Ipreds påverkan *röstning*

Inaktiv
Ipreds påverkan *röstning*

Vad tror du om ipred?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Har faktiskt ingen aning hur utgången kommer se ut, men en sak är klar. Tänker aldrig mer stödja industrin som så aktivt jagar sin fans, speciellt eftersom det finns så många undersökningar på att dom som fildelar "illegalt" köper mer och oftare går på bio än gemeneman.

Så tänker aldrig mer köpa musik, dvd/blu-ray filmer etc kan sänka mig så lågt som att köpa en titel eller två från spelföretag som jag vet inte aktivt jagar pirater dvs ingår i grupper som hyr/köper tjänster från företag för att jaga sådana.

För min del betyder alla dessa lagar att jag kommer göra mycket mer research innan alla köp, alltså mindre impuls köp vilket gör att industrin förlorar pengar den vägen. Men tyvärr är väl min inställning bara en droppe i havet.

Medlem

Man får väl hoppas på att hela IPRED visar sig att vara ett aprilskämt imorgon.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Haha det får man hoppas;)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Jag säger det igen: sjunde juni är det EU-val. Det finns kandidater med rätt inställning till Ipred i nästan alla partier tror jag, det är bara att leta rätt på en och se till att gå och rösta.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av Devices:

Jag säger det igen: sjunde juni är det EU-val. Det finns kandidater med rätt inställning till Ipred i nästan alla partier tror jag, det är bara att leta rätt på en och se till att gå och rösta.

En Ipred-lös sommar


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Man får väl hoppas på att hela IPRED visar sig att vara ett aprilskämt imorgon.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Om det inte är ett jävligt sjukt aprilskämt så kommer det sätta stopp för några. Alla har inte bollar att vara kvar xD

Men jag måste ju fan ladda min anime :/
NARUTO!!!!!!


signatur

Rawr

Medlem

Säger som den apfulla boxarn; kommer aldrig mer konsumera musik/film/spel så länge lagar som dessa finns.

Tills nu har jag ändå köpt diverse samlingsboxar med filmer, skivor etc på ren impuls och för att en del saker trots allt inte går att ladda hem. Så skiv- och filmbolagen har fått betalt av mig för sånt som jag ansett vara värt att köpa men det kommer inte att hända mer för jag kommer absolut inte stödja en sån industri som aktivt jagar piratkopierare.

Så fort det uppmärksammas att t.ex spelutvecklare, distrubtörer etc börjar jaga piratkopierare så kan dom dra åt helvete och bojkott är ett faktum.

Medlem

Seriöst asså. Jag tror verkligen inte att vi kommer köpa mer och att någon tjänar mer pengar på att stoppa piratkopieringen.


signatur

Rawr

Medlem

skulle vara kul om alla bestämmer sig för att inte köpa ett skit, förens sånna härna lagar försvinner, skulle nog inte ta så lång tid innan dom kommer krympande på sina knän.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vad tror jag inte om Ipred?
Att den kommer hjälpa de stora jävla rövarna i toppen på massa stora jävla företag att tjäna pengar på andras kärlek och tillgivenhet för olika sätt att förmedla konst.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av IceMan:

skulle vara kul om alla bestämmer sig för att inte köpa ett skit, förens sånna härna lagar försvinner, skulle nog inte ta så lång tid innan dom kommer krympande på sina knän.

"Krypande" menar du väl?


signatur

Rawr

Inaktiv

Det lustiga är att det är just de som tankar film som är den största delen av biobesökare, filmköpare etcetera.

De var ju motståndare till kassetter när de kom och har alltid varit motståndare till ny teknik. Nya musikbolag har däremot anpassat sig till fildelning.

Det blir som det alltid har blivit, de stora bolagen som alltid vill stoppa ny teknik får så småningom ge sig.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

99% av filmerna jag tankar tankar jag för jag inte vill se dom på bio. Filmer som jag vill se på bio går jag och ser. Så dom skulle inte tjäna något på mig ändå eller mina tusen polare som gör likadant. Plus att dom filmerna jag tankar så lär jag mig namnen på olika produktionsbolag, skådespelare och regisörer mf. Och all reklam dom trycker upp i facet. Så dom tjänar på det.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har faktiskt ingen aning hur utgången kommer se ut, men en sak är klar. Tänker aldrig mer stödja industrin som så aktivt jagar sin fans, speciellt eftersom det finns så många undersökningar på att dom som fildelar "illegalt" köper mer och oftare går på bio än gemeneman.

Så tänker aldrig mer köpa musik, dvd/blu-ray filmer etc kan sänka mig så lågt som att köpa en titel eller två från spelföretag som jag vet inte aktivt jagar pirater dvs ingår i grupper som hyr/köper tjänster från företag för att jaga sådana.

För min del betyder alla dessa lagar att jag kommer göra mycket mer research innan alla köp, alltså mindre impuls köp vilket gör att industrin förlorar pengar den vägen. Men tyvärr är väl min inställning bara en droppe i havet.

Instämmer och jag kommer också att hålla hårdare i slantarna.
Okej, nu konsumerar jag inte massor så det kanske inte påverkar dem i någon större utsträckning, men blir vi fler så kan det säkert bli kännbart.

Medlem

Finns det inte ngt sånt där "Anonym fildelning" ? och hur gör man det ?


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

shiiiit *springer till statoil för att handla lite filmer och musik*, det här är illa.. har ett sånt ha-begär just nu.

Seriöst så ska jag sluta köpa film helt, musiken går inte att få tag på i sverige och vill ändå höra vad det är innan jag köper nåt så det blir nog ingen ändring där.


signatur

thank you, come again

Medlem

Så, vad ska man göra nu?
Film: bio eller hyra eller så går det väl på TV till slut. Har sällan köpt en film.
Spel: Köper spel, spelar inte på PC:n knappt (PS3 ftw).
Ljudböcker: Köper och lånar riktiga böcker.
Musik: har massor med musik redan och det mesta nytt är skit/återupprepningar av något gammalt så jag klarar mej tills priserna sjunkit till lämpliga nivåer (1-3 kr/låt).
TV-serier: Vet ifan om någon bryr sej om att man laddar ner TV-program, men jag får väl undersöka saken.

Så det här är väl skitsamma förutom att jag är lite osäker kring TV-serierna. Och skiter det sej där så överlever jag med ett ryck på axlarna...


signatur

yolo

Inaktiv

Filmbolagen får inte in några pengar. Hur många filmer ser vi nu för tiden, som kommer ut? Inte många.

Piratebay håller även på att fixa sitt " Ipredator" som på något sätt ska kunna gömma Ip adressen, jag vet inte men.

Så vadå, ska man börja skicka över grejerna över Messenger? Hahaha..

Skit lag..

Medlem
Skrivet av nils45:

99% av filmerna jag tankar tankar jag för jag inte vill se dom på bio. Filmer som jag vill se på bio går jag och ser. Så dom skulle inte tjäna något på mig ändå eller mina tusen polare som gör likadant. Plus att dom filmerna jag tankar så lär jag mig namnen på olika produktionsbolag, skådespelare och regisörer mf. Och all reklam dom trycker upp i facet. Så dom tjänar på det.

du har ett ganska snålt tankesätt, om du inte tänkt se filmerna på bio varför inte vänta tills dem kommer på dvd? varför ens ladda ner om du inte hade tänkt se dem liksom? och ja bolagen artistern osv förlorar jävligt mycket för hälften av världen tänker som dig, dem försöker lura sig själv med att säga men jag hade inte tänkt se den därför är det okej att jag laddar ner den istället..:down:

jag står verkligen inte för IPRED förslaget, men folk måste inse att vi blivit för giriga, vi tror vi ska få allt gratis men det är någon i slutänden som får sumpa för det, tänk er alla artister som har stor talang men inte kommer någon vart för alla bara laddar ner istället för sponsra

Inaktiv

Någon som har laddat ner piratebays iprediator än?

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av nils45:

99% av filmerna jag tankar tankar jag för jag inte vill se dom på bio. Filmer som jag vill se på bio går jag och ser. Så dom skulle inte tjäna något på mig ändå eller mina tusen polare som gör likadant. Plus att dom filmerna jag tankar så lär jag mig namnen på olika produktionsbolag, skådespelare och regisörer mf. Och all reklam dom trycker upp i facet. Så dom tjänar på det.

du har ett ganska snålt tankesätt, om du inte tänkt se filmerna på bio varför inte vänta tills dem kommer på dvd? varför ens ladda ner om du inte hade tänkt se dem liksom? och ja bolagen artistern osv förlorar jävligt mycket för hälften av världen tänker som dig, dem försöker lura sig själv med att säga men jag hade inte tänkt se den därför är det okej att jag laddar ner den istället..:down:

jag står verkligen inte för IPRED förslaget, men folk måste inse att vi blivit för giriga, vi tror vi ska få allt gratis men det är någon i slutänden som får sumpa för det, tänk er alla artister som har stor talang men inte kommer någon vart för alla bara laddar ner istället för sponsra

Joo folk är allt lite udda. Vad folk inte inser är faktiskt att film/spel/musik osv faktiskt räknas som lyxvaror, de prissätts därefter och skattas därefter med.

Väldigt många med idiotiska argumentationer ändå "jag hade ändå inte tänkt se den", varför tankar man då hem filmen om man inte tänkt se den?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av jeppe95:

Någon som har laddat ner piratebays iprediator än?

Finns programmet tillgängligt nu?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ipred lagen är en pyrrhusseger för skivbolagen och andra. Det som kommer att ske nu är att folk kommer ta det lugnt ett par månader och sen så kommer det hela ta ny fart, fast denna gång kommer det bli helt anonymiserat eller på privata nätverk av alla de slag.

Dessutom kommer helt nya torrentprotokoll att utvecklas, sådana som gör spårning av ens ip och trafikinnehåll nästintill omöjlig, redan nu har Oneswarm släppts men det är bara början, efterkommande protokoll kommer att bli än bättre och bli utan vissa av de krav som Oneswarm har.

Inaktiv

Tycker att de kan jaga pedofiler och massmördare istället för att jaga en enstaka person pga att den har ett jäkla stort ha begär


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av ghoül:
Skrivet av nils45:

99% av filmerna jag tankar tankar jag för jag inte vill se dom på bio. Filmer som jag vill se på bio går jag och ser. Så dom skulle inte tjäna något på mig ändå eller mina tusen polare som gör likadant. Plus att dom filmerna jag tankar så lär jag mig namnen på olika produktionsbolag, skådespelare och regisörer mf. Och all reklam dom trycker upp i facet. Så dom tjänar på det.

du har ett ganska snålt tankesätt, om du inte tänkt se filmerna på bio varför inte vänta tills dem kommer på dvd? varför ens ladda ner om du inte hade tänkt se dem liksom? och ja bolagen artistern osv förlorar jävligt mycket för hälften av världen tänker som dig, dem försöker lura sig själv med att säga men jag hade inte tänkt se den därför är det okej att jag laddar ner den istället..:down:

jag står verkligen inte för IPRED förslaget, men folk måste inse att vi blivit för giriga, vi tror vi ska få allt gratis men det är någon i slutänden som får sumpa för det, tänk er alla artister som har stor talang men inte kommer någon vart för alla bara laddar ner istället för sponsra

Joo folk är allt lite udda. Vad folk inte inser är faktiskt att film/spel/musik osv faktiskt räknas som lyxvaror, de prissätts därefter och skattas därefter med.

Väldigt många med idiotiska argumentationer ändå "jag hade ändå inte tänkt se den", varför tankar man då hem filmen om man inte tänkt se den?

Håller med här också. Sorry nils45. Skaffa dig bättre argument än internets sämsta.
Du får naturligtvis tycka hur du vill men om inte ens motståndare till IPRED kan hålla med dig så borde du fundera på om dina och dina vänners metoder är så rimliga som du anser att de är.

Hur vet du att du inte vill se en film på bio innan du ens sett den? Låter ju jättekonstigt. Du ger liksom ingen förklaring till varför du inte vill se dem på bio. Är det för att du förväntar dig att de är dåliga eller är det genren som är avgörande?
Eller har du möjligtvis formulerat dig fel här?

Medlem

Det sorgligaste med IPRED är de politiker som sitter och röstar igenom härket utan att egentligen ha en susning om vad de röstat igenom.

Det näst sorgligaste är att så fort en IPRED-motståndare öppnar munnen så rycker folk på axlarna och tror sig höra den 20-30åriga debatten om det orätta i att piratkopiera.

Jag har personligen hängt med sen de tidiga BBS:ernas dagar, då piratkopiering endast var något "nördar" sysslade med och folk skrattade åt. Det som hänt sen dess är att en generation växt upp som nästan tar "piratandet" som en självklarhet, eller en nödvändighet. Det är ur denna attityd IPRED och liknande växt fram.

Man kan säga vad man vill om piratande, men min ilska kring det isolerade fanskapet IPRED är fullt fokuserad kring skiv- och filmindustrins nya möjlighet att få leka poliser i vårt samhälle.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Och det här är varför piratpartiet kommer få min röst... (IPRED)

Inaktiv

Jag tog att det stoppar några få, själv har jag slutat tanka, brukade vara stor torrent konsument.

12
Skriv svar