500 000 köpte Evil Dead de fem första dagarna

Robot
500 000 köpte Evil Dead de fem första dagarna
Medlem

Kan det vara så att streamers har stort inflytande?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Gnällkuk
Skrivet av Azureye:

Kan det vara så att streamers har stort inflytande?

Streamers/Youtubers - Absolut! Folk kommer köpa och streama spel oavsett och är det ett bra eller dåligt spel så får folk veta det snabbt oavsett.

Sen vet man ju aldrig anledningen, de kanske lyckades men den magiska sista patchen som annars hade förstört lanseringen. Normalt sett brukar sena/uteblivna koder eller releaseembargon som löper ut på släppdagen skvallra om problem/kasst spel… men så finns t ex Doom.

Blir definitivt att testa detta längre fram, verkar vara ett av årets mest överraskande släpp!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Spelat det en del och tycker det är riktigt roligt, det tråkiga i det som gör att man antagligen kommer tröttna är att det är samma ”match” varje gång med samma upplägg.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Såg någon siffra att närmare 80% av försäljningen var till Playstation, och majoriteten av det var till PS5.

Tänkvärda siffror i mer än en aspekt. Kanske är en början till att next gen börjar "rota" sig mer.

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Spelat det en del och tycker det är riktigt roligt, det tråkiga i det som gör att man antagligen kommer tröttna är att det är samma ”match” varje gång med samma upplägg.

Känner lite samma, tycker det är lite märkligt att det bara är ett mode typ.
Får hoppas dom kan få ut andra typer av spel lägen, då dom verkar ha en del DLCs planerade.

Medlem

Väntar på mitt ex. Vill med spela

Medlem

Är det här bara MP? Är det någon typ av deathmatch eller vad är det för olika lägen?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

"Trots få recensioner"

Jag har nog aldrig brytt mig om recensioner. Jag tar mina inköpsbeslut genom att titta på gamers som spelar. Har spelat många spel som blivit ratade men som har visat sig vara fantastiska

Redaktör
Skrivet av denza:

"Trots få recensioner"

Jag har nog aldrig brytt mig om recensioner. Jag tar mina inköpsbeslut genom att titta på gamers som spelar. Har spelat många spel som blivit ratade men som har visat sig vara fantastiska

Många åsikter är fantastiskt för att bilda sig en uppfattning. Jämfört med förr, när man fick köpa tidningar för att läsa omdömen, lever vi i en fantastisk tid. Men varför inte läsa recensioner också? Vi som gör såna är ju samma sorts gamers som alla andra, med förmåga att sätta ord på tyckandet.


signatur
Medlem
Skrivet av denza:

"Trots få recensioner"

Jag har nog aldrig brytt mig om recensioner. Jag tar mina inköpsbeslut genom att titta på gamers som spelar. Har spelat många spel som blivit ratade men som har visat sig vara fantastiska

Att läsa recensioner av människor med annan smak än sig själv ger absolut ingenting. Poängen är att en måste hitta recensenter som har liknande smak som en själv och som en litar på. Det är därför jag alltid kollar vem som skrivit recensionen, vilken site den ligger på är totalt oviktigt i sammanhanget.

Att titta på gamers är precis samma sak. Jag skulle aldrig kolla när Pewdiepie spelar strategispel för jag vet att det är något han normalt inte gör. Sen har vi ett problem med gamers, de gör stora pengar på sponsorer och är inte rädda att hypa spel mot betalning. Flera gånger har jag sett gamers suttit och berättat hur roligt ett spel är när jag vet att det är totalt skräp. Sen spelar de aldrig spelet igen. Samma problem finns inte i lika stor utsträckning i skrivet format.

Medlem

Det är ett spel som får mer material eftersom. Som dom flesta spel idag. Tycker att man kan likna upplägget som blandning mellan Alien fireteam elite eller Fredag den 13e. Fast jag personligen tycker att det här spelet är bättre. Har tyvärr spelat för lite på grund av skada.

1
Skriv svar