Greedfall 2 bekräftas, släpps 2023

Robot
Medlem

Kan verkligen varmt rekommendera första spelet. Hade ganska shysst story och instressant combat vill jag minnas.
Tyckte röstaskådisarna gjorde ett bra jobb i riktigt välskrivna dialoger.
Spana in om du letar efter ett kul rpg

Medlem

Försökte spela ettan men settingen tilltala mig inte alls. Det kändes bara så platt och sterilt på nåt sätt. Plus att det inte gick att stänga av Motion Blur eller Depth of Field gjorde att det blev en refund.

Sen gillar jag inte combat med påtvingade AI medhjälpare. Därför jag inte kan spela Final Fantasy 15 och liknande action RPGs.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Kan verkligen varmt rekommendera första spelet. Hade ganska shysst story och instressant combat vill jag minnas.
Tyckte röstaskådisarna gjorde ett bra jobb i riktigt välskrivna dialoger.
Spana in om du letar efter ett kul rpg

Medhåll. Ett habilt stycke rollspel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Underbar nyhet

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Försökte spela ettan men settingen tilltala mig inte alls. Det kändes bara så platt och sterilt på nåt sätt. Plus att det inte gick att stänga av Motion Blur eller Depth of Field gjorde att det blev en refund.

Sen gillar jag inte combat med påtvingade AI medhjälpare. Därför jag inte kan spela Final Fantasy 15 och liknande action RPGs.

Du kan köra solo hela tiden om du vill.
OT: Gillar verkligen ettan, underskattat spel verkar det som.
Hoppas tvåan är lika bra eller bättre, just nu är det ju dock Steelrising man väntar på.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Medlem

Första spelet var en av mina favorit spel ifrån 2019.
Älskade den verkligen.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Skägg.
10 Chambers

Fransk dubbel-A?


signatur
Skribent
Skrivet av SID 6.7:

Medhåll. Ett habilt stycke rollspel.

Lite segt i början innan man får resa iväg, men sen tar det sig rejält.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Lite segt i början innan man får resa iväg, men sen tar det sig rejält.

Håller med, jag var nära att lägga ner spelet efter jag sprungit runt i "start staden". Allt kändes väldigt stelt och till och med fult.
Men ja jäklar vad det tog sig efter det!

Avstängd

Vet inte var ni får 2023 ifrån, enligt deras pressmeddelande står det 2024.

https://corporate.nacongaming.com/en/press/gfii/

Edit: Finns ju även en trailer https://www.youtube.com/watch?v=ryl5dbOlpyg varför missade ni att posta den?

Medlem

Sweet! Hittade nyss ettan och spelar det just nu! Har inte kommit superlångt, kanske är 15 timmar in i spelet, men hittills gillar jag det skarpt. Har saknat något liknande på senare år och hade av någon anledning lyckats missa Greedfall.

Medlem

synd när de står prequel på något så tappar jag intresset för det :/

Medlem

trevligt! ettan var helt okej


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jaså det vänder då. Lade ner spelandet efter ca 50 minuter på Steam för nåt år sedan. Då måste jag ge det en till chans.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar