Longboard/cruiser för nybörjare?

Medlem
Longboard/cruiser för nybörjare?

Borde väl finnas någon härinne som håller på skateboard/longboard.

Jag har kikat runt lite på nätet då jag tänkt skaffa en longboard, för transport och för att motionera hunden. Alltså inget trixande eller liknande, bara så simpelt åkande som möjlig i och omkring stan.
Jag närmar mig 40 och har aldrig varit skejtare så erfarenheten är minimal och åldern börjar ta ut sin rätt!

Överallt ser jag rekommendationer på speciellt två modeller som ska vara riktigt bra för nybörjare, Landyacht "Dinghy" och "Tug Boat".

Så kort och gott, vilken av dessa två vore bäst för en nybörjare eller finns det någon helt annan modell du hellre rekommenderar?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Skillnaden är ganska liten, och jag tror inte du kommer ångra ditt val oavsett vilken du landar på. Tugboat är något bredare och därför stadigare, medan dinghy är aningen mindre och mer manövrerbar. Men som sagt, det är knappt något märkbar skillnad alls.

Har själv en Dinghy "Tigor" som jag använde rätt flitigt förra sommaren. Har sedan dess skaffat en Onewheel, så får se vilken som kommer användas flitigast i år. 😄


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Skillnaden är ganska liten, och jag tror inte du kommer ångra ditt val oavsett vilken du landar på. Tugboat är något bredare och därför stadigare, medan dinghy är aningen mindre och mer manövrerbar. Men som sagt, det är knappt något märkbar skillnad alls.

https://i.imgur.com/uPnK6pZ.png

Har själv en Dinghy "Tigor" som jag använde rätt flitigt förra sommaren. Har sedan dess skaffat en Onewheel, så får se vilken som kommer användas flitigast i år. 😄

https://i.imgur.com/i9g2ASz.jpg

Härligt!
Lutar åt Tugboat då komfort o stabilitet känns viktigast!

edit:
Är faktiskt riktigt peppad!
För något år sedan köpte jag inlines och alla skydd, också för hundmotion, men det bökiga med att ha dem fastspända på fötterna och de ojämna vägar/gator jag bor omkring gör det bara så opraktiskt att jag nästan inte åkt något.
En bräda känns så mycket mer praktiskt och enkel att jag hoppas det faktiskt blir åka av också!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

phi
Medlem

Annars du Landyatchz Switchblade 40" som enligt mig är som gjord för nybörjare. Lång, stabil, låg och väldigt bekväm.

Medlem

Jag bestämde mig vid 37 års ålder eller så att börja åka skateboard. Blev en https://landyachtz.com/collections/longboard/products/drop-ca... (nån form av denna iallafall).

Den har varit riktigt skön att åka på och lära sig åka. Att den är lägre gör den lite stabilare.

Endast trillat illa en gång. Skulle bara ta en liten kort runda med hunden, skippade knäskydden, hade åkt den rundan hundra gånger innan.... Medans jag vänta på hunden skulle göra sitt så råka jag gunga till lite och en sten ställde till bekymmer och trillade rätt ner med ena knäet på någon större sten. 4 stygn kostade den läxan.

Men det är kul!

Har blivit en vanlig bräda(ville lära mig göra tricks och åka på halfpipes osv. men jag är för feg haha!) och en OneWheel efter detta också, kul sport!

Medlem
Skrivet av phi:

Annars du Landyatchz Switchblade 40" som enligt mig är som gjord för nybörjare. Lång, stabil, låg och väldigt bekväm.

Den ser härlig ut!

Bestämde mig tidigare ikväll för en Tug Boat dock så nu är den beställd och med lite tur har jag den levererad på måndag


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Den ser härlig ut!

Bestämde mig tidigare ikväll för en Tug Boat dock så nu är den beställd och med lite tur har jag den levererad på måndag

Spännande! Vad blev det för motiv på baksidan?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Spännande! Vad blev det för motiv på baksidan?

Det är en tiger, "UV Bengal".


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar