Nytt material till Babylon's Fall skjuts på framtiden, som ska "utvärderas"

Robot
Nytt material till Babylon's Fall skjuts på framtiden, som ska "utvärderas"

Antalet spelare är tidvis ensiffrigt.

#babylons-fall


Medlem

om bara en spelare skickar feedback så har feedbacken blivit tvåsiffrig 😁

Medlem

Kan inte vara kul utveckla till ett dött spel....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

"feedback we have received from our players" = "Folk köpte inte vårt skitspel"

Medlem

Jag är Platinums största fan. Älskar typ allt dem gjort (även de lite mindre bra). Men, ett spel vars ända existens är att skapa grind för att kuna sälja valuta är ju så otroligt avtändande. Därför har inte ens jag kollat åt detta hållet.

Medlem

"Feedback från spelarna"

Yeah, right. Alla 13 spelare gick samman i en massprotest om att säsongerna var för korta.

Medlem

Hur kan man få för sig att Game as a Service fungerar? Det är ju extremt få som lyckats, desitiny och om man ska vara snäll GTA Online (alltså snäll med vad game as a service är, att det har lyckats är ju inget att ifrågasätta). Alla andra har totalfloppat. Platinum Games, ni är bättre än så här!

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Hur kan man få för sig att Game as a Service fungerar? Det är ju extremt få som lyckats, desitiny och om man ska vara snäll GTA Online (alltså snäll med vad game as a service är, att det har lyckats är ju inget att ifrågasätta). Alla andra har totalfloppat. Platinum Games, ni är bättre än så här!

Jag håller fast vid att GaaS i sig inte är problemet. De flesta spelen som försöker sig på det släpps ofärdiga, trasiga, eller med rentav falsk marknadsföring, och sen måste utvecklaren lägga ett halvår på att panikfixa sin skit. Hade man i stället släppt en fullgod version 1.0 och sedan följt en tät roadmap med nytt content så kan det fungera. Vet inte om det beror på budget eller publishers med releasehets eller båda två.

De som lyckats bäst är väl P2P MMOs som WoW och FFXIV. Mer subscription-GaaS år folket, det verkar leda till kvalitet.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Chefredaktör

Min feedback var att avinstallera det efter 30 minuter.

1
Skriv svar