Skövde-spelet V Rising ligger i toppskiktet på Steam

Robot
Skövde-spelet V Rising ligger i toppskiktet på Steam

Skuldra vid skuldra med Elden Ring just nu.

#v-rising


Medlem

Riktigt kul litet spel! Ska spela vidare på det när dom implementerat inverted mouse, just nu blir det så bakvänt även om det vore ännu värre om det var ett fps


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Riktigt kul litet spel! Ska spela vidare på det när dom implementerat inverted mouse, just nu blir det så bakvänt även om det vore ännu värre om det var ett fps

Hmm, nu blir jag nyfiken. Hur fungerar musen nu? Om jag rör min pekare upp så rör sig kameran upp? Vänster till vänster och så vidare hoppas jag?

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Hmm, nu blir jag nyfiken. Hur fungerar musen nu? Om jag rör min pekare upp så rör sig kameran upp? Vänster till vänster och så vidare hoppas jag?

Precis så! Jag vill ju dra musen mot mig själv för att kameran ska röra sig uppåt. Blir mer naturligt för mig att när jag lutar mig bakåt så ser jag uppåt. Svårt att vänja sig av när man kört så sedan mitten av 90-talet


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Precis så! Jag vill ju dra musen mot mig själv för att kameran ska röra sig uppåt. Blir mer naturligt för mig att när jag lutar mig bakåt så ser jag uppåt. Svårt att vänja sig av när man kört så sedan mitten av 90-talet

Då är jag med, ovanligt att höra om de som har inveterat Blev lite orolig då jag endast använder inverterat när det gäller att flyga flygplan! Hoppas du får din funkion iallafall.

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Riktigt kul litet spel! Ska spela vidare på det när dom implementerat inverted mouse, just nu blir det så bakvänt även om det vore ännu värre om det var ett fps

Det är förmodligen det absolut lättaste att implementera när det gäller tillgänglighet i ett spel eftersom du i stort sett bara inverterar en axel, så det kommer garanterat. Jag ser några har klagat på det på spelets Steam forum, men det är nog bra om även du nämner något om det där tänker jag

Testpilot
Skrivet av Aftonstjaerna:

Precis så! Jag vill ju dra musen mot mig själv för att kameran ska röra sig uppåt. Blir mer naturligt för mig att när jag lutar mig bakåt så ser jag uppåt. Svårt att vänja sig av när man kört så sedan mitten av 90-talet

Du är ärligt talat den första individen jag stött på under mina 20~ år som PC-spelare, som uppriktigt spelar med inverted för något annat än en handkontroll 😅

Men kanske är annorlunda utanför FPS-kretsarna, vilket är den typen av spel jag förmodligen uteslutande spelar mest.

Oavsett - Power to the people! Borde vara en enkel sak för utvecklarna att få till.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Medlem

De har ännu inte åtgärdat problemet med att musmarkören inte kan vara låst till spelet, utan glider lätt över till de sekundära monitorerna och skapar kaos när man mitt i en strid börjar öppna dokument och program till höger och vänster
Ser fram emot möjlig roadmap, har något sett om de lagt ut en sådan än?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

De har ännu inte åtgärdat problemet med att musmarkören inte kan vara låst till spelet, utan glider lätt över till de sekundära monitorerna och skapar kaos när man mitt i en strid börjar öppna dokument och program till höger och vänster
Ser fram emot möjlig roadmap, har något sett om de lagt ut en sådan än?

Vad för dokument öppnade du?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk
Skrivet av Yatagarasu:

Du är ärligt talat den första individen jag stött på under mina 20~ år som PC-spelare, som uppriktigt spelar med inverted för något annat än en handkontroll 😅

Men kanske är annorlunda utanför FPS-kretsarna, vilket är den typen av spel jag förmodligen uteslutande spelar mest.

Oavsett - Power to the people! Borde vara en enkel sak för utvecklarna att få till.

Samma här, aldrig hört Å andra sidan så när jag tänker efter är det ju inte helt ovanligt att det finns i spel så kanske finns fler än man tror som föredrar det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kul spel. Hoppas de säljer mer av det

Medlem

Ska lätt införskaffas. Vill dock inte börja spela det nu, för då gör jag samma misstag som jag gjorde med Valheim. Tröttnar på det innan det är helt färdigt, och allt nytt innehåll lyckas inte riktigt locka mig tillbaka.

Medlem

Det blir nog som vanligt för mig. Jag köper spelet för att stödja en liten studio och sen spelar jag aldrig spelet. 😄


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad för dokument öppnade du?

Killen som ställer de verkliga frågorna!

Chefredaktör

Heja Skövde! Har än så länge väldigt kul med Vrising, det blir helgens spel.

Gnällkuk
Skrivet av nilo:

Ska lätt införskaffas. Vill dock inte börja spela det nu, för då gör jag samma misstag som jag gjorde med Valheim. Tröttnar på det innan det är helt färdigt, och allt nytt innehåll lyckas inte riktigt locka mig tillbaka.

EA-fällan. Har gjort det med flera spel tidigare. Är riktigt sugen på att testa detta, men eftersom de planerar minst ett år i EA så risken överhängande att uppdateringarna blir för få/betydelsefulla innan man tröttnat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

skövdes andra spel på steam på top! om inte tredje vet inte om satifacory blev top. men Valheim och V Rising.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Du är ärligt talat den första individen jag stött på under mina 20~ år som PC-spelare, som uppriktigt spelar med inverted för något annat än en handkontroll 😅

Men kanske är annorlunda utanför FPS-kretsarna, vilket är den typen av spel jag förmodligen uteslutande spelar mest.

Oavsett - Power to the people! Borde vara en enkel sak för utvecklarna att få till.

Jag måste erkänna att jag spelade Quake inverted. Först bara med tangentbord (....) och sedan med mus. Jag har dock tillfrisknat på senare år.

Mos
Medlem

Skoj!

Köpte det igår och körde till halv 2 inatt.
Kommer fortsätta när jag kommer hem efter jobbet.

De som vill kan söka på Old V Farts i public.

Kommer låta den servern ligga och tugga och se vad den når i MAX

Så har satt på 80 spelare a max clan 8

resten e standard med lite svårare settings.

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Precis så! Jag vill ju dra musen mot mig själv för att kameran ska röra sig uppåt. Blir mer naturligt för mig att när jag lutar mig bakåt så ser jag uppåt. Svårt att vänja sig av när man kört så sedan mitten av 90-talet

Jag gjorde faktiskt en effort för 3-4 år sen att gå från 20 år av invert mouse till icke inverted. Det var.. intressant första veckan. Nu kan jag inte spela med invert längre.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det är förmodligen det absolut lättaste att implementera när det gäller tillgänglighet i ett spel eftersom du i stort sett bara inverterar en axel, så det kommer garanterat. Jag ser några har klagat på det på spelets Steam forum, men det är nog bra om även du nämner något om det där tänker jag

Man tycker ju att det borde vara busenkelt, så det lär komma när som helst tänker jag

Skrivet av Yatagarasu:

Du är ärligt talat den första individen jag stött på under mina 20~ år som PC-spelare, som uppriktigt spelar med inverted för något annat än en handkontroll 😅

Men kanske är annorlunda utanför FPS-kretsarna, vilket är den typen av spel jag förmodligen uteslutande spelar mest.

Oavsett - Power to the people! Borde vara en enkel sak för utvecklarna att få till.

Spelar ju inverted sedan Quakes storhetstid, och har gjort det i alla nya FPS också som Doom Eternal osv. Kan nästan klara av det här spelet även om det inte är inverted och jag inte behöver vara snabb. Men i FPS så kan jag verkligen inte spela utan inverted.

Skrivet av russinkungen:

Jag gjorde faktiskt en effort för 3-4 år sen att gå från 20 år av invert mouse till icke inverted. Det var.. intressant första veckan. Nu kan jag inte spela med invert längre.

Jag har funderat på det också. Men ju äldre jag blir ju bittrare blir jag, och gubbmuttrar för mig själv att resten av världen gör fel och jag spelar på rätt sätt


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Gen
Medlem

Kunde man lira själv eller gick det inte? Funderar på att testa det men är inte sugen på att få sin bas förstörd efter nån timme av PvPare.

Medlem
Skrivet av Gen:

Kunde man lira själv eller gick det inte? Funderar på att testa det men är inte sugen på att få sin bas förstörd efter nån timme av PvPare.

Du kan starta egen server
och du kan spela på PVE servrar

Medlem
Skrivet av Gen:

Kunde man lira själv eller gick det inte? Funderar på att testa det men är inte sugen på att få sin bas förstörd efter nån timme av PvPare.

Du kan spela PVE, gör det själv med en polare och är jätteroligt. Man kan ta hjälp av andra spelare för att döda bossar vilket är roligt !

Gen
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Du kan starta egen server
och du kan spela på PVE servrar

Skrivet av lajklajk:

Du kan spela PVE, gör det själv med en polare och är jätteroligt. Man kan ta hjälp av andra spelare för att döda bossar vilket är roligt !

Vilken tur. Då blir det nog ett köp och faller det inte i min smak stödjer man åtminstone Svensk spelutveckling vilket känns skönt.

Medlem
Skrivet av Gen:

Kunde man lira själv eller gick det inte? Funderar på att testa det men är inte sugen på att få sin bas förstörd efter nån timme av PvPare.

Som andra skrev kan du starta en egen server. Det kommer också offline-stöd inom kort.

Medlem

Kan någon som spelat det ett tag sammanfatta vad spelet går ut på och vad som känns bra/dåligt?

Medlem
Skrivet av Dralion:

Kan någon som spelat det ett tag sammanfatta vad spelet går ut på och vad som känns bra/dåligt?

https://bfy.tw/T6tx

Alternativt, köp. Prova, tycker du inte om det, refund.

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Man tycker ju att det borde vara busenkelt, så det lär komma när som helst tänker jag

Spelar ju inverted sedan Quakes storhetstid, och har gjort det i alla nya FPS också som Doom Eternal osv. Kan nästan klara av det här spelet även om det inte är inverted och jag inte behöver vara snabb. Men i FPS så kan jag verkligen inte spela utan inverted.
Jag har funderat på det också. Men ju äldre jag blir ju bittrare blir jag, och gubbmuttrar för mig själv att resten av världen gör fel och jag spelar på rätt sätt

Gör inte det. Vi behöver vara ett gäng som spelar på det riktiga sättet

/ En som spelat inverted på allt sedan 90-talet


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Du kan starta egen server
och du kan spela på PVE servrar

Tack, du är underbar!

1
Skriv svar