Nya Silent Hill-rykten! Bloober sägs göra remake av tvåan

Robot
Nya Silent Hill-rykten! Bloober sägs göra remake av tvåan

Om vi fick en krona för varje Silent Hill-rykte...

#silent-hill


Medlem

Om "horror" får större momentum (tack resident evil), så kommer kanske ett nytt SH-spel. Det är lättare att sälja in ett nytt spel som uppföljare/remake, än att (gud förbjudet) göra något originellt...

Med det sagt ser jag fram emot ett nytt SH, om de hittar tillbaks till de tidigare spelens upplägg. Jag vill inte se ett nytt "homecoming"...

Medlem

Är inte Bloobers spel högst mediokra? Layers of Fear och nu senast The Medium blev väl ganska svalt mottaget? Ser inte så där jättebra ut på metacritic/steam-reviews.

Att dom skulle få ansvara för en remake av Silent Hill 2 känns inte jättelovande. Det beror förvisso på hur mycket och vad dom ändrar. Piffa upp grafik, lite kontroller, rörelse och göra annorlunda pussel, visst. Men karaktärer, atmosfär och story får dom gärna låta bli. Om detta rykte nu stämmer då.

Ser hellre att Silent Hill 2 blir orörd. Skulle inte tacka nej till en matig remaster av Silent Hill 3 till PC dock.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Bloober har större chans att göra en snygg remake än ett helt nytt bra spel, så detta låter bra i mina öron.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fezk:

Är inte Bloobers spel högst mediokra? Layers of Fear och nu senast The Medium blev väl ganska svalt mottaget? Ser inte så där jättebra ut på metacritic/steam-reviews.

Att dom skulle få ansvara för en remake av Silent Hill 2 känns inte jättelovande. Det beror förvisso på hur mycket och vad dom ändrar. Piffa upp grafik, lite kontroller, rörelse och göra annorlunda pussel, visst. Men karaktärer, atmosfär och story får dom gärna låta bli. Om detta rykte nu stämmer då.

Ser hellre att Silent Hill 2 blir orörd. Skulle inte tacka nej till en matig remaster av Silent Hill 3 till PC dock.

Mm, lite mina tankar också. The Medium var högst mediokert, men det visade väl åtminstone att de behärskar den gamla klassens skräck, även om det var till det spelets nackdel.

Jag vill helst ha en remake av det första Silent Hill först.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jösses.
Samtidigt som jag spyr över att ännu en medioker studio, som gör mediokra spel ska in och peta på de klassiska titlarna, så blir jag nyfiken på hur det skulle kunna se ut...

Det enda rätta sättet nuförtiden att köra Silent Hill 2 är med Enhanced Edition.
Personerna bakom projektet är helt otroliga.

Geeks Gaming
Skrivet av Fezk:

Är inte Bloobers spel högst mediokra? Layers of Fear och nu senast The Medium blev väl ganska svalt mottaget? Ser inte så där jättebra ut på metacritic/steam-reviews.

Att dom skulle få ansvara för en remake av Silent Hill 2 känns inte jättelovande. Det beror förvisso på hur mycket och vad dom ändrar. Piffa upp grafik, lite kontroller, rörelse och göra annorlunda pussel, visst. Men karaktärer, atmosfär och story får dom gärna låta bli. Om detta rykte nu stämmer då.

Ser hellre att Silent Hill 2 blir orörd. Skulle inte tacka nej till en matig remaster av Silent Hill 3 till PC dock.

Observer var riktigt bra, layers 1 likaså…sen började det gå lite utför. Blair witch hade sin charm, layers 2 var ”meh”, medium…var medium.

Förhoppningsvis kan man ju bryta trenden

Sen att gå in och pilla i story/pussel på sh2 känns lite vanskligt! 😱

Medlem

Vad med remake på 1an då?

Medlem

Resident Evil 2 remake är ju rätt fantastisk och frångår ju de trånga kameravinklarna som gavs förr i tiden.

Något i den stilen gjort på rätt sätt i Silent Hill 2 vore intressant om de lyckas med, att man fortfarande upplever detaljer i alla rum man utforskar och behåller den pussliga och hemska atmosfären.

De måste behålla musiken och de skrämmande effekterna i ljudbilden.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar