Vad blir din nästa uppgradering?

Robot
Vad blir din nästa uppgradering?

Webhallen drar igång en jättekampanj och passar samtidigt på att ta tempen på FZ. Vad behöver du där hemma för att förhöja spelupplevelsen?


ELF
Medlem

Tror det får bli cpu. Då blir det bästa till sockeln. Sen definitivt graffe.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Min stationär är från 2014 och skulle behöva en ordentlig uppgradering av typ...allt. Dock funderar jag starkt på en bärbar speldator istället.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Sitter med en 3700X och ett 1070 Ti, det senare börjar få det tufft i 1440p. Men priserna är fortfarande åt helsike och det finns inte direkt något överflöd av PC-exklusiva spel, så någon panik har jag inte.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Stationär dator hade varit välbehövligt men även roligt så klart. Jag både spelar och redigerar, ibland samtidigt. Det börjar bli tungdrivet.

Medlem

Jag skulle vilja uppgradera dygnet med ca 8 timmar för gaming


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Ett skrivbord, eventuellt några fläktar i datorn, uppgraderade precis till Alder Lake och DDR5 och jag hade ett 3070 redan så jag är nöjd på den fronten.
Förr eller senare så blir det förmodligen en TV för att komplettera den relativt lilla datorskärmen när man vill lira nåt med vänner IRL, när en OLED TV kostar samma som en mid range 27" VA panel så blir det svårt att motivera det senare.

Medlem

Skulle behöva nytt grafikkort, men för det behöver jag en ny PSU och förmodligen nytt chassi. Är även sugen på att uppdatera mitt RAM, men då finns det risk att jag behöver nytt moderkort också. Så det lutar åt en helt ny dator istället.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Är galet sugen på en ultrawide monitor


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag väntar på min QD OLED monitor som förhoppningsvis kommer i augusti.

Medlem

Min nästa uppdatering blir nog att byta ut min Ryzen 3700X mot en Ryzen 5800X. Eventuellt att byta ut min 1080p skärm mot en 1440p.

Medlem

Blir en ny stationär dator. 4K kräver konstant nya fräscha muskler.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ny GPU, när nästa serie kommer.


signatur

I drank what?

Medlem

Har bestämt mig för att köpa en ny stationär dator några veckor innan Starfield släpps.

Medlem

Grafikkort och till detta troligtvis nätagg. Mitt nuvarande har tuggat sedan 2017, är väl bara en tidsfråga innan den säger poff..

Medlem

Grafikkort blir nästa uppgradering, hoppas på Arc-serien, men tvivlar. Annars blir det väl 4000 serien. Humanare priser kan man väl glömma till nästa upplaga av GPUer, men hoppet är det sista som lämnar en.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tror jag redan köpt allting som går, ny dator, tv, hemma bio, skrivbord, fotölj osv så ingenting detta år för min del


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Mus och tangentbord. Inte för att det är något fel på det jag har, men för att jag bytte från vitt till svart tema på datorn.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Skulle behöva tangentbord men svårt att välja. Har ett gammalt Logitech G11 som börjar ge ifrån sig otäcka ljud när man klickar. Skulle vilja testa lite olika men finns dåligt med ställen i närheten där man kan göra det.

phi
Medlem

Ny speldator. Men jag tänker fan inte betala närmare 50 000 kr idag för något som för knappt 2 år sedan hade gått att köpa för ca 30 000 kr så det blir att avvakta.

Medlem

Grafikkort vore trevligt, men min PS5:a ger allt jag behöver, så jag väntar verkligen på en ordentlig deal, vilket inte lär existera detta år.
Så jag säger Ljud. Nästan halva upplevelsen, så dags att fixa nytt 2.1 system samt något externt ljudkort. Så låg-prioriterat bland många

Medlem

Nästa uppgradering blir absolut ny tv sen är lite frågan om det blir nästa generations gpu eller en ny konsol. Tror priset får avgöra lite.
Eventuellt behöver jag en ny laptop för arbete och då blir det nog en lättare gaminglaptop.

Medlem

Nästa uppgradering blir ett grafikkort, antingen ett RTX 4070 eller 4080.

Medlem

Nya glasögon så jag ser vad jag spelar

Medlem

Långsam uppgradering har påbörjats då jag köpt nytt nätagg, för att sen byta moderkort och cpu. Till hösten kanske jag köper nytt grafikkort. Jag är nyfiken på 3060 ti.

Medlem

Nöjd med det jag har när det gäller stationär dator.
Steam deck är på G och sen blir det PSVR2 till min "nyinköpta" PS5


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ska uppgradera mina tänder

Medlem

Blir nog PSVR 2

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Min stationär är från 2014 och skulle behöva en ordentlig uppgradering av typ...allt. Dock funderar jag starkt på en bärbar speldator istället.

Instämmer i princip i allt du skriver 😊

Medlem

Sorry webhallen, blir definitivt inte från er längre.

12
Skriv svar