En Playstation Launcher kan vara på väg till PC

Medlem
Skrivet av Gaara:

Blir rätt jobbigt när ens skrivbord i windows liknar skillträdet i Path of exile av olika launchers...

Kan du inte skapa en mapp och lägga in alla launchers där, problem löst.

Medlem

Kul ändå att de breddar. Förhoppningsvis ger det mer klirr i kassan för Sony vilket i slutändan ger oss bättre och ännu mer påkostade spel på.. konsol;).

Medlem

Hur svårt kan det vara att veta skillnaden på en "Launcher" och en Affär

Playnite, en launcher
Den samlar samtliga Affärers program på en och samma plats
(Gör Galaxy också)

Affär är ju sitt egna lilla ekosystem, som steam, gog, egs mm.

Med en affär så låser du dig till deras tjänst, ekosystem, servrar mm.

GOG med sin Galaxy är väll närmast en "Launcher" då majoriteten av de spel som säljs på GOG är fri från DRM
Är ju liksom deras grej.
Men finns fortfarande en drös med titlar som använder sig av Galaxy som DRM, som spel som har multiplayer och har valt att använda Galaxys API

Om vi ska börja använda termen "launcher" till allt så måste vi nog ta och börja gå tillbaka till CD Nycklar, Skivor
iaf börja med att allt är tillängligt att ladda ner på direkten utan att behöva ansluta sig till en affär / ekosystem

Ska helt enkelt bara finnas tillängligt på en stor sida.
Men sen för att kunna använda de spelen / programvarorna så behöver du en nyckel, som låser upp det.
(Sen kan du tanka valfri launcher till spelen)

MEN det kommer aldrig att hända, för alla som har sina egna affärer vill kontrollera priserna själva
Då tänker jag på t.ex. Sony, Microsoft, Nintendo, Rockstar


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Superbra, då kanske man inte behöver konsol öht i framtiden!

Medlem
Skrivet av Deli:

Superbra, då kanske man inte behöver konsol öht i framtiden!

Det kommer alltid behövas konsol;).

Medlem
Skrivet av Deekar:

Först gnäller folk att PS-spel inte släpps på PC. Sen när de väl gör en satsning så gnäller man på vilken launcher de kommer släppas på. Är ju direkt inte jobbigt att ha flera launchers😅 Själv spelar jag bara MMO och FPS på PC och där är de olika launchers hela tiden så en annan är ju van!

Jo det är jobbigt med alla jävla launchers 😁 Jag trodde pcspelarna bara var gnälliga, men nu har jag Epic,Xbox,steam,Ea, Rockstar,Ubisoft,Blizzard och säkert någon mer. Så det börjar bli tröttsamt 😂
Men det är riktigt nice om Playstation släpper sina spel på pc.
Då slipper jag skaffa ps5 (eftersom det är en riktigt trist konsol där enbart kontrollen känns nextgen) 😊

KoP
Medlem
Skrivet av Gaara:

Blir rätt jobbigt när ens skrivbord i windows liknar skillträdet i Path of exile av olika launchers...

Man får göra en mapp på skrivbordet där man lägger alla launchers så blir det mindre plottrigt. Eller lägga alla på startmenyn.

Medlem
Skrivet av miffot:

Fattar inte, tror jag är väldigt ensam om att inte bry mig om launchers hit dot, inte direkt jobbigt klicka

Kul för Sony! Kör hårt

En grej kan ju vara Steam Deck stöd.

Själv gillar jag Playnite som aggegerar alla launchers till en.

https://playnite.link/

Medlem
Skrivet av baxtex:

En grej kan ju vara Steam Deck stöd.

Själv gillar jag Playnite som aggegerar alla launchers till en.

https://playnite.link/

Nu har jag inte använt playnite men man mpste väll ändå ha alla launchers/storefronts för spelen?
Steam har man ju alltid kunnat lägga in icke steam spel i så det känns som playnite (och gog när dom gjorde en grej av det) gör en grej av en icke grej
Rätta mig om jag har fel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Med tanke på att Xbox har få exklusiva spel så verkar också PS Plus extra slå gamepass på fingrarna när det kommer till kvalitativa titlar.

Är du nöjd med PS Plus?

Ingår det även om man kör på PC?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Är du nöjd med PS Plus?

Ingår det även om man kör på PC?

Nya PS Plus har inte släppts än.
Förmodligen så kommer det fungera med launchern som artikeln handlar om.
Svårt att säga när dock, men det känns ju som ett naturligt steg.

Lite fundersam också eftersom att jag antar att PS Now försvinner och det var väl den tjänsten man använda för att streama till PC innan?
Lite konstigt ifall man behöver PS Plus Premium eftersom att det blir väldigt dyrt för ett begränsat utbud.

Jag är väl lite mitt emellan.
PS Plus Collection är rätt nice och det har kommit intressanta titlar till PS Plus.
Lägger man ihop spelen man gillar tillsammans med att Sony behöver någon form av stabil inkomstkälla som dem förmodligen skulle behöva ta från någon annanstans annars så är väl gamla PS Plus en ok kompromiss.

Nya PS Plus innehåller dock titlar av topkvalité, så jag går från väldigt skeptiskt till att vara intresserad av PS Plus Extra.
När jag är klar med det som lockar mest i backloggen så skaffar nog PS Plus extra, vilket förmodligen blir i vinter.
Jag har inte köpt Miles Morales, Demon Souls, Ratchet and Clank, Returnal, Assassins Creed: Valhalla, Ghost of Tsushima och Guardians of the Galaxy, vilket alla är titlar som jag tycker jag är intressanta.
Demon Souls och Assassins Creed ligger lite längre ner på listan, då jag inte vet om jag pallar med ett Souls spel just nu och att jag köpte Origin samt Odyssey nyligen så jag vill nog bli klar med dem först.

Sen så finns det ju en del lite mindre titlar som Blasphemous, The messenger, Deliver us the moon och Hollow Knight.
Så jag har en hel del att spela framöver helt enkelt och kommer kunna göra det på en ganska bra budget.
Jag hoppas väldigt mycket på att de även kommer inkludera PSVR/PSVR2 spel framöver när PSVR2 släpps, det skulle ge väldigt mycket värde för egen del.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det kommer alltid behövas konsol;).

Hehe kul där 🤣

Medlem
Skrivet av eCore:

Hehe kul där 🤣

Hmm..nä!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tycker alla ska börja köra med minst två launchers var, helst tre.

Har redan fem eller om det är sex... Vet inte om jag egentligen vill ha en till.

Skribent
Skrivet av Cheesen:

Har redan fem eller om det är sex... Vet inte om jag egentligen vill ha en till.

Äsch! Vad gör då en till? Eller två? XD


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar