Skyrim ser ut att släppas igen, den här gången till Switch (igen!)

Robot
Skyrim ser ut att släppas igen, den här gången till Switch (igen!)

Anniversary Edition tycks kommer till Switch.

#skyrim, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Skribent

Jag har börjat acceptera att alla konsolgenerationer hädanefter kommer ha minst fem omreleaser av Skyrim och GTA5.

That's the future...


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Känns verkligen som att de som redan äger skiten borde få köpa AE för 100 kr

Medlem

Och ingen är förvånad. Säkert trevligt att ha på switchen "on the go", men tycker det hade räckt med special edition. De mjölkar väl ur skyrim så mycket som möjligt för att förlänga livslängden tills 6:an kommer ut. Visst är det dyrt att utveckla stora spel som dessa, men hur mycket har inte Skyrim redan dragit in vid det här laget?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Och ingen är förvånad. Säkert trevligt att ha på switchen "on the go", men tycker det hade räckt med special edition. De mjölkar väl ur skyrim så mycket som möjligt för att förlänga livslängden tills 6:an kommer ut. Visst är det dyrt att utveckla stora spel som dessa, men hur mycket har inte Skyrim redan dragit in vid det här laget?

Varför köper folk ens spelet nu för tiden? Det hade sin charm på sin tid, helt klart. Men varken Special eller Anniversary Edition ligger i närheten av samma liga som dagens spel gör.
Känns spm om att konsumenterna bara trollar sig själva vid det här laget.

Medlem

Skrattretande.. Det borde inte ens vara lagligt att få släppa samma spel så här många gånger.


signatur
Skribent
Skrivet av justhitx:

Varför köper folk ens spelet nu för tiden? Det hade sin charm på sin tid, helt klart. Men varken Special eller Anniversary Edition ligger i närheten av samma liga som dagens spel gör.
Känns spm om att konsumenterna bara trollar sig själva vid det här laget.

Ja det är märkligt, samma med GTA5. Alla måste väl ha minst 2 versioner redan? Jag äger tex 360 och ps4-versionen. Men ser verkligen ingen mening att köpa fler upplagor.

Skyrim äger jag fyra av. PC, xbox och sen psvr och switch. Men skulle jag köpa ännu fler? Nope...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Känns verkligen som att de som redan äger skiten borde få köpa AE för 100 kr

100 spänn??? alltså man ska få det gratis om man köpt det en gång... Finns massa spel som släpps där "om du redan köpt det så får du uppgraderingen gratis" Det är ju inget nytt material utan mer QoL och upphottad grafik som dom snott ifrån moddare som gjorde det innan Bethesta.

Äntligen!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det gör mig lite bister att sett till hur många gånger de släppt och fortsätter att släppa Skyrim finns en risk att de kommer att genomgå samma procedur med Elder Scrolls 6. Jag har för mig att Todd Howard till och med uttalat sig om att det nya Elder Scrolls kommer att ha en lång livstid. Detta kan väl inget annat än betyda att Elder Scrolls 6 till och med kommer att släppas till en brödrost till slut.

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Det gör mig lite bister att sett till hur många gånger de släppt och fortsätter att släppa Skyrim finns en risk att de kommer att genomgå samma procedur med Elder Scrolls 6. Jag har för mig att Todd Howard till och med uttalat sig om att det nya Elder Scrolls kommer att ha en lång livstid. Detta kan väl inget annat än betyda att Elder Scrolls 6 till och med kommer att släppas till en brödrost till slut.

Håller med. För min del känns det lite deprimerande att veta att om Bethesda fortsätter så här så blir det ett nytt spel från varje IP vart femtonde år. Dvs ES 6 kanske 2026, och Fallout 5 2030.

Medlem

Aldrig spelat Skyrim. Ser rätt utdaterat ut i dagens ljus.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Varför köper folk ens spelet nu för tiden? Det hade sin charm på sin tid, helt klart. Men varken Special eller Anniversary Edition ligger i närheten av samma liga som dagens spel gör.
Känns spm om att konsumenterna bara trollar sig själva vid det här laget.

Tja, finns folk som inte spelat det tidigare


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

KoP
Medlem

Dom borde lägga mer energi på att få ut nya spel istället för att släppa gamla spel femtioelva gånger. 😒

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Känns verkligen som att de som redan äger skiten borde få köpa AE för 100 kr

100kr, dyyrt

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Skrattretande.. Det borde inte ens vara lagligt att få släppa samma spel så här många gånger.

Man skulle inte släppa det om folk inte köpte det om och om igen. Så någonstans borde man lägga skulden på konsumenterna snarare.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

eld
Medlem
Skrivet av robbis:

100 spänn??? alltså man ska få det gratis om man köpt det en gång... Finns massa spel som släpps där "om du redan köpt det så får du uppgraderingen gratis" Det är ju inget nytt material utan mer QoL och upphottad grafik som dom snott ifrån moddare som gjorde det innan Bethesta.

Uppdateringen var ju gratis?

Det man betalade för är en engångssumma för allt dlc som släppts.

Medlem

ÄNTLIGEN!!!! (en gnutta ironi)

Medlem

Pja, varför inte? Spelet är ju fantastiskt i sig självt och om det kan bidra till att fler spelar det och blir intresserade av ES-serien så varför inte? Det är ju inte så att om man redan har det så måste man köpa det igen?

PS: Äger 3 kopior DS.
PSS. Fanboy DSS.


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv
Skrivet av noyart:

100kr, dyyrt

Det får man tycka men som tur inget tvång på att köpa denna version om man inte vill.

phi
Medlem

Nåja, en pil till i knät skadar väl inte.

Kontot avslutas

Om sparningen som jag har även fungerar på denna versionen så skulle jag kunna tänka mig att sälja den jag har och köpa den nya versionen istället.

Fast helst skulle jag vilja ha Oblivion, Morrowind, Daggerfall och Arena till Nintendo Switch.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Vadå släpps igen...det är samma spel ju?

Medlem

Jag är så långt gången att jag förmodligen skulle köpa Skyrim (igen) på Switch (igen).

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Om sparningen som jag har även fungerar på denna versionen så skulle jag kunna tänka mig att sälja den jag har och köpa den nya versionen istället.

Fast helst skulle jag vilja ha Oblivion, Morrowind, Daggerfall och Arena till Nintendo Switch.

Jag spelar ju Daggerfall nu och håller med, de borde kunna ge oss ett Elder Scrolls collection. Arena är nog sjukt gammalt idag, men som historiska dokument hade det varit trevligt. Sen skulle nog Oblivion och Morrowind funka riktigt bra på Switch.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar