FZ Play - Vi känner på Dolmen!

Robot
FZ Play - Vi känner på Dolmen!

Spelet. Det heter så: Dolmen. (Snuskhummer...)


Medlem

Har svårt att greppa Dolmen. Inget spel för mig.

Medlem

Dolmen blev inte lika stort som de trodde.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Svårt att göra ett souls spel eller vilket spel som helst med annorlunda tänk grafiskt. Lite som Godfall och andra i liknande estetisk stil. Lite som gamla MDK. Hade nog gått lockat med mer fantasy tema i mina ögon

Moderator | Testpilot

Ska bli kul att se vad det är för typ av spel! Recensioner i stort (och här på FZ) har inte varit på topp tyvärr. Men jag är säker på att vi kan ha det ruskigt roligt ändå!

Skrivet av robbis:

Svårt att göra ett souls spel eller vilket spel som helst med annorlunda tänk grafiskt. Lite som Godfall och andra i liknande estetisk stil. Lite som gamla MDK. Hade nog gått lockat med mer fantasy tema i mina ögon

Som nämnt i någon annan tråd är det nästan bara From Software som lyckas göra dessa spel bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FZ rider på Dolmen ganska bra nu!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ska bli kul att se vad det är för typ av spel! Recensioner i stort (och här på FZ) har inte varit på topp tyvärr. Men jag är säker på att vi kan ha det ruskigt roligt ändå!

Som nämnt i någon annan tråd är det nästan bara From Software som lyckas göra dessa spel bra.

Team Ninja lyckas rätt bra med Nioh enligt mig.

Medlem

Summering av Dolmen streamen (är dock inte avslutad i skrivande stund).

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

FZ rider på Dolmen ganska bra nu!

Det mjölkar verkligen Dolmen . Dolmen har varit en våt dröm som blivit sann för många.
Jag får ta och testa Dolmen själv känner jag!

Moderator | Testpilot

Min summering i slutet av streamen var att det kändes som en sci-fi reskin av Dark Souls. Ingen egen identitet alls, eller något nyskapande.

Spelet lever efter Souls-spelens blueprint och är således spelbart, men inte mer än så.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker Dolmen ser rätt saftigt ut ändå.. Får helt enkelt spänna på bältet och kasta sig på Dolmen, förhoppningsvis blir man ej besviken.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lerb:

Man kan alltså säga att det inte var något speciellt med en här Dolmen?

Haha!

Jag är sugen på att testa en ny karaktär på min egen stream bara för att se hur det känns att spela en annan build. Det blev lite svårt när jag hade som fokus att använda skjutvapen och de blev så ineffektiva.

Tanker-klassen har ett stort svärd man kan svinga runt. Det hade varit intressant ett ge det ett försök.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
1
Skriv svar