Playstation Plus fylls på med Assassin's Creed Valhalla, Ghost of Tsushima, m.fl.

Robot
Playstation Plus fylls på med Assassin's Creed Valhalla, Ghost of Tsushima, m.fl.
Medlem

Väldigt glad över denna nyhet, inte för att jag prenumererar på Playstation Plus, utan för att äldre PS1- och PS2-spel som släpptes digitalt till PS3 äntligen kommer till PS4 (och PS5). Det tog bara 9 år för PS4 att bli bakåtkompatibel. Undrar bara hur lång tid innan Suikoden-spelen får ett "nysläpp".

Citat:

Also, players who have previously purchased the digital version of select games from the original PlayStation and PSP generation will not have to make a separate purchase or sign up to PlayStation Plus to play these titles on PS4 or PS5. When these titles are released for PS4 and PS5, players can head to PlayStation Store and download a version for the consoles at no extra cost if they already own the digital version of the title. Some of the titles will also be available for individual purchase.

Medlem

Jaha....köpte Death Stranding Directors Cut och Miles Morales Ultimate Edition till ps5an för 1 månad sedan, inte tagit av plasten på dom än... well well, can't win them all 😅

Medlem

Redan spelat allt jag ville på deras lista. Känns som man låter skiten löpa ut istället för att förnya.


signatur

I drank what?

Medlem

Och så kommer Ubisoft+ classic till nivå 2 och 3 av PlayStation plus.
https://news.ubisoft.com/en-us/article/bPREDsvbMwS7wKIHlnVF1/...

Medlem

Intressant att Death Stranding and Death Stranding Director’s Cut | Kojima Productions, PS4/PS5 står angivet under Playstation Studios. Känns som det kommer ett rykte om uppköp var och varannan månad.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Stark line-up. Antal 1st party spel ser ut att stå sig väl jämfört med gamepass sedan nya generationen släpptes, om inte ännu fler. Kan bli succe detta.

Inaktiv

Ser rätt bra ut även om man redan har en del av spelen. Hade kanske önskat lite mer PS1-klassiker.

Inaktiv

"Also, players who have previously purchased the digital version of games from the original PlayStation and PSP generation will not have to make a separate purchase or sign up to PlayStation Plus to play these titles on PS4 or PS5. When these titles are released for PS4 and PS5, players can head to PlayStation Store and download a version for the consoles at no extra cost if they already own the digital version of the title. Some of the titles will also be available for individual purchase."

Jäkligt nice då man har en hel del digitalt material från PS3-tiden.
Undrar om PS1-spel man köpt på Vita också kan funka?

Medlem

Där ja! Nu kan jag avnjuta Shadow of the colossus och Ghost of tsushima! Missat hela PS2-PS4 eran så har mycket att grotta ner mig i.


signatur
Medlem

Hm, bra spel men har redan bockat av samtliga i den där listan som jag varit intresserad av. Hoppas på dag ett släpp av tredjepartsspel!

Gen
Medlem
Skrivet av Roqka:

Hm, bra spel men har redan bockat av samtliga i den där listan som jag varit intresserad av. Hoppas på dag ett släpp av tredjepartsspel!

Samma här, äger de flesta exklusiva titlarna förutom några få. Ska nog testa en månad för skojs skull men går nog tillbaka till nivå 1 månaden efter.

Medlem

Mycket bättre än väntat. Vi snackar snåla Sony här och detta känns inte snålt utan rätt okej.

Om ni undrar över priset:

PlayStation Plus Essential = 8.99 Euro = 94 kr

PlayStation Plus Extra = 13.99 Euro = 146 kr

PlayStation Plus Premium = 16.99 Euro = 178 kr

Källa: https://blog.playstation.com/2022/03/29/all-new-playstation-p...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Om ni undrar över priset:

PlayStation Plus Essential = 8.99 Euro = 94 kr

PlayStation Plus Extra = 13.99 Euro = 146 kr

PlayStation Plus Premium = 16.99 Euro = 178 kr

Källa: https://blog.playstation.com/2022/03/29/all-new-playstation-p...

Och ca 30% billigare om man köper ett helt år. Köper kanske för skojs skull ett helår om det blir ännu lägre pris på black friday, annars inget för mig.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Stark line-up. Antal 1st party spel ser ut att stå sig väl jämfört med gamepass sedan nya generationen släpptes, om inte ännu fler. Kan bli succe detta.

Varför skulle det bli succe nu när det inte blev succe med psnow?

Psnow = gamla spel
Psplus = gamla spel

Det verkar inte hänt mer än en prissänkning och namnbyte.
Iof så kanske det räcker för en succe.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Intressant att Death Stranding and Death Stranding Director’s Cut | Kojima Productions, PS4/PS5 står angivet under Playstation Studios. Känns som det kommer ett rykte om uppköp var och varannan månad.

Det var Sony som gav ut ut Death stranding på Playstation och som äger ipt så det är inte så konstigt.

Medlem

Ska bli intressant att se vad det blir för prissättning framöver om man vill uppgradera sin prenumeration från t.ex. Essential till Premium. Man kan tycka att de borde ha gått ut med den här informationen redan igår (eller tidigare för den delen).

Medlem
Skrivet av Ralf:

Varför skulle det bli succe nu när det inte blev succe med psnow?

Psnow = gamla spel
Psplus = gamla spel

Det verkar inte hänt mer än en prissänkning och namnbyte.
Iof så kanske det räcker för en succe.

Finns redan 47 miljoner som har basnivån, om 25-50% av dem väljer att prova en högre nivå så är intäkterna inte långt efter MS gamepass-intäkter. Inte alls omöjligt att det blir så, åtminstone i början, och det skulle vara en rejäl succe för nått som i praktiken redan är samma tjänst som innan fast med lite mer russin i kakan.

Testpilot

Detta är bara intressant om jag kan uppgradera min redan existerande prenumeration (PS+) förmånligt.

Köpte ett år PS+ runt årsskiftet i samband med att jag skaffade PS5. Om de räknar med att jag ska betala fullpris för Tier 2 eller Tier 3 när jag redan är existerande kund i Tier 1, då kan Sony glömma att jag ens överväger att köpa deras tjänst i framtiden igen.

Detta säger jag inte för att vara snål, utan för att det helt enkelt blir urkasst värde att betala mer än dubbelt upp och överlappande. Speciellt jämtemot GamePass, som låtit mig uppgradera tidigare Xbox Live Gold till Xbox Game Pass Ultimate för knappa tio-kronan (betalat drygt 1 400kr för 3 år av XGP högsta-nivå).

Kanske tar ut saker och ting i förskott här, men att döma av vilka spel som hamnar i vilka kategorier från blogginlägget, då skulle det inte undgå mig om Sony tar den giriga vägen. Hoppas dock jag har fel, inte bara för min skull, utan för alla andra som köpt långtids-PS+


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Dex
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Detta är bara intressant om jag kan uppgradera min redan existerande prenumeration (PS+) förmånligt.

Köpte ett år PS+ runt årsskiftet i samband med att jag skaffade PS5. Om de räknar med att jag ska betala fullpris för Tier 2 eller Tier 3 när jag redan är existerande kund i Tier 1, då kan Sony glömma att jag ens överväger att köpa deras tjänst i framtiden igen.

Detta säger jag inte för att vara snål, utan för att det helt enkelt blir urkasst värde att betala mer än dubbelt upp och överlappande. Speciellt jämtemot GamePass, som låtit mig uppgradera tidigare Xbox Live Gold till Xbox Game Pass Ultimate för knappa tio-kronan (betalat drygt 1 400kr för 3 år av XGP högsta-nivå).

Kanske tar ut saker och ting i förskott här, men att döma av vilka spel som hamnar i vilka kategorier från blogginlägget, då skulle det inte undgå mig om Sony tar den giriga vägen. Hoppas dock jag har fel, inte bara för min skull, utan för alla andra som köpt långtids-PS+

Sony bekräftade att du kan uppgradera genom att betala mellanskillnaden redan när dom presenterade tjänsten så du behöver inte oroa dig

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Detta är bara intressant om jag kan uppgradera min redan existerande prenumeration (PS+) förmånligt.

Köpte ett år PS+ runt årsskiftet i samband med att jag skaffade PS5. Om de räknar med att jag ska betala fullpris för Tier 2 eller Tier 3 när jag redan är existerande kund i Tier 1, då kan Sony glömma att jag ens överväger att köpa deras tjänst i framtiden igen.

Detta säger jag inte för att vara snål, utan för att det helt enkelt blir urkasst värde att betala mer än dubbelt upp och överlappande. Speciellt jämtemot GamePass, som låtit mig uppgradera tidigare Xbox Live Gold till Xbox Game Pass Ultimate för knappa tio-kronan (betalat drygt 1 400kr för 3 år av XGP högsta-nivå).

Kanske tar ut saker och ting i förskott här, men att döma av vilka spel som hamnar i vilka kategorier från blogginlägget, då skulle det inte undgå mig om Sony tar den giriga vägen. Hoppas dock jag har fel, inte bara för min skull, utan för alla andra som köpt långtids-PS+

Din nuvarande ps+ blir automatiskt till basnivån, vill du ha "extra" istället så betalar du mellanskillnaden.

https://www.pushsquare.com/news/2022/04/ps-plus-members-will-...

Medlem

Men trötta mig. Bara det faktum att jag måste kolla sidan efter stjärnor för vad som ingår i vad, hur banalt det än kan låta, stör mig.


signatur

1338 - One Step Above

Testpilot
Skrivet av Dex:

Sony bekräftade att du kan uppgradera genom att betala mellanskillnaden redan när dom presenterade tjänsten så du behöver inte oroa dig

Skrivet av lars_kongo:

Din nuvarande ps+ blir automatiskt till basnivån, vill du ha "extra" istället så betalar du mellanskillnaden.

https://www.pushsquare.com/news/2022/04/ps-plus-members-will-...

Ah dåså

Detta var precis informationen jag hade missat och som åtminstone lever upp till förväntning också. Sony har varit väldigt röriga med det hela än så länge, inte superenkelt att komma åt informationen man söker med allt drippande av nyheter och blogginlägg - tack för länk också!


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Skrivet av lars_kongo:

Och ca 30% billigare om man köper ett helt år. Köper kanske för skojs skull ett helår om det blir ännu lägre pris på black friday, annars inget för mig.

Rätt dyrt, men samtidigt prisvärt, kan inte bestämma mig vad jag egentligen tycker


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar