Använder ni koderna?

Medlem
Använder ni koderna?

Hej!

Brukar ni använda koderna som följer med ett spel? Nu senast så slog det mig när jag spelade Watch Dogs Legion att jag fått med någon kod för en extra karaktär och något "VIP-Pass" och att jag allt som oftast aldrig använder mig av det där. Självklart, är koderna något speciellt som ett extra uppdrag eller liknande så gör jag det men de här lite mindre sakerna? Har flera spel där de här koderna bara har blivit liggande.

Vid flertalet gånger tycker jag också att de här koderna ofta kan stjälpa mer än vad de hjälper. Ibland får man liksom något speciellt vapen eller utrustning som i alla fall jag inte tycker riktigt rimmar med ett spel där du ska börja i någon form av underläge. Känns konstigt liksom att springa runt och göra tutorial med ett fullt set av grym gear.

Hur gör ni?

Medlem

Vi måste spela olika typer av spel, har aldrig sett några koder. Men jag skulle inte använda dem oavsett.

T.ex. i Cyberpunk 2077 så kan man få prylar om man loggar in i deras launcher - glöm det. Jag levlar dessutom fort och har inte tid med att logga in för någon gyllene pistol eller whatever som blir ineffektiv på 2-3 levels.

Medlem

Inte om koderna kräver att man registrerar sig på deras hemsida. Då brukar jag behålla koden så när jag säljer spelet så får näste person försöka.

Medlem

Man har oftast fått betala för koden så varför inte. Men håller med att det kan "förstöra" spelet lite om man får ett lite OP vapen. Oftast är det enbart en massa skins man får nu förtiden

Medlem

Känner inte igen mig heller. Vad för koder? 😅

Handlar spel oftast på Steam


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är koderna för kosmetiskt skit så struntar jag alltid i det. Inte värt besväret. Jag bär alltid "default outfit", för vem fan vill skjuta nazister iförd tomteluva liksom...

Som tur var verkar trenden med koder lite dött ut. Numera är det nästan alltid småsaker...

Medlem
Skrivet av Molotov:

Känner inte igen mig heller. Vad för koder? 😅

Handlar spel oftast på Steam

Dessa koder är oftast typ pre-order grejer som du kan få via steam. Många sidor, tex Green Man Gaming, skickar dessa koder på sidan om. Men om du köper ett spel på steam så får du oftast det direkt utan att behöva göra någonting.

Själv brukar jag lägga in dessa koder om jag får dem. Har ju ändå betalt för dem, på sätt och vis, genom att aktivt göra en förhandsbokning för att få dem. Sen om jag använder dem eller inte beror lite på hur jag känner. Ibland kan jag faktiskt använda dem i de 2-3 levlar som de faktiskt är ett bra vapen. Ibland skiter jag i dem helt.

Ett bra exempel är väl Borderlands 2. Där fick man en stor hög med vapen i början. Då kan jag i alla fall använda dem för att börja använda de vapen jag vill använda på den karaktären.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Dessa koder är oftast typ pre-order grejer som du kan få via steam. Många sidor, tex Green Man Gaming, skickar dessa koder på sidan om. Men om du köper ett spel på steam så får du oftast det direkt utan att behöva göra någonting.

Själv brukar jag lägga in dessa koder om jag får dem. Har ju ändå betalt för dem, på sätt och vis, genom att aktivt göra en förhandsbokning för att få dem. Sen om jag använder dem eller inte beror lite på hur jag känner. Ibland kan jag faktiskt använda dem i de 2-3 levlar som de faktiskt är ett bra vapen. Ibland skiter jag i dem helt.

Ett bra exempel är väl Borderlands 2. Där fick man en stor hög med vapen i början. Då kan jag i alla fall använda dem för att börja använda de vapen jag vill använda på den karaktären.

Jao, det är nog oftast med Pre-order eller liknande som det medföljer. Har en hel del spel till konsol som de följt med men utan att det har varit någon form av "Special Edition" och liknande. Tror ni det kan vara ett sätt att locka kunder till mikrotransaktioner? Typ visa upp lite av det som man kan få om man betalar någon liten summa här och där? Annars har jag så svårt att förstå meningen med det egentligen. Lägga saker bakom kod bara för att?

Medlem
Skrivet av greb1989:

Hej!

Brukar ni använda koderna som följer med ett spel? Nu senast så slog det mig när jag spelade Watch Dogs Legion att jag fått med någon kod för en extra karaktär och något "VIP-Pass" och att jag allt som oftast aldrig använder mig av det där. Självklart, är koderna något speciellt som ett extra uppdrag eller liknande så gör jag det men de här lite mindre sakerna? Har flera spel där de här koderna bara har blivit liggande.

Vid flertalet gånger tycker jag också att de här koderna ofta kan stjälpa mer än vad de hjälper. Ibland får man liksom något speciellt vapen eller utrustning som i alla fall jag inte tycker riktigt rimmar med ett spel där du ska börja i någon form av underläge. Känns konstigt liksom att springa runt och göra tutorial med ett fullt set av grym gear.

Hur gör ni?

Jag kan använda en sån kod ifall det enbart är något kosmetiskt, dvs jag får inga som helst fördelar av det i spelet.

Jag köper aldrig ett spel för att det ska vara en walk in the park utan tvärtom — jag är ute efter just svårigheten och utmaningen. Det får gärna vara uppförsbacke redan från start och fortsätta så genom hela spelet. Därför spelar jag aldrig på normal svårighetsnivå om det går att välja utan jag föredrar någon nivå som förhoppningsvis känns utmanande.

När jag klarat av spelet så vill jag känna att jag gjorde det utan fusk och extra bonusgrejer. Så därför går koder bort ifall de ger några som helst fördelar, men rent kosmetiska grejer känns lugnt som sagt.

Medlem

Använde koden till Skywalker Saga för free stuff. Tänkte använda koden som kom med Elden Ring men den hade upphört fungera.

Backloggens befriare
Skrivet av maq777:

Är koderna för kosmetiskt skit så struntar jag alltid i det. Inte värt besväret. Jag bär alltid "default outfit", för vem fan vill skjuta nazister iförd tomteluva liksom...

Som tur var verkar trenden med koder lite dött ut. Numera är det nästan alltid småsaker...

Frågan du ska ställa dig är ju... Vem fan vill INTE skjuta nazister iklädd tomteluva!?


signatur

Ad hoc addendum

Ofta när man får nått fränt vapen med nån kod så känns det som fusk. Vill ju inte börja spelet men nån level 3 vapen man egentligen måste hitta


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar