Systemkraven för The Quarry är hyfsat saftiga

Robot
Systemkraven för The Quarry är hyfsat saftiga

Ingen nåd här inte.


Gnällkuk

Ett grafikkort som vad mid-range när det släpptes som dessutom är fyra år gammalt i höst kan väl inte anses som ”hyfsat höga” på rekommenderade specs?

10:e gen i9 hade jag kunnat köpa, men inte ett gammalt 2060 för rekommenderade, skulle snarare se de som ganska snällt krav för gpu.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ett grafikkort som vad mid-range när det släpptes som dessutom är fyra år gammalt i höst kan väl inte anses som ”hyfsat höga” på rekommenderade specs?

10:e gen i9 hade jag kunnat köpa, men inte ett gammalt 2060 för rekommenderade, skulle snarare se de som ganska snällt krav för gpu.

Löjlig skillnad på min och rekomenderat
Känns som en rejäl höftning bara från utvecklarna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk
Skrivet av Molotov:

Löjlig skillnad på min och rekomenderat
Känns som en rejäl höftning bara från utvecklarna.

Som vanligt vet vi ju inte vad någon av dessa betyder. Är det 1080p? 1440p? 30fps? 60fps? Detaljnivå?

En del specar ju faktiskt vilket är riktigt välkommet, men det är väl ett spel på 20 kanske.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Lär säkert fungera bra enligt rekommenderade spec på en i7-8700K också.
Stämmer det rekommenderade kravet på i9-10900K är det sjukt, för att inte säga extremt dåligt optimerat.

Gnällkuk
Skrivet av wibbe44:

Lär säkert fungera bra enligt rekommenderade spec på en i7-8700K också.
Stämmer det rekommenderade kravet på i9-10900K är det sjukt, för att inte säga extremt dåligt optimerat.

Det kan möjligtvis indikera på att spelet fungerar bra för flertrådat och att det lyckats få till bra balansering mellan kärnorna hos cpun, men att det inte skulle vara gpu som är flaskhalsen är bara helt orimligt. Jag förväntar mig också att det fungerar utmärkt med 8:e generationen, går troligtvis alldeles utmärkt med en i5:a också men hade snarare väntat mig minst 3060 för rekommenderade för ett spel som släpps Q2 2022.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

helt galna krav.. inte konstigt fler väljer en konsoll idag...

Medlem

Funkar det inte på en Amgia500 med 0,5MB extra ram är det dåligt optimerat så det så!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Blir till att prova på min nu sex år gamla laptop. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

helt galna krav.. inte konstigt fler väljer en konsoll idag...

Du låter som den där pachter 😂
Pc gaming har aldrig varit större.
Det skulle vara dött och begravet idag.

Välja konsol 🙄😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Med tanke på att det bara är dryga 4% skillnad mellan i9-9900k och i9-10900k så tror jag att jag klarar mig med gamla bettan

Medlem
Skrivet av Molotov:

Du låter som den där pachter 😂
Pc gaming har aldrig varit större.
Det skulle vara dött och begravet idag.

Välja konsol 🙄😂

ah såg fel visst, dom visade rekommenderade först och inte minimum vilket är mera logiskt..

1
Skriv svar