Obsidians action-rollspel Avowed har förlorat en av sina narrativa designchefer

Robot
Obsidians action-rollspel Avowed har förlorat en av sina narrativa designchefer

Kate Dollarhyde ska dra vidare till egna projekt.

#Avowed, #Obsidian-entertainment


Medlem

Är ni säkra på att hon var chefsförfattaren? Jag trodde Josh Sawyer axlade den rollen.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Hoppas det betyder att allt hennes jobb är helt färdigt och att spelet närmar sig.

Skribent
Skrivet av Slashgibber:

Är ni säkra på att hon var chefsförfattaren? Jag trodde Josh Sawyer axlade den rollen.

Jänkarnas olika befattningar är alltid knepiga att reda ut, men jag tolkade det som att hon var chef för den narrativa designen och därmed någon form av chefsförfattare med inriktning på hur man interagerar med handlingen (även om hon inte är den högsta chefsförfattaren). Det var därför jag skrev "en av sina chefsförfattare" snarare än bara "sin chefsförfattare". "Narrativ designchef" låter märkligt i mina öron, men det kanske är bättre.

Medlem

Lägg ner och satsa på Elder scrolls 6 istället, varför släppa Avowed nu när de ändå har licensen för Elder Scrolls? Eller är Bethesda lite känsliga över Fallout och Elderscrolls varumärke(vill hålla det kvar, även fast att de inte har resurser eller klarar av flera projekt samtidigt) samtidigt som Microsoft inte vågar vara inne där och peta?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Lägg ner och satsa på Elder scrolls 6 istället, varför släppa Avowed nu när de ändå har licensen för Elder Scrolls? Eller är Bethesda lite känsliga över Fallout och Elderscrolls varumärke(vill hålla det kvar, även fast att de inte har resurser eller klarar av flera projekt samtidigt) samtidigt som Microsoft inte vågar vara inne där och peta?

The Elder Scrolls - Intressant värld att utforska med halvdan story och en miljard buggar (Utvecklaren heter Bugthesta av en anledning). Det går inte att spela spelet förrän spelarna själva har kommit med X antal inofficiella patchar.

Avowed har en chans att bli ett bättre spel än så. Har en studio med bättre trackrecord bakom sig i alla fall.

Medlem

Har det inte varit oroväckande tyst om det här? Spelet lockar mig och jag älskade "The Outer Worlds", men vi har väl inte sett något förutom den korta snutten som visades upp 2020?

Medlem
Skrivet av greb1989:

Har det inte varit oroväckande tyst om det här? Spelet lockar mig och jag älskade "The Outer Worlds", men vi har väl inte sett något förutom den korta snutten som visades upp 2020?

Xbox har ju en showcase om en månad så är väl onödigt att inte vänta tills den med att visa nytt innehåll.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Lägg ner och satsa på Elder scrolls 6 istället, varför släppa Avowed nu när de ändå har licensen för Elder Scrolls? Eller är Bethesda lite känsliga över Fallout och Elderscrolls varumärke(vill hålla det kvar, även fast att de inte har resurser eller klarar av flera projekt samtidigt) samtidigt som Microsoft inte vågar vara inne där och peta?

Ja, så kan man se det. Den som bestämmer är Todd Howard och det är uppenbart att han vill ha kontroll över projekten eftersom han trots att varje Elder Scrolls, Fallout och Starfield tar 6-8 år att tillverka vägrar låta Bethesda studios växa (mer än pyttelite).

Bethesda utvecklar fortfarande i stort sett enligt principen ett spel i taget, istället för att ha 3 separata team.


signatur

Memento Mori

Medlem

Varför tror ni att Bethesda har något att säga till om Avowed och vice versa?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Varför tror ni att Bethesda har något att säga till om Avowed och vice versa?

ja det undrar jag med.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Varför tror ni att Bethesda har något att säga till om Avowed och vice versa?

Fattar inte heller vad dom pratar om. 2 helt olika studios om än båda ägda av samma Microsoft. I övrigt har dom väl inget med varandra att göra.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

ja det undrar jag med.

Skrivet av robbis:

Fattar inte heller vad dom pratar om. 2 helt olika studios om än båda ägda av samma Microsoft. I övrigt har dom väl inget med varandra att göra.

Näe jag har ingen aning. Antingen inte insatta eller missförstått nyheten nånstans. Obsidian kommer inte att försena Elder Scrolls, det är ett som är säkert iallafall.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Xbox har ju en showcase om en månad så är väl onödigt att inte vänta tills den med att visa nytt innehåll.

Jag menade mer att det snart gått två år sedan vi egentligen hörde något konkret om spelet.

1
Skriv svar