Playstation 5-versionen av Hogwarts Legacy visar upp sig i ny trailer

Robot
Playstation 5-versionen av Hogwarts Legacy visar upp sig i ny trailer
Medlem

Det här ser faktiskt ganska intressant ut även för en som inte läst böckerna eller sett filmerna. Spelar ju alltid som magiker i alla rollspel och att man får skapa sin egen karaktär är ju ett måste enligt mig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Hah, störde mig direkt på att vingarna reflekteras i sjön vid 0:21. Men spelet i sig tycker jag verkar lovande, härlig atmosfär i det om inte annat. Hoppas bara att striderna har bra flyt och är roliga.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag gillade aldrig filmerna, läste aldrig böckerna. Men det här är ett av de spelen jag mest ser fram emot. Det ser så levande ut... hoppas det är vad det utger sig för att vara

Gen
Medlem
Skrivet av Arzei:

Hah, störde mig direkt på att vingarna reflekteras i sjön vid 0:21.

Det är en typisk biprodukt av Screen Space Reflection Liknande scenario går att reproducera i valfritt spel som använder tekniken.

Medlem

Ser verkligen fram emot detta. Är lite orolig för striderna men hoppas det blir lite mer ös än det ser ut o vara just nu av det man sett.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Geeks Gaming

Då Starfield inte kommer i år så är detta typ de enda spelet jag längtar efter i år.

Medlem

Försiktigt optimistisk!

Medlem

Ser lite kul ut, funderar nu på att se om filmerna från scratch
Provade helt kort något av de tidigare spelen som ungarna körde men detta är väl ett Hogwarts spel och pre Potter eller?


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Ser lite kul ut, funderar nu på att se om filmerna från scratch
Provade helt kort något av de tidigare spelen som ungarna körde men detta är väl ett Hogwarts spel och pre Potter eller?

Yes, Legacy utspelar sig på 1800-talet och man skapar sin egen karaktär.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag ser en lustig ljuseffekt i 0:22 som jag märkt i Conan Exiles också, där karaktären kan reflekteras i vatten lång borta. I den här videon är det vingarna från Griffon...en(?) som blänker till i vattnet en halv mil bort. Ser rätt knepigt ut må jag säga.

Medlem
Skrivet av Gen:

Det är en typisk biprodukt av Screen Space Reflection Liknande scenario går att reproducera i valfritt spel som använder tekniken.

Åååh, lesson to self, läs allting igenom kommentarerna INNAN du kommenterar.

Men tack (indirekt) för svaret

1
Skriv svar