Horizon Zero Dawn blir Netflix-serie

Robot
Horizon Zero Dawn blir Netflix-serie

Även God of War och (kanske) Gran Turismo på gång.

#god-of-war, #gran-turismo, #horizon-zero-dawn


Medlem

Jag tror det blir en animerad serie. Känns alldeles för dyrt som en vanlig live action serie. Men vi får se!

Medlem

Förr så var det ganska nice när Netflix gjorde adaptioner, men sen släppte dem allt färre bra kvalité serier och filmer, och velar än idag om det är en bra ide. To be fair, Arcane blev väldigt bra så jag är försiktigt hoppfull.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Lmao


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Haha woke woke woke woke


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag tror det blir en animerad serie. Känns alldeles för dyrt som en vanlig live action serie. Men vi får se!

Ja. En icke-animerad serie känns som att den skulle behöva en enorm budget.

Skrivet av miffot:

Haha woke woke woke woke

Va?

Medlem
Skrivet av Margy:

Ja. En icke-animerad serie känns som att den skulle behöva en enorm budget.

Va?

Netflix och woke google


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Får hoppas på detta. Men som tidigare talare sagt, om detta ska göras bra och inte vara animerat kommer det bli dyyyyyyyrt.


signatur

I drank what?

KoP
Medlem

Gran Turismo serie? Men snälla... (_ _)

Medlem

Så länge de håller Horizon likt spelet så ser jag fram mot de!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av miffot:

Netflix och woke google

Lmao


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av miffot:

Netflix och woke google

Jag har fortfarande inte en aning om vad du menar.

Prova att skriva ett inlägg där du faktiskt förklarar din ståndpunkt och vad det är du syftar på.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av miffot:

Netflix och woke google

Jag tror han här menar att du ska googla "netflix" och "woke", inte att Netflix och Google är woke, men ibland hjälper det ju att skriva någorlunda tydligt.

Förmodligen har det något med uttalandet Netflix har gjort att om deras arbetare inte gillar innehållet de gör så behöver de inte jobba hos Netflix, att göra. Huruvida man ska flykta från situationer man inte gillar där man jobbar, eller kämpa för ändringar inifrån, är kanske en fråga som förmodligen är bäst att ta i en annan tråd.

Avstängd
Skrivet av miffot:

Netflix och woke google

This^

Kan inte bli något bra av detta. Alls.

Medlem
Skrivet av miffot:

Haha woke woke woke woke

Skrivet av General White:

This^

Kan inte bli något bra av detta. Alls.

Så på vilket sätt tror ni att Netflix kommer göra Horizon woke?

Medlem

Jag tror inte netflix vågar göra fler woketabbar för då har dom inget kvar.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Älskar spelet och kommer självklart att bänka mig för serien. Har visserligen svårt att se hur de ska få till en bra serie av alltsammans, men jag håller tummar och tår

(Blir de animerat kanske jag hoppas över att se serien. Kanske är jag gammal, men animerat känns aldrig riktigt bra)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Hur gör man något till "woke"? Förstår inte vad ni menar.

Medlem

Vadå woke?

Vad är egentligen "woke"(!?) med Horizon zero dawn eller för den delen Netflix specifikt ?

Skribent

Kampanja för Nilla Hansson som Aloy???


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Christopher Judge


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag har fortfarande inte en aning om vad du menar.

Prova att skriva ett inlägg där du faktiskt förklarar din ståndpunkt och vad det är du syftar på.

Rätt säker på att det han menar när historisk korrekthet och autenticitet åsidosätts för att premiera "mångfald" och politisk korrekthet.

Vet inte om woke argumentet håller för Horizon Dawn som är fiktivt spel och haft samma stil hela tiden?..

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Vadå woke?

Vad är egentligen "woke"(!?) med Horizon zero dawn eller för den delen Netflix specifikt ?

Program som dessa. Fast Netflix verkar ha gjort en 180 graders sväng och är nu FÖR blandat innehåll som kan uppröra lättkränkta.

Horizon är inte woke tack o lov. Det är snarare tvärtom, en välskriven story med bra karaktärer som inte har någon form av sexualitet, folkslag eller kön påtvingat någonstans. Allt känns rätt och naturligt. De nämner inte ens hudfärg vid något tillfälle, vilket är jävligt skönt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kampanja för Nilla Hansson som Aloy???

Kom hit för att nämna detta ifall någon inte redan tagit upp det!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Program som dessa. Fast Netflix verkar ha gjort en 180 graders sväng och är nu FÖR blandat innehåll som kan uppröra lättkränkta.

Horizon är inte woke tack o lov. Det är snarare tvärtom, en välskriven story med bra karaktärer som inte har någon form av sexualitet, folkslag eller kön påtvingat någonstans. Allt känns rätt och naturligt. De nämner inte ens hudfärg vid något tillfälle, vilket är jävligt skönt.

Vad definieras som påtvingat? För Horizon har en hel del olika hudfärger osv.

https://horizonzerodawn.wiki.fextralife.com/NPCs+&+Characters

Medlem
Skrivet av Thane:

Vad definieras som påtvingat? För Horizon har en hel del olika hudfärger osv.

https://horizonzerodawn.wiki.fextralife.com/NPCs+&+Characters

Det är lite av en hopplös diskussion när det inte finns någon definition eller gräns. Vad som är påtvingat eller inte är helt upp till var och ens egna preferenser/toleranser/värden. Horizon Forbidden West fick ju anklagelser för att det var woke när Aloy hade blivit vuxen, och folk var tvungna att helt plötsligt spela "en fet tjej bara för att feta tjejer skulle ha en spelkaraktär att identifiera sig med."

Medlem

Oj titta denna spelserie är populär, vi gör film på den och ändrar allt.

Varför gillar ingen våra filmer?!

Medlem
Skrivet av Thane:

Vad definieras som påtvingat? För Horizon har en hel del olika hudfärger osv.

https://horizonzerodawn.wiki.fextralife.com/NPCs+&+Characters

När de finns där naturligt (som jag skrev). Påtvingar är när en viss hudfärg finns där endast för att en viss nyans på huden ska finnas representerad. Du vet, så som de skämtade om tv-serier på 80/90-talet, "The token black guy". Sånt skit förekommer inte utan det hela bara funkar, utan någon politik.

Gaia såg till att bevara mänskligheten, det innebär alla hudfärger, annars går en del av mänskligheten förlorad. Allt detta planerades av en filantropist in game, inte en woke leftie.

Skrivet av baggso:

Oj titta denna spelserie är populär, vi gör film på den och ändrar allt.

Varför gillar ingen våra filmer?!

Det lät som du beskrev Halo nu...


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

När de finns där naturligt (som jag skrev). Påtvingar är när en viss hudfärg finns där endast för att en viss nyans på huden ska finnas representerad. Du vet, så som de skämtade om tv-serier på 80/90-talet, "The token black guy". Sånt skit förekommer inte utan det hela bara funkar, utan någon politik.

Gaia såg till att bevara mänskligheten, det innebär alla hudfärger, annars går en del av mänskligheten förlorad. Allt detta planerades av en filantropist in game, inte en woke leftie.

Men hur vet du att det inte är politik? Guerilla kanske har lurat dig så bra genom Gaia och egentligen ville de bara ha med alla hudfärger? Det är väldigt intressant att se hur hudfärg och kön inte är woke i Horizon men i The Last of Us 2 skapade det kaos på internet. Två spel som båda utspelar sig i ett post-apokalyptiskt USA med samma förutsättningar för att ha karaktärer av olika hudfärg.

Medlem
Skrivet av Thane:

Så på vilket sätt tror ni att Netflix kommer göra Horizon woke?

På samma vis dem gör det mesta WOKE, netflix är kä'nda för förstöra serier/filmer för deras woke agenda.


signatur

Spela spel är kul ibland.

123
Skriv svar