Borderlands 3 är helt gratis på Epic Games Store

Robot
Borderlands 3 är helt gratis på Epic Games Store

Och massor av andra spel reas ut i en Mega Sale.

#Borderlands-3, #Gearbox-software, #nyhetstips


Medlem

Varit på väg att köpa BL3 x flera, tur man lyssnade på sitt samvete denna gång


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Handen på hjärtat, hur många spel av alla spel Epic ger bort har ni faktiskt spelat?
Har själv norpat alla spel (tror jag) och har nog spelat tre eller fyra av spelen. Dock sak tilläggas att många spel har jag redan spelat innan jag fick dom igen.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Moderator | Testpilot
Skrivet av korvmos:

Handen på hjärtat, hur många spel av alla spel Epic ger bort har ni faktiskt spelat?
Har själv norpat alla spel (tror jag) och har nog spelat tre eller fyra av spelen. Dock sak tilläggas att många spel har jag redan spelat innan jag fick dom igen.

Inte alla. Oftast är det väl 1 av 3/4/5 av de som ges ut som är intressant, men jag plockar på mig alla ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Handen på hjärtat, hur många spel av alla spel Epic ger bort har ni faktiskt spelat?
Har själv norpat alla spel (tror jag) och har nog spelat tre eller fyra av spelen. Dock sak tilläggas att många spel har jag redan spelat innan jag fick dom igen.

Ett (Tyranny, jäkla bra spel), av de ~20-tal jag plockat.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Handen på hjärtat, hur många spel av alla spel Epic ger bort har ni faktiskt spelat?
Har själv norpat alla spel (tror jag) och har nog spelat tre eller fyra av spelen. Dock sak tilläggas att många spel har jag redan spelat innan jag fick dom igen.

0.

Men BL3 blir nog det första!

Medlem
Skrivet av korvmos:

Handen på hjärtat, hur många spel av alla spel Epic ger bort har ni faktiskt spelat?
Har själv norpat alla spel (tror jag) och har nog spelat tre eller fyra av spelen. Dock sak tilläggas att många spel har jag redan spelat innan jag fick dom igen.

Jag har nog haft konto och claimat under väldigt lång tid, flera år tror jag.
Har inte startat något av spelen och har ingen spel PC just nu.
Dock så kommer ja förmodligen skaffa en nästa år annars så kanske det blir Steam Deck eller nästa Steam Deck framöver, då kommer jag i alla fall ha ett bibliotek av spel utöver mitt gamla Steam bibliotek att spel när det väl är dags.

Men inget av det som jag claimat ligger högt i listen på spel att beta av.
Borderlands 3 tänkte jag väl köpa framöver när jag får tid och jag gillade 2:an, men 3:an är jag faktiskt inte super pepp över.
Tror inte att det är lika roligt utan Handsome Jack.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Handen på hjärtat, hur många spel av alla spel Epic ger bort har ni faktiskt spelat?
Har själv norpat alla spel (tror jag) och har nog spelat tre eller fyra av spelen. Dock sak tilläggas att många spel har jag redan spelat innan jag fick dom igen.

Han har inte plockat hem alla men ganska många, har väl lirat ca 5 st. Prioriterar alltid ner spel jag får gratis, det gäller inte bara Epic Store. Har fått många bra spel gratis som jag verkligen vill spela men det är svårt att få tiden att räcka till. Dom hamnar långt ner på backloggen.

Testpilot
Skrivet av korvmos:

Handen på hjärtat, hur många spel av alla spel Epic ger bort har ni faktiskt spelat?
Har själv norpat alla spel (tror jag) och har nog spelat tre eller fyra av spelen. Dock sak tilläggas att många spel har jag redan spelat innan jag fick dom igen.

Några stycken. Men vad spelar det för roll? Gratis är gott

Medlem
Skrivet av korvmos:

Handen på hjärtat, hur många spel av alla spel Epic ger bort har ni faktiskt spelat?
Har själv norpat alla spel (tror jag) och har nog spelat tre eller fyra av spelen. Dock sak tilläggas att många spel har jag redan spelat innan jag fick dom igen.

Jag har tagit dom flesta spelen. Missat en handfull (för att jag börjar bli gammal och glömsk).
Av dom har jag hämtat har jag nog i alla fall installerat och testat ungefär hälften. Av dom så har jag spelat kanske 20 spel mer än en timme.

Medlem

Jag har haft Borderlands 3 länge på min wishlist på Steam. Jag har inte skaffat några Av Epics gratisspel som jag inte tycket verkar intressanta och skulle vara beredd att betala för. Har även många köpte spel i min backlog jag inte ens startat.

Chefredaktör

BL2 var ett mästerverk, 3:an nådde inte riktigt samma höjder. Men gratis? Tanka hem och kör!

Chefredaktör
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte alla. Oftast är det väl 1 av 3/4/5 av de som ges ut som är intressant, men jag plockar på mig alla ändå.

Exakt, jävlar vad man hoardar spel som man aldrig kommer att spela!

Medlem

Det är för dyrt för det spelet...

Medlem
Skrivet av Esri:

Det är för dyrt för det spelet...

Storyn är inte så bra men allt annat är ganska fantastiskt.

Medlem

Har norpat en hel del genom åren, dock räcker tiden inte till som småbarnsförälder.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av noreason:

Storyn är inte så bra men allt annat är ganska fantastiskt.

Spelade igenom det, hade lika gärna kunnat spela BL2 igen, det hade ingenting intressant eller roligt som de tidigare spelen inte hade. Sure, jag tycker att hela hypen kring Handsome Jack är överdriven, men de utvecklade hans karaktär åtminstone. Det senaste spelet däremot är MYCKET bättre än vad BL3 var. Hade någon sagt till mig att det var tänkt att vara en expansion till BL2 så hade jag inte blivit förvånad.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Handen på hjärtat, hur många spel av alla spel Epic ger bort har ni faktiskt spelat?
Har själv norpat alla spel (tror jag) och har nog spelat tre eller fyra av spelen. Dock sak tilläggas att många spel har jag redan spelat innan jag fick dom igen.

Några spel jag kört som gets ut gratis som jag fortfarande har installerad på datorn jag sitter på just nu.
Mutant Year Zero: Road to Eden
Subnautica
PC Building Simulator
Farming Simulator 19
Rayman Legends
Overcooked 2
Ape Out

Jag har 177 spel i bilbioteket på Epic, jag har köpt ett spel. Snowrunner


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Epic+Gamepass vem behöver steam?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Epic+Gamepass vem behöver steam?

Steam är fortfarande bättre.

Kommer aldrig lämna den plattformen.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

har epic rea innan steam har det för att sälja bätre?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Epic+Gamepass vem behöver steam?

Det kan man fråga sig, endå skaffar man spel till steam stup i ett.
Men det enkla svaret är väll att dom felsta spel man vill spela finns varken på Gamepass eller Epic (Gratis)
Fast bilbioteket på Epic börjar bli stort så man kan nog tänkas beta av det och så finns det en hel del kul på gamepass också.

Så det blir Game pass+epic+steam


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Passande pris till ett skräpspel


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Epic+Gamepass vem behöver steam?

Nu efter Steamdeck så har jag börjat ångra köp på andra plattformar än Steam och köpt om ett gäng spel på Steam bara för att kunna lira på Steamdeck. Visst kör jag Cyberpunk via Epic på Steamdecken, men då tappar jag det smidiga molnet som synkar mina sparfiler.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av korvmos:

Handen på hjärtat, hur många spel av alla spel Epic ger bort har ni faktiskt spelat?
Har själv norpat alla spel (tror jag) och har nog spelat tre eller fyra av spelen. Dock sak tilläggas att många spel har jag redan spelat innan jag fick dom igen.

Jag har nog endast spelat senaste Just Cause, men det var så dåligt att jag stängde av det.

Medlem
Skrivet av WargH:

Jag har nog endast spelat senaste Just Cause, men det var så dåligt att jag stängde av det.

Det är faktiskt ett av de spelen jag spelat, lekstuga som varade ca 20 h för mig.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Avstängd

Kommer inte skaffa en account där oavsett, dom kan inte köpa mig.

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Nu efter Steamdeck så har jag börjat ångra köp på andra plattformar än Steam och köpt om ett gäng spel på Steam bara för att kunna lira på Steamdeck. Visst kör jag Cyberpunk via Epic på Steamdecken, men då tappar jag det smidiga molnet som synkar mina sparfiler.

Känner likadant, har nyligen fått köpa steam deck och ända sen jag bokade den förra årte har jag hållt mig från att köpa spel nån annanstans än steam


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av korvmos:

Handen på hjärtat, hur många spel av alla spel Epic ger bort har ni faktiskt spelat?
Har själv norpat alla spel (tror jag) och har nog spelat tre eller fyra av spelen. Dock sak tilläggas att många spel har jag redan spelat innan jag fick dom igen.

0. Plockar inte ens gratis grejer på egs längre, betalar hellre för att ha det på Steam.

Medlem

Spelar bara på Playstation så detta är inget för mig igentligen. Men har redan spelet och nästa än alla andra Borderlands spel. Och måste ändå säga att det är för omständiga spel för mig igentligen. Det brukar sluta med att jag får pina mig igenom dom utan att ha någon som spelar (jag känner) när jag gör det. Jag tror nästan att det krävs att man lirar co op med flera andra för att det ska vara bra spel.

12
Skriv svar