I dag släpps vampyrspelet V Rising i early access – spana in trailern

Robot
I dag släpps vampyrspelet V Rising i early access – spana in trailern
Medlem

Det ser jag framemot.
Hoppas att det är så bra som det ser ut.

Medlem

Kört lite i betan och vet inte om det var något för mig. Lite medioker combat. Gillar dock settingen då jag älskar vampyrer.

Medlem

Gillar man full loot pvp så kommer detta spelet att mätta ens hunger för en stund :)! Ses in game kl 14!

Medlem

Såg en video från ShillUp igår och det ser kul ut. Verkar vara välpolerat för att vara ett early access spel.


signatur

PSN: OAKTHYR

Moderator | Testpilot
Skrivet av OAKTHYR:

Såg en video från ShillUp igår och det ser kul ut. Verkar vara välpolerat för att vara ett early access spel.

Han sa mycket bra saker, men samtidigt det han lyfte som dåligt tror jag kan vara en dealbreaker för mig själv. Just det här med omgivningen och att den känns så otroligt tråkig.

Släpps det för 19,99 nu vid 14 som det verkar så kan det vara värt att testa. I värsta fall får det bli en refund


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tyckte att combat var fantastiskt i Battlerite så jag är verkligen nyfiken på detta. Blir nog att testköra lite och sedan bestämma ifall det blir en refund eller ej!

Medlem

Kul när det släpps intressanta grejer från svenska utvecklare. Ska ge det ett försök i alla fall.

Medlem

när släpps den 19:00?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Blessus:

när släpps den 19:00?

Jag hörde 14:00. Finns kanske bättre info i deras Discord.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Var på väg att köpa det. Men såg nu ingen support för handkontroll. Då blir det pass!

Gnällkuk

Sugen men om man knappt kan räkna med 50fps tror jag att jag avvaktar


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Chefredaktör

Vi kör detta live ikväll på Twitch! FZplay

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Sugen men om man knappt kan räkna med 50fps tror jag att jag avvaktar

varför ska man knappt räkna med 50 fps?

Gnällkuk
Skrivet av Natrium:

varför ska man knappt räkna med 50 fps?

Extremt dåligt optimerat tydligen. Skillup hade mellan 40-50fps när han spelade, förvisso med ett 2080 Ti men kan räkna med att det tankar rätt bra även med ett bättre kort.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Extremt dåligt optimerat tydligen. Skillup hade mellan 40-50fps när han spelade, förvisso med ett 2080 Ti men kan räkna med att det tankar rätt bra även med ett bättre kort.

https://www.youtube.com/watch?v=-J3X3r2jDwA

Jag har ett 1060 och jag inga som helst problem med fpsen.. Har spelat båda betorna och det har fungerat hur bra som helst rent prestandamässigt..

Gnällkuk
Skrivet av werme:

Jag har ett 1060 och jag inga som helst problem med fpsen.. Har spelat båda betorna och det har fungerat hur bra som helst rent prestandamässigt..

Låter märkligt isf, vet iofs inte vilken cpu han har. Vad har du? Spelar du i 1440p också?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vart försenat i några timmar.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Gillar man full loot pvp så kommer detta spelet att mätta ens hunger för en stund :)! Ses in game kl 14!

Är det påtvingad pvp eller kan man köra fullt ut PvE?

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Är det påtvingad pvp eller kan man köra fullt ut PvE?

Du får välja vad du vill spela

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Du får välja vad du vill spela

Nice. Läste artikeln på bussen så har inte hunnit kolla så mycket info än. Blir PvE server för min del om jag väljer att skaffa det i early access. När det väl går att skaffa det dvs (ett par timmar försenat?)

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Nice. Läste artikeln på bussen så har inte hunnit kolla så mycket info än. Blir PvE server för min del om jag väljer att skaffa det i early access. När det väl går att skaffa det dvs (ett par timmar försenat?)

Dom har någon form av logistik problem. Skall ta ca 2 timmar att lösa läste jag.

Medlem

Ska lätt testas


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av KaptenKompis:

Dom har någon form av logistik problem. Skall ta ca 2 timmar att lösa läste jag.

13:03 We'll let you know as soon as we have a more exact time.

Medlem

Jag kunde köpa det nu! Installerar as we speak

Är supertaggad!

Medlem
Skrivet av Zicero:

Jag kunde köpa det nu! Installerar as we speak

Är supertaggad!

6gig var inte mycket

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Han sa mycket bra saker, men samtidigt det han lyfte som dåligt tror jag kan vara en dealbreaker för mig själv. Just det här med omgivningen och att den känns så otroligt tråkig.

Släpps det för 19,99 nu vid 14 som det verkar så kan det vara värt att testa. I värsta fall får det bli en refund

Ja det där med resandet och att akta sig för solen lät inte jättekul. Och jag skulle gärna spela med handkontroll. Men jag är fortfarande nyfiken på det men kommer vänta tills närmre release eller när det släpps på riktigt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Köpte direkt vid släpp. Varit halvskeptisk, men nu när jag ser att det är en svensk studio så försvann den sista skeptsismen jag hade
Väntar på att nedladdning ska bli klar, borde nästan ta och börja se Dracula Untold medans jag väntar (sitter på långstamt internet för tillfället, så lär ta tid).
Hoppas att de kommer släppa mycket DLC och Expansioner, gillar idén med vampyrer och Open World, kan bli hur kul som helst med rätt stöd.

Medlem

Om någon här är i kontakt med någon utvecklare på Stunlock Studios, kanske ni kan be dem öppna upp ett "bug rapporterings forum" på steam?
Redan sett första bug/problem-tråden i huvudforumet där och det är nog lätt att missa som utvecklare om man inte följer posterna nitiskt

Medlem

Hela min dator startar om när jag försöker joina en server.

12
Skriv svar