Spel ni ändrat åsikt om

Medlem
Skrivet av Molotov:

Om du ger upp efter några timmar så har du ens tagit dig förbi "första området"?
Det är svårt att sälja in Death Stranding men det jag tyckte var lite jobbigt i blrjan att jag inte förstog spelet och den konstiga handlignen och varför allt är som det är.
Sen efter man tog sig över havet i spelet så klarna det en hel del och spelet blev till slut ett av mina favoritspel
Hade som inte problem med att det var segt, även fast jag förstår vissa kan känna så.
För mig är tex ett spel som Red dead redemption 2 "för segt" så det är ju lite olika

Jag tycker mig minnas det som att jag ändå kom till nästa area ja, men det var nog kort efter det jag la ner. Segheten är inga som helst problem för min del och RDR2 spelades också flitigt när det var nytt. Jag tror bara att jag behöver få veta att spelet utvecklas längre fram, både storymässigt och gameplaymässigt för att jag ska ge mig in på det igen.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag tycker mig minnas det som att jag ändå kom till nästa area ja, men det var nog kort efter det jag la ner. Segheten är inga som helst problem för min del och RDR2 spelades också flitigt när det var nytt. Jag tror bara att jag behöver få veta att spelet utvecklas längre fram, både storymässigt och gameplaymässigt för att jag ska ge mig in på det igen.

Men det gör det.
Då är det bara go for it, som sagt man förstår inte mycket i början. Men jag vill minnas att området efter man tar båten över havet så börjar det klarna mer

Man ska ju som sagt ta sig genom amerika, öst till väst

Du måste suga in ensamheten, tomheten allt är dystert. Precis som Sam Porter ser ut så kommer ljusglimten 😂😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja alltså, det var lite det jag misstänkte. Det verkar vara så att de som spelade original Nier först verkar föredra det och remaken över Automata. De som däremot började med Automata verkar föredra det över originalet och remaken. Men de är ju väldigt olika spel så det är väl kanske att du förväntade dig något i samma stil och fick något som var annorlunda.

Jo det har du nog rätt i. Det hade sina moments, gillade bossfighterna och som sagt väldigt intressant story.

Men du har helt rätt att jag trodde det skulle vara mer likt Automata.

Medlem

Outcast.
Spelade först bara första snövärlden som är mer av en tutorial, spelet verkade fult, krångligt och jag fastnade och kom inte vidare. Gick tillbaka till spelet nåt år senare och spelade ut hela spelet och tyckte det var det häftigaste spelet som någonsin skapats

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men det gör det.
Då är det bara go for it, som sagt man förstår inte mycket i början. Men jag vill minnas att området efter man tar båten över havet så börjar det klarna mer

Man ska ju som sagt ta sig genom amerika, öst till väst

Du måste suga in ensamheten, tomheten allt är dystert. Precis som Sam Porter ser ut så kommer ljusglimten 😂😂

Ensamt, tomt och dystert? I'm in!

Tack för dina svar

Inaktiv

Elden Ring för mig här. Aldrig orkat med Souls spel (i någon form alls) och la inte en tanke på Elden Ring.

Så satt man där en kväll. Uttråkad. Polarna var iväg. Tjejen var på jobb.
Råkar se att jag hade lite cash i Steam Wallet.
Bläddrar lite på Steam.
Scrollar förbi Elden Ring.
Scrollar upp igen.
Grafiken ser ju ut som från 2010 fast med bättre ljussättning, blech. Anime-stuk på attackerna, blech. Stela rörelser, blech.
Scrollar ner igen.
Tänker "fast designen på världen såg ju rätt lockande ut.."
Scrollar åter upp.
Funderar. Det finns ju ändå en refund-funktion på Steam.

..Okej då.

60 timmar senare:

Gnällkuk
Skrivet av General White:

ARK, hade detta liggandes i biblioteket i flera år men avfärdade som rätt tramsigt (survival med dinosaurier? 🙄)

Testade sedan efter mycket om och men, och inte bara det överlägset bästa i survival-genren, utan ett av mina favoritspel overall!

Kul, har precis börjat spela det med två vänner efter att ha spelat 6,5h 2016 och sedan avfärdat det som sjukt tråkigt. Har fått upp ögonen för survivalspel senaste året så ska bli kul och se hur det går för oss här


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kingdom Come: Deliverance.
Körde det först bara någon timme och tyckte mest det var klumpigt och struligt. Lade ner och lät det ligga. Under början av pandemin fick det en ny chans, efter ihärdigt kämpande tog jag mig genom spelet med mycket nöje och kan nu säga att det nog är ett av mina all time favoritspel trots alla "quirks" och ruffiga kanter.

Medlem

Helt klart Oblivion. Har väl försökt fortsätta minst 5 gånger men slutar alltid med att jag spawnar in olika djur och monster så att vakterna har något att göra... Började på ny karaktär idag, blev för första gången en mage.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

123
Skriv svar