Final Fantasy VII-nyheter kommer i juni, lovar Remake-regissören

Robot
Final Fantasy VII-nyheter kommer i juni, lovar Remake-regissören
Medlem

Måtte det komma i närheten av första delen! Inte färdig än och även om jag inte är helt med på combat så älskar jag så mycket annat i spelet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Hoppas det, börjar bli dags nu tycker jag. Men de vill ju säkerligen inte konkurrera med FFXVI (som jag tror kommer i höst) så jag gissar H1 2023, tre år efter del 1.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Låter bra, tyder på Sony event i juni

Medlem

Kommer hinna gå i pension innan alla delar i släppta. Sjukt segt att man ska behöva vänta typ 4 år mellan delarna....

Dex
Medlem

Kul! Ska bli väldigt intressant och se hur dom hanterar den öppna världen som dyker upp efter Midgard delen! Gillade verkligen första delen så väldigt nyfiken på nästa!

Skribent
Skrivet av Dex:

Kul! Ska bli väldigt intressant och se hur dom hanterar den öppna världen som dyker upp efter Midgard delen! Gillade verkligen första delen så väldigt nyfiken på nästa!

Jag tror på något liknande det i Stranger of Paradise. Dvs en världskarta där uppdragen finns valbara. Men ingen öppen fri karta som i de klassiska FF-spelen.


signatur

"Writer and Fighter"

Dex
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror på något liknande det i Stranger of Paradise. Dvs en världskarta där uppdragen finns valbara. Men ingen öppen fri karta som i de klassiska FF-spelen.

Ja skulle nog tro att du har rätt också. Tvivlar på att dom kommer göra det helt open-world. Men gör dom som du säger i Strnager of Paradise så skulle det kunna fungera väldigt bra också.

Men också väldigt nyfiken på var dom ska sluta 2:an om nu världen är mer öppen. Kanske en kontinent bara eller något liknande?

Medlem

Äntligen! <3

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror på något liknande det i Stranger of Paradise. Dvs en världskarta där uppdragen finns valbara. Men ingen öppen fri karta som i de klassiska FF-spelen.

Jag tror att det kommer vara extremt likt vad vi såg i första episoden. Vägar, tunnlar, stigar, trånga bergspassager och så vidare. Tror inte det blir någon öppen värld alls, förutom i "periferin", typ när man åker fordon eller liknande, men att man inte kan åka "dit" utan bara "fram". Flummigt uttryckt kanske, jag är trött, haha.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Skulle va kul med nyheter om Final Fantasy 7 till Xbox! Playstation har ju haft rättigheter till sjuan än så länge och kanske kommer de att fortsätta ha det, men hoppas hoppas:)

Medlem
Skrivet av smuts:

Jag tror att det kommer vara extremt likt vad vi såg i första episoden. Vägar, tunnlar, stigar, trånga bergspassager och så vidare. Tror inte det blir någon öppen värld alls, förutom i "periferin", typ när man åker fordon eller liknande, men att man inte kan åka "dit" utan bara "fram". Flummigt uttryckt kanske, jag är trött, haha.

I dunno, jag skulle inte bli helt förvånad om vi fick en värld i stil med FFXVs första halva. Om det bara är mer korridorer så undrar jag lite varför de skulle behöva så mycket tid, de måste ju kunna återanvända rätt mycket från del 1 i så fall? Men jag kanske ska hålla förväntningarna under kontroll.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skribent
Skrivet av smuts:

Jag tror att det kommer vara extremt likt vad vi såg i första episoden. Vägar, tunnlar, stigar, trånga bergspassager och så vidare. Tror inte det blir någon öppen värld alls, förutom i "periferin", typ när man åker fordon eller liknande, men att man inte kan åka "dit" utan bara "fram". Flummigt uttryckt kanske, jag är trött, haha.

Jo lite så jag tror också, men att det sen kommer gå att hoppa mellan områdena via en karta.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Proximately:

Måtte det komma i närheten av första delen! Inte färdig än och även om jag inte är helt med på combat så älskar jag så mycket annat i spelet.

Älskade första delen faktiskt, helt otroligt hur bra de lyckats gestalta karaktärer och miljöerna från 7:an.
Jag gillade combat och tycker om hur det har utvecklat sig, men vissa delar är väl lite tjatiga kanske.
Men det är väl den typen av spel, så det blir lite tjatigt automatiskt tyvärr.

Vet inte riktigt vad som skulle kunna gjorts bättre i remaken faktiskt, otroligt nöjd.
Så väldigt glad över att få besöka den världen igen och få en ny historia där.

Skrivet av Arzei:

Hoppas det, börjar bli dags nu tycker jag. Men de vill ju säkerligen inte konkurrera med FFXVI (som jag tror kommer i höst) så jag gissar H1 2023, tre år efter del 1.

De sa ju att nästa spel skulle dra full nytta av den senaste generationens hårdvara, så de skippar nog PS4, vilket kan leda till att det inte släpps väldigt snart.

Jag är lite tveksam till att FF16 kommer i höst, men det är väl inte omöjligt.
Forspoken är ju försenat också, så de kanske skjuter upp det till i vår?
Det kan dock bli stor konkurrens i vår i sådana fall.

Streangers in paradise nu, Forspoken i höst(första PS5), FF16 nästa vår och sen FF7 remake 2 våren 2024?
Känns inte som att FF7:R2 och FF16 kommer släppas så nära inpå varandra.
Jag kände i och för sig likadant med Forbidden West och Ragnarök(om det nu släpps i år), eftersom det verkar dumt att släppa sina största open world IPn så snävt, kan ju bli lite torka efteråt.

Skrivet av Deekar:

Kommer hinna gå i pension innan alla delar i släppta. Sjukt segt att man ska behöva vänta typ 4 år mellan delarna....

Ifall de lyckas bra så tycker jag nog att det är värt det i detta fallet.
Roligare att få en episk serie som man är riktigt nöjd med än att försöka bli klar med det så fort som möjligt.
Mycket hellre detta än att man mjölkar nyutgåvor av äldre spel.

Jag återkommer alltså gärna till FF7 världen vart fjärde år för ett nytt episkt icke ruschat äventyr än andra sätt för dem att tjäna pengar på varumärket. Det tar ju också ca 4 år att skapa ett nytt spel och förra spelet var ju som ett helt spel sett till storleken, så jag tycker nog att utvecklingstiden är motiverad.

Men tidsmässigt så är ju 3 delar ganska lagom, men med tanke på hur mycket som man hinner med i första spelet så blir det nog svårt att passa in resten av spelet i två till, tre till kanske är lagom.
12 år emellan början och slut känns dock ganska extremt, det hinner hända mycket med spelindustrin och Square/Enix som företag under den tiden.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo lite så jag tror också, men att det sen kommer gå att hoppa mellan områdena via en karta.

Ifall de använder Unreal engine 5, vilket det känns lite för tidigt för tyvärr, så är nog stora öppna miljöer inte ett så stort problem.
Förhoppningsvis så hade de bra koll på UE5 innan den släpptes och kan konvertera och dra nytta av detta.

Andra spelet behöver ju inte heller innehålla den stora öppna världen utan en ganska begränsad del av kartan, i så fall så är det nog inga problem med detta i del 3 istället.

UE5 verkar inte heller dra nytta av PS5:ans lagringshastighet, men lyckas de optimera motorn även för det så skulle det förmodligen också kunna tillföra mycket för de stora öppna världarna.
Enligt Digital foundry så använder UE5 Matrix demo upp till 300MB/s i streaminghastighet från lagringsenheten, Xbox Series klarar över 2000MB/s och PS5 över 5500MB/s.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Älskade första delen faktiskt, helt otroligt hur bra de lyckats gestalta karaktärer och miljöerna från 7:an.
Jag gillade combat och tycker om hur det har utvecklat sig, men vissa delar är väl lite tjatiga kanske.
Men det är väl den typen av spel, så det blir lite tjatigt automatiskt tyvärr.

Vet inte riktigt vad som skulle kunna gjorts bättre i remaken faktiskt, otroligt nöjd.
Så väldigt glad över att få besöka den världen igen och få en ny historia där.

De sa ju att nästa spel skulle dra full nytta av den senaste generationens hårdvara, så de skippar nog PS4, vilket kan leda till att det inte släpps väldigt snart.

Jag är lite tveksam till att FF16 kommer i höst, men det är väl inte omöjligt.
Forspoken är ju försenat också, så de kanske skjuter upp det till i vår?
Det kan dock bli stor konkurrens i vår i sådana fall.

Streangers in paradise nu, Forspoken i höst(första PS5), FF16 nästa vår och sen FF7 remake 2 våren 2024?
Känns inte som att FF7:R2 och FF16 kommer släppas så nära inpå varandra.
Jag kände i och för sig likadant med Forbidden West och Ragnarök(om det nu släpps i år), eftersom det verkar dumt att släppa sina största open world IPn så snävt, kan ju bli lite torka efteråt.

Ifall de lyckas bra så tycker jag nog att det är värt det i detta fallet.
Roligare att få en episk serie som man är riktigt nöjd med än att försöka bli klar med det så fort som möjligt.
Mycket hellre detta än att man mjölkar nyutgåvor av äldre spel.

Jag återkommer alltså gärna till FF7 världen vart fjärde år för ett nytt episkt icke ruschat äventyr än andra sätt för dem att tjäna pengar på varumärket. Det tar ju också ca 4 år att skapa ett nytt spel och förra spelet var ju som ett helt spel sett till storleken, så jag tycker nog att utvecklingstiden är motiverad.

Men tidsmässigt så är ju 3 delar ganska lagom, men med tanke på hur mycket som man hinner med i första spelet så blir det nog svårt att passa in resten av spelet i två till, tre till kanske är lagom.
12 år emellan början och slut känns dock ganska extremt, det hinner hända mycket med spelindustrin och Square/Enix som företag under den tiden.

Spelindustrin var fan bättre för 20 år sedan. Känns inte som man väntade så länge på spelen då😂

Medlem
Skrivet av Deekar:

Spelindustrin var fan bättre för 20 år sedan. Känns inte som man väntade så länge på spelen då😂

Det bygger nog mest på nostalgi tror jag. Idag så finns det i alla fall bra spel att spela också medans man väntar, även om det är jobbigt att vänta på ett specifikt spel.

20 år, som när man väntade på Duke Nukem eller innan det när alla desperat längtade efter Diablo 2
Kameo på Gamecube, Half Life 2, Shenmue 3, Starcraft 2 och allt annat smärtsamt hopp man haft genom åren, många med cliffhangers typ också.

Vart är Enclave 2?! Borde vara olagligt med cliffhangers...

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det bygger nog mest på nostalgi tror jag. Idag så finns det i alla fall bra spel att spela också medans man väntar, även om det är jobbigt att vänta på ett specifikt spel.

20 år, som när man väntade på Duke Nukem eller innan det när alla desperat längtade efter Diablo 2
Kameo på Gamecube, Half Life 2, Shenmue 3, Starcraft 2 och allt annat smärtsamt hopp man haft genom åren, många med cliffhangers typ också.

Vart är Enclave 2?! Borde vara olagligt med cliffhangers...

Kan också ha att göra med att jag lirade SJUKT mycket Tibia mellan singleplayer releaserna på den tiden😅

1
Skriv svar