Resident Evil-skaparen skapar ny studio

Inaktiv
Resident Evil-skaparen skapar ny studio

Detta kan bara bli bra tror jag.


signatur

/Lord BBQ

Medlem

Problemet med att försöka kasta sig på 3D-karusellen är att man inte kan tillämpa den teknik som slagit igenom på biografer på TFT-skärmar eller vanliga TV-apparater. När de släpper spel i 3D är det antingen den klassiska röd-blåa huvudvärksterrorn eller 120Hz skärm och glasögon med shutters. Ingen av teknikerna är särskilt trevlig för ögonen, och den sistnämnda ställer ganska höga krav på hårdvara.

Nä, det verkar helt sonika som att de tänkt försöka lura folk i den rådande 3D-hypen att tro att de kommer få en Avatar-upplevelse hemma i ett spel. Och med den inställningen har jag svårt att tänka mig att de orkar bemöda sig att göra ett ordentligt spel.

Inaktiv
Skrivet av asker:

Problemet med att försöka kasta sig på 3D-karusellen är att man inte kan tillämpa den teknik som slagit igenom på biografer på TFT-skärmar eller vanliga TV-apparater. När de släpper spel i 3D är det antingen den klassiska röd-blåa huvudvärksterrorn eller 120Hz skärm och glasögon med shutters. Ingen av teknikerna är särskilt trevlig för ögonen, och den sistnämnda ställer ganska höga krav på hårdvara.

Nä, det verkar helt sonika som att de tänkt försöka lura folk i den rådande 3D-hypen att tro att de kommer få en Avatar-upplevelse hemma i ett spel. Och med den inställningen har jag svårt att tänka mig att de orkar bemöda sig att göra ett ordentligt spel.

Jag förstår hur du menar, men det stod också att ingen spel idé var klar vilket får mig att gå till att detta spel kommer inte vara klart om 3 år, och jag tror faktiskt att 3D apparaten kommer att ha utvecklats ganska mycket innan man ser någonting från 'Tronga'.


signatur

/Lord BBQ

Medlem

Tanken med 3d skräckspel gillar jag inte, tänk på hur många gånger man måste byta kalsonger under en genomspelning!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Fy fan för 3D med glasögon å annan jävla krimskrams. Jag önskar Shinji Mikami all lycka med hans nya företag dock.

Inaktiv

Skulle vilja se *remakes av Resident Evil serien i Framework2.0


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Tycker det är bra idé att anställa unga och försöka skapa nya jobb och förhoppningsvis nya bra spel
Får hoppas att hans företag går bra!

Medlem

"3D" behöver inte betyda annat än att han inte gillar hur resident evil serien gick från ett äkta skräckspel i 2D baserad miljö till en halvdassig shooter i 3D miljö.

Medlem
Medlem

Skulle vilja se att dom lämnar allt som är nytt i RE4 & 5. Går tillbaka till att göra RE spel där Zombies finns med. Minns när jag köpte första RE till ps one, Tror att jag var 13-14 år gammal när det släpptes.. oooh vilka minnen, tyvärr blev hela storyn förstörd när 4an kom...

Inaktiv

13 pers? ska han göra spel till iphone eller vadå...

Medlem
1
Skriv svar