Om Beyond Good and Evil 2: "Ett av Ubisofts mest ambitiösa spel hittills"

Robot
Om Beyond Good and Evil 2: "Ett av Ubisofts mest ambitiösa spel hittills"

Har också omgärdats av nedläggningsrykten.

#beyond-good-and-evil-2


Medlem

Plot twist: "ett av Ubisofts mest ambitiösa spel hittills" syftar på Assassin's Creed 25 (ja, det har släppts 24 Assassin's Creed-spel)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Geeks Gaming

Tyvärr tappat all tillit för Ubisoft. Kommer ändå bli klassisk Ubisoft öppen värld där man jagar ikoner på en karta och extremt tunt på story.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tyvärr tappat all tillit för Ubisoft. Kommer ändå bli klassisk Ubisoft öppen värld där man jagar ikoner på en karta och extremt tunt på story.

Ett klassiskt ubisoft-spel, typ som Beyond Good & Evil. Förstår din skeptisism, men come on.

Medlem
Skrivet av xorpen:

Ett klassiskt ubisoft-spel, typ som Beyond Good & Evil. Förstår din skeptisism, men come on.

Det var många år sen Ubisoft gjorde något som klassades som kvalitet och inte bara var återupprepningar.

KodarJon: The same procedure as last year, Mr Ubisoft?
Mr Ubisoft: The same procedure as every year, KodarJon!

Medlem

Det har gått nästan 20 år sen originalet... lägg ned skiten nu för fan så jag slipper bry mig.

Senaste gången man hörde nåt om 2an så sa de:
"Vi har gjort stora framsteg."
Sen, lämnade Ancel...

Äeh, lägg ned 🥱

Edit:
Annars kan dom ju lägga krutet på att göra en spelfilm i samma stuk som de 2st senaste trailers vi fått se.
Det skulle däremot va nåt.

Medlem

Underbara nyheter! Jag ser t.o.m. mer fram emot detta än nya God or War.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tyvärr tappat all tillit för Ubisoft. Kommer ändå bli klassisk Ubisoft öppen värld där man jagar ikoner på en karta och extremt tunt på story.

Löjlig kommentar. Ungefär som man hade tappat all tillit för From software för att de gör ännu ett soulslike.

Medlem

Spelar ettan just nu till ps2. Bra spel, håller än idag. Väldigt unikt och stämningsfullt. Och varierat. Rekommenderar att köra på pc dock, framedroppar en del till ps2 tyvärr.

Anyhow, har svårt att tänka mig att tvåan blir av. Det här är fan värre än Duke Nukem Forever. Förutom att det ville ändå ingen ha tillslut, när det väl kom?
Finns det nåt spel i historien som försenats längre än BGaE2?

Medlem
Skrivet av Razken:

Det har gått nästan 20 år sen originalet... lägg ned skiten nu för fan så jag slipper bry mig.

Senaste gången man hörde nåt om 2an så sa de:
"Vi har gjort stora framsteg."
Sen, lämnade Ancel...

Äeh, lägg ned 🥱

Varför skulle de lägga ned ett ambitiöst projekt som de uppenbarligen sänkt ned mängder med tid och pengar i?
Ubisoft har vad jag vet aldrig gått ut med något releasedatum för spelet och har därmed aldrig heller försenat det, vad gör det då om man i tystnad fortsätter utvecklingen tills man är redo att visa mer? Aldrig förstått logiken i att "det har inte släppts ännu så jag tycker man kan lägga ned det".

Medlem
Skrivet av Deekar:

Löjlig kommentar. Ungefär som man hade tappat all tillit för From software för att de gör ännu ett soulslike.

Ubisoft har släppt 24 Assassin's Creed och det är bara upprepning av samma gamla recept. Faktum är att praktiskt taget alla deras spelserier är likadana nu för tiden. Jag tycker det är helt befogad kritik i det här fallet. Det är inte nödvändigtvis just mängden spel som är problemet, utan snarare att det känns som nästan samma spel varje gång. Hade Ubisoft släppt 24 spel i samma serie där det faktiskt kom något nytt skulle vi ha en helt annan diskussion.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Ubisoft har släppt 24 Assassin's Creed och det är bara upprepning av samma gamla recept. Faktum är att praktiskt taget alla deras spelserier är likadana nu för tiden. Jag tycker det är helt befogad kritik i det här fallet. Det är inte nödvändigtvis just mängden spel som är problemet, utan snarare att det känns som nästan samma spel varje gång. Hade Ubisoft släppt 24 spel i samma serie där det faktiskt kom något nytt skulle vi ha en helt annan diskussion.

Smaken är som baken men Valhalla, Far cry 5 & 6 har varit riktigt roliga spel och det har ju varit en succé för Ubisoft också. Håller inte alls med om att de upprepar sig. Bara för man har open world, pluppar och samma motor så menas det inte att de upprepar sig. Så ser ju praktiskt taget alla open world ut. Där emot kan folk tycka att genren blir tjatig. Ungefär som folk tycker det blir tjatigt med 210e CoD.
Säga vad man vill men Ubisoft har ju direkt inte misslyckats med de senaste AC och Far Cry-spelen.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Smaken är som baken men Valhalla, Far cry 5 & 6 har varit riktigt roliga spel och det har ju varit en succé för Ubisoft också. Håller inte alls med om att de upprepar sig. Bara för man har open world, pluppar och samma motor så menas det inte att de upprepar sig. Så ser ju praktiskt taget alla open world ut. Där emot kan folk tycka att genren blir tjatig. Ungefär som folk tycker det blir tjatigt med 210e CoD.
Säga vad man vill men Ubisoft har ju direkt inte misslyckats med de senaste AC och Far Cry-spelen.

Kolla på videon så förklarar den lite mer ingående varför Ubisoft anses vara väldigt lata och bara upprepar sig. Det är väldigt många spelare som känner likadant.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Kolla på videon så förklarar den lite mer ingående varför Ubisoft anses vara väldigt lata och bara upprepar sig. Det är väldigt många spelare som känner likadant.

Men också väldigt många spelare som fortfarande gillar deras spel. Som med alla andra stora spel-serier. Som jag skrev innan, jag tycker inte spelen känns detsamma bara för att de drivs i samma motor och är open world med pluppar. Tyckte det var väldigt stor skillnad på Far Cry 5 & 6. Ja de är outposts man ska ta ut, pluppar och baseballkort man ska samla osv men det är det i 90% av alla open world spel och det är det jag och många vill ha i ett sånt spel.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Men också väldigt många spelare som fortfarande gillar deras spel. Som med alla andra stora spel-serier. Som jag skrev innan, jag tycker inte spelen känns detsamma bara för att de drivs i samma motor och är open world med pluppar. Tyckte det var väldigt stor skillnad på Far Cry 5 & 6. Ja de är outposts man ska ta ut, pluppar och baseballkort man ska samla osv men det är det i 90% av alla open world spel och det är det jag och många vill ha i ett sånt spel.

Kolla på videon.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Kolla på videon.

Jaja, dom är lata. I get it. Det är EA och Activision också.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Jaja, dom är lata. I get it. Det är EA och Activision också.

Deras spel får kritik av exakt samma anledning. Välbefogad sådan i många fall. Deras spel får också sämre betyg från spelarna hela tiden. Slump?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Deras spel får kritik av exakt samma anledning. Välbefogad sådan i många fall. Deras spel får också sämre betyg från spelarna hela tiden. Slump?

Jag vill minnas att Valhalla och Immortal Fenyx Rising hade hyffsat bra betyg från både journalister och spelarna😏 (jag ska kolla på videon imorgon.)

Medlem

Ubisoft har inte kapacitet att göra nå annat än copy paste assassins creed/far cry typ.
Kul för dom som gillar det men det känns verkligen som det simplaste av simplaste att producera och spela. Same same different skin 🤷‍♂️🤷‍♂️


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming
Skrivet av Deekar:

Löjlig kommentar. Ungefär som man hade tappat all tillit för From software för att de gör ännu ett soulslike.

Kallas personlig preferens. Ubisoft har tappat sin kreativitet helt. Assassin's creed, ghost recon, watch dogs, farcry är mer eller mindre samma spel.

Stora open world spel med en massa ikoner på kartan för att lura folk att de finns content i spelen. Tar man bort de så är det inte mycket kvar mer än den urvattnade storyn.

Jag älskade Ubisoft spel innan. Assassin's creed 2 hade helt underbara sido uppdrag med bra story. Ghost recon va djupa och taktiska där varje beslut kunde va avgörande.
Far cry 2 är ett av de bästa öppna spel jag spelat. Även med den dåliga AIn så va gameplayet underbart med bra story och setting. Tittar man på en jämförelse video på 2an och 5an så kan man se hur lata dom har varit.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Varför skulle de lägga ned ett ambitiöst projekt som de uppenbarligen sänkt ned mängder med tid och pengar i?
Ubisoft har vad jag vet aldrig gått ut med något releasedatum för spelet och har därmed aldrig heller försenat det, vad gör det då om man i tystnad fortsätter utvecklingen tills man är redo att visa mer? Aldrig förstått logiken i att "det har inte släppts ännu så jag tycker man kan lägga ned det".

Men det är så företag resonerar. Ser de att ett spel troligen blir en säljflopp samtidigt som det återstår en hel kostsam utveckling, då lägger de ned projektet.

Det tror jag kommer hända i det här fallet också. Det är helt uppenbart att det återstår minst 2 år till release och jag kan föreställa mig ett misslyckat slutresultat.

"Ambitiöst, originellt men inkomplett, saknar en röd tråd och är helt enkelt inte roligt att spela".

Metacritic på 65%. Säljflopp.

Nej, Beyond Good & Evil 2 kommer aldrig släppas.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ubisoft må göra flera av samma spel. Men det är ju för att det säljer och så vet de ju hur dom ska göra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ser framemot detta spel. Väntan har varit lång.
Då det är Ubisoft som håller i det hela så blir det garanterat ett bra spel. 😁👍🏻


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Far Cry 5 var ju okej som co-op spel.
New Dawn var också helt okej som co-op spel.

Beyond Good and Evil 2 blir nog bra om det har co-op stöd

Nu kostar dessutom Far Cry 6 200kr med kod, så frågan då är om det är stöd för co-op i det spelet också?
https://store.ubi.com/eu/far-cry-6-all-games?lang=en-SE
Lägg in promotion code: Legend22 till vilket spel som helst.

1
Skriv svar