helgen eftet att ha sett Netflixserien. Tycker den var riktigt bra men hade gärna önskat mer.

Medlem

sett 5 avsnitt av serien idag, måste säga att jag gillar det skarpt men fan vad jag avskyr Introt och Franz Ferdinand...

Medlem

Började kolla serien igår. Bra början, även om jag inte är anime-fantast. Gillar att de lagt in små grejer i spelet 1.6 patch som kopplar till serien.

Medlem
Medlem

De gick ut nu med att de sålt 20 miljoner ex totalt av Cyberpunk 2077. Vilket är 2 miljoner mer än april i år, då de annonserade 18 miljoner sålda.
https://twitter.com/cyberpunkgame/status/1575142892489801735

Medlem

Jag spelar Cyberpunk på Stadia tyvärr🤣 Är det någon som har koll på om CD Projekt kommer lösa cross save innan Stadia stängs ner? Så man kan fortsätts spela på annan platform. Vet att de är cross save mellan Xbox/PS5/PC redan.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Jag spelar Cyberpunk på Stadia tyvärr🤣 Är det någon som har koll på om CD Projekt kommer lösa cross save innan Stadia stängs ner? Så man kan fortsätts spela på annan platform. Vet att de är cross save mellan Xbox/PS5/PC redan.

Vet inte hur stor diff det är, men jag började på stadia (det var ju helt jävla omöjligt att få tag i en GPU då). Flyttade till PC istället när jag väl fick tag på ett 3090. Vet att jag laddade ner mina save games, men minns inte om jag startade om eller körde vidare med dem.

Till synes var jag inte ensam om det

https://www.reddit.com/r/Stadia/comments/kb48nk/cyberpunk_207...

Medlem
Skrivet av deezel:

Vet inte hur stor diff det är, men jag började på stadia (det var ju helt jävla omöjligt att få tag i en GPU då). Flyttade till PC istället när jag väl fick tag på ett 3090. Vet att jag laddade ner mina save games, men minns inte om jag startade om eller körde vidare med dem.

Till synes var jag inte ensam om det

https://www.reddit.com/r/Stadia/comments/kb48nk/cyberpunk_207...

Ah, läste lite om det. Vill ju helst ha till PS5 men får väl lira via Gforce Now isåfall! Men man tycker ju de borde fixa en lätt transfer för de som har Stadia. De skulle ju själv tjäna på det då folk köper det en gång till isåfall!

Grafikkort till PC har jag gett upp. Därför jag börjat lira konsol istället! Inte lika dyrt🤣

Medlem

Har börjat på en ny karaktär efter patchen och det verkar som om de har gjort en del förändringar, AI förbättringar t.ex, idag körde jag ett NCPD mission och blev jagad(!) av NPCs på ett tag som de aldrig går upp på annars, samt att det verkar som om mods till kläder är svårare att hitta som noterades ovanför. De verkar inte ligga och drälla i klädesbutiker längre.

Du kan inte tjäna vansinniga mängder pengar på att tillverkar vapen mods för din Kiroshi eye implant då de kostar mer resurser och du får inte lika mycket för dem längre så då är nu tvungen att köra missions för att få pengar. Lite synd, men jag gillar också utmaningen mer. Det är inte omöjligt att tjäna pengar, men det går avsevärt saktare och jag har inte 5 lägenheter över hela stan efter 2 timmar längre.

Medlem

Sprang på ett easter egg i södra delen av stan...

Medlem
DS

Snubblade på denna för första gången igår. Nu har säkert bilden postats innan men pallar inte bläddra 54 sidor för att dubbelkolla. Så sorry för repost men jag gillade skarpt att de visar respekt för DS.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Snubblade på denna för första gången igår. Nu har säkert bilden postats innan men pallar inte bläddra 54 sidor för att dubbelkolla. Så sorry för repost men jag gillade skarpt att de visar respekt för DS.

<Uppladdad bildlänk>

De har lagt in saker från Cyberpunk i Death Stranding också. Spelar igenom nu och det finns en unik version av motorcykeln samt en handske som är Johnnys underarm.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

De har lagt in saker från Cyberpunk i Death Stranding också. Spelar igenom nu och det finns en unik version av motorcykeln samt en handske som är Johnnys underarm.

Oh fan. Vet ju att Kojimas modell häckar i en klubb någonstans också i spelet. Måste säga att dom flörtar rätt rejält med varandra som nästan får en att tänka på att det kanske var meningen med ett djupare samarbete en gång i tiden eller att båda är öppna för det i framtiden.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Skriv svar