Embracer vill göra "remakes, remasters, spinoffs" på serier som Tomb Raider och Deus Ex

Robot
Embracer vill göra "remakes, remasters, spinoffs" på serier som Tomb Raider och Deus Ex

Embracer Group smider planer.

#embracer-group


Medlem

Legacy of Kain låter nice, men varför skulle någon vilja ha.. fler spinoffs/remakes på Tomb Raider? Yikes.

KoP
Medlem

Jahapp, då vet man att man inte kommer kasta mycket pengar i deras riktning om mycket utav deras fokus kommer att ligga på remakes och remasters utav gamla spel.

Medlem

Väntar med att se deras remake av KOTOR innan jag börjar hoppa av glädje kring en remake av Deus EX.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Geeks Gaming

Tar gärna nytt Deus ex tack. Sen tar jag gärna en remake på första.

Medlem

Vill så gärna ha mer från stealth kungarna från Deus Ex och Thief. Totala Remakes låter nice.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Nej jag tror inte på det här. De senaste uppföljarna till Deus ex och Thief måste ha varit kassa för jag hör ingen längta efter de spelserierna längre.

Och Tomb Raider, känns som de inte kan klämma ut så mycket ur den serien längre. Så tjatigt spel.

Hur kan man då ens prata om spinoffs?

Embracer har kastar bort pengar.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Nej jag tror inte på det här. De senaste uppföljarna till Deus ex och Thief måste ha varit kassa för jag hör ingen längta efter de spelserierna längre.

Och Tomb Raider, känns som de inte kan klämma ut så mycket ur den serien längre. Så tjatigt spel.

Hur kan man då ens prata om spinoffs?

Embracer har kastar bort pengar.

Thief var kanke ingen höjdare men jag har gillat alla Deus Ex mer eller mindre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Remakes/Remasters är alltid välkomna. Det finns tusentals spel från 80-90talet som jag hade velat se remakes/remasters - så många av de yngre spelarna som aldrig lär spela dessa klassiker om de inte kommer ut för modernare system.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Remakes/Remasters är alltid välkomna. Det finns tusentals spel från 80-90talet som jag hade velat se remakes/remasters - så många av de yngre spelarna som aldrig lär spela dessa klassiker om de inte kommer ut för modernare system.

Håller med helt och hållet. Älskar remasters och remakes.

Medlem

Fegt. Att göra remakes och remasters på spel som än idag håller utan problem är en feg strategi. Enkla pengar att mjölka.

Våga skapa något nytt.

Flakmonkey

Remakes och rematers är nog ett nödvändigt ont för Embracer. Det är relativt säkra kort och såna behövs för att finansiera nya projekt. Det är ju också så de gjort hittills, visst har de släppt remakes men de har ju även publicerat Valheim och Biomutant, men det är klart att det vore trist om de enbart satsade på "gammal skåpmat". Dock så tycker jag ändå att det finns en hel del spel i deras ägo som skulle lämpa sig väldigt bra för remakes såsom Legacy of Kain-serien, Red Faction, Timesplitters, mm

Medlem
Skrivet av KoP:

Jahapp, då vet man att man inte kommer kasta mycket pengar i deras riktning om mycket utav deras fokus kommer att ligga på remakes och remasters utav gamla spel.

Skrivet av Nosnos:

Remakes och rematers är nog ett nödvändigt ont för Embracer. Det är relativt säkra kort och såna behövs för att finansiera nya projekt. Det är ju också så de gjort hittills, visst har de släppt remakes men de har ju även publicerat Valheim och Biomutant, men det är klart att det vore trist om de enbart satsade på "gammal skåpmat". Dock så tycker jag ändå att det finns en hel del spel i deras ägo som skulle lämpa sig väldigt bra för remakes såsom Legacy of Kain-serien, Red Faction, Timesplitters, mm

Hela företaget är baserat på remakes och remasters...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Nosnos:

Remakes och rematers är nog ett nödvändigt ont för Embracer. Det är relativt säkra kort och såna behövs för att finansiera nya projekt. Det är ju också så de gjort hittills, visst har de släppt remakes men de har ju även publicerat Valheim och Biomutant, men det är klart att det vore trist om de enbart satsade på "gammal skåpmat". Dock så tycker jag ändå att det finns en hel del spel i deras ägo som skulle lämpa sig väldigt bra för remakes såsom Legacy of Kain-serien, Red Faction, Timesplitters, mm

Darksiders 3 var väl också deras förtjänst? Själv hade jag gärna sett Legacy of Kain och då inte Soul Reaver, utan första som var lite som ett vampyr-Zelda. Sen får de gärna återuppliva Timesplitters.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ett bra "thief" hade inte suttit fel. Det som kom för några år sedan levde inte upp till mina (om någons) förväntningar... Deus ex får gärna komma mer av också.

Remake:s och Remastered är ganska tråkigt. Remake av resident evil (1) är väl den mest lyckade och riktigt bra; mer innehåll, samma story och uppdaterad grafik och kontroll. Lägger de den energin på spelen de gör re-M på så kan jag tänka mig köpa.

Maffia och RE3, där de dessutom kortat och plockat bort innehåll; nej tack!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Nej jag tror inte på det här. De senaste uppföljarna till Deus ex och Thief måste ha varit kassa för jag hör ingen längta efter de spelserierna längre.

Och Tomb Raider, känns som de inte kan klämma ut så mycket ur den serien längre. Så tjatigt spel.

Hur kan man då ens prata om spinoffs?

Embracer har kastar bort pengar.

Antagligen hänger du på fel ställen. Senaste Deus ex var riktigt bra spel som tyvärr inte fick utvecklas ordentligt för SE tyckte det var dags och sen sålde det "alldeles för dåligt" för få en uppföljare.

Medlem

ska dom gå på kvantitet vet jag inte om det blir så bra.

1
Skriv svar