I, the Inquisitor är mörk action i en värld där Jesus inte vände andra kinden till

Robot
I, the Inquisitor är mörk action i en värld där Jesus inte vände andra kinden till

Och 1500 år senare är det ditt jobb att upprätthålla tron.

#I-the-inquisitor, #The-dust


Medlem

Hade varit jätteintresserad om det hade kommit ut till mitt gamla PS3.

Medlem

Nja polskt kristet detektiv spel låter som ren dynga i mina öron.

Gnällkuk
Skrivet av Sur Apan:

Nja polskt kristet detektiv spel låter som ren dynga i mina öron.

Ok? Varför då? Det är ett fiktivt spel, vad är skillnaden mot t ex Warhammer 40k?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Nja polskt kristet detektiv spel låter som ren dynga i mina öron.

Nu är det ju iofs ett rpg-ish spel där du ska spela rollen av inkvisitor i ett påhittat kristet tematiskt spel.

Håller dock med om att hålla låga förväntningar så kanske man blir positivt överraskad:)

Medlem

Gillar idén med en hämndlysten Jesus som grundar en religion, men trailern visade inte mycket.

Gnällkuk
Skrivet av Bennii:

Gillar idén med en hämndlysten Jesus som grundar en religion, men trailern visade inte mycket.

Njae, inte mycket mer än att det ser ut att vara ett spel som känns som det rent grafikst redan har tio år på nacken...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jesusassins creed!?

Medlem

Fan va spännande bakgrunds story
Gillar sådan what if

Medlem

Kristendomen har aldrig varit att vända andra kinden till. Snarare kom du inte till kyrkan på söndagen av någon anledning. Så var det straff av olika slag som väntade(man kunde säkert betala kyrkan under bordet också). Kanske satte dom fast dig utanför kyrkan så alla i byn kunde spotta på dig söndagen därefter.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Kristendomen har aldrig varit att vända andra kinden till. Snarare kom du inte till kyrkan på söndagen av någon anledning. Så var det straff av olika slag som väntade(man kunde säkert betala kyrkan under bordet också). Kanske satte dom fast dig utanför kyrkan så alla i byn kunde spotta på dig söndagen därefter.

Jag har aldrig någonsin besökt en kyrka en Söndag. Inte heller blivit bespottad. Känns ganska lugnt ändå...

Medlem

Som sagt trailern gav inget vidare intryck och tillsammans med temat gör att jag inte tror att det kommer bli toppen.

Sedan hur Polen är gällande religion lämnar även det en otrevlig smak i munnen bara av att tänka på det.

Kan väl tillägga att jag ointresserad av nästan allt med historie delar så det gör det inte bättre för mig exempelvis det sämsta med assassins creed spelen för mig är den påklistrande och lösa historielektion dem insisterar på att ha med. Ren fantasy passar mig bättre helt enkelt.

Gällande 40k kommentaren så är det 35år av bakrunds material och att det är ren fiktion (med verklig influenser) från början som gör att det känns mer ok.

Medlem

ser ut som en dålig spel.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Tyvärr Det ser inte bra ut, xbox 360 animering
Annars är ämnet intressant
Vem vet det kanske blir kul att spela Skall definitivt hålla ögonen på det

Skribent
Skrivet av Alienshade:

Kristendomen har aldrig varit att vända andra kinden till. Snarare kom du inte till kyrkan på söndagen av någon anledning. Så var det straff av olika slag som väntade(man kunde säkert betala kyrkan under bordet också). Kanske satte dom fast dig utanför kyrkan så alla i byn kunde spotta på dig söndagen därefter.

Det beror lite på hur man ser och tolkar skrifterna. Vända andra kinden till kommer främst från Nya testamentet och Jesus. Gud där är också där förlåtande till skillnad från Gud i gamla testamentet där han rent kan vara hämdlysten. Det argumenteras till och med för att Gud i nya och Gud i gamla är helt olila gudar.

Men ja och nej, du har rätt och fel, beroende på vilka skrifter som tolkas och vilken gruppering av Kristendomen vi pratar om.

Jag fann just detta riktigt intressant när jag läste till Religions och Historielärare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det beror lite på hur man ser och tolkar skrifterna. Vända andra kinden till kommer främst från Nya testamentet och Jesus. Gud där är också där förlåtande till skillnad från Gud i gamla testamentet där han rent kan vara hämdlysten. Det argumenteras till och med för att Gud i nya och Gud i gamla är helt olila gudar.

Men ja och nej, du har rätt och fel, beroende på vilka skrifter som tolkas och vilken gruppering av Kristendomen vi pratar om.

Jag fann just detta riktigt intressant när jag läste till Religions och Historielärare.

Klart han var hetsigare i gamla testamentet då var det ju bara han och anden! I del 2 blir han ju farsa och måste tagga ner och vara mer förlåtande.

Skribent

Religionstemat verkar intressant, men vi får väl se. Man behöver dock inte hitta på ett alternativt universum för att se en kristendom som föredrar öga för öga-devisen. Man behöver inte ens titta bakåt till historien, det räcker att spana in amerikanska nyväckelsekristna (eller amerikanska högerkristna i allmänhet) för att bli tämligen mörkrädd.

eld
Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Klart han var hetsigare i gamla testamentet då var det ju bara han och anden! I del 2 blir han ju farsa och måste tagga ner och vara mer förlåtande.

Skribent
Skrivet av DarkSvenn1002:

Klart han var hetsigare i gamla testamentet då var det ju bara han och anden! I del 2 blir han ju farsa och måste tagga ner och vara mer förlåtande.

Haha, den teorin var ny!


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar