Nintendo medger att nästa konsolskifte är "ett stort bekymmer" för dem

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jag gillade off tv-play, men annars var ju Wii U inget vidare ur ren tekniksynpunkt, fanns inte mycket vettigt gamepaden användes till.. Och Switch är förstås x100 ggr bättre då off tv-play är på riktigt nu då man kan fortsätta spela hemkonsolspel överallt.

Jag tycker Nintendoland var fantastiskt kul och implementerade gamepaden på ett väldigt kul och smart sätt. Sen tycke jag även om att ha kartor på gpaden samt byta vapen o dyl. Jag är ett fan av gpaden helt enkelt!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jag tycker Nintendoland var fantastiskt kul och implementerade gamepaden på ett väldigt kul och smart sätt. Sen tycke jag även om att ha kartor på gpaden samt byta vapen o dyl. Jag är ett fan av gpaden helt enkelt!

Föredrar nog vanlig kontroll, men visst, hade inte varit helt fel om Switch fått gamepadstöd och Nintendo fortsatte tillverka gamepads även när Wii U tagits av fabriksbandet. Hade ju inte varit helt fel med inventory och karta i t.ex. Skyrim, Witcher 3 och Botw på gamepaden.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Föredrar nog vanlig kontroll, men visst, hade inte varit helt fel om Switch fått gamepadstöd och Nintendo fortsatte tillverka gamepads även när Wii U tagits av fabriksbandet. Hade ju inte varit helt fel med inventory och karta i t.ex. Skyrim, Witcher 3 och Botw på gamepaden.

Det håller jag med om.

Medlem

Om de inte gör det bakåtkompatibelt så vet jag inte om jag kommer orka uppgradera. Särskilt om digitala spel inte går att flytta med.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nintendos egna spel är de som säljer överlägset mest, kolla bara på försäljningslistan för Switch spel. Det bör alltså inte vara problemet där.

Av en eller annan anledning var Nintendo sena med att släppa många av de större titlarna till Wii U.
De hade säkert hjälpt till med konsollförsäljningen om de kommit tidigare.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

De behöver inte göra så mycket, bara ha starkare processor (SoC) och 4K-uppskalning (DLSS 2.0) och vara bakåtkompatibel med Switch så det känns som en logisk uppdatering för alla. Dock verkar de ha interna problem de måste ta itu med också:

Medlem
Skrivet av Majoren:

Steam Deck är för klumpig. Det kostar ett par tior att fixa likvärdig ergonomi för joy-cons för den som vill ha det, finns en hel uppsjö av silikon/plast grepp å det är lite av en icke-fråga egentligen.

Ja, jag har ju köpt något bättre ergonomiskt, men det märkliga är att inte Nintendo själv släpper officiella pro joy cons i bra kvalité. Alla 3e parts produkter har något som felar.

För övrigt är inte Steam Deck klumpig. Med mina Nyxi kontroller till Switch är den lika stor som Steam deck men väger mycket mindre.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

123
Skriv svar