Vad spelar ni för att varva ner/koppla av?

Medlem

Quake 3 Arena, gärna med lite uplifting trance som bakgrundsmusik

Medlem
Medlem

Icarus first cohort, med craftande o samlande av material o ett längre uppdrag där tiden inte blir lika stressande.

Eller mark mining med greycat roc när servrarna inte översvämmas av free fly spelare som sänker ner prestandan

Medlem

Kingdome Come: Deliverance. Brukar mysa runt i naturen och jaga lite. Händer fortfarande att man spelar WoW ibland, myslevlar lite i classic, samtidigt som man har någon mysig frilufts-YouTube-video igång.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag kör Supreme Commander - Forged Alliance Forever, mot datorn då, gärna nån stor bana så att man får 7 motståndare så att matchen tar ett tag. Brukar bli ca 1.5h. Just Forever gillar jag då de arbetat rejält med spelet och balanserat enheter och jag tror de även jobbat på AI:n till viss del då jag upplever att datorn har blivit lite smartare(på Adaptive). I annat fall spelar jag några matcher i World of Warships.

Plockade upp SupCom igen för någon vecka sedan och FaF är fantastiskt. Sjukt smidigt med att hantera moddar, kartor och allt lullull runt om kring. Det andades nytt liv i spelet för min del.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Train sim world 2 är perfekt för mig.

Brukar lyssna på radio eller något annat lugnt när jag kör tåg runt om i världen.
Värt att tillägga är att jag också arbetar inom tågvärlden med. Så gillar minst sagt tåg

Medlem
Skrivet av Johanoffline:

Kingdome Come: Deliverance. Brukar mysa runt i naturen och jaga lite. Händer fortfarande att man spelar WoW ibland, myslevlar lite i classic, samtidigt som man har någon mysig frilufts-YouTube-video igång.

Det låter faktiskt riktigt mysigt.

Medlem

Skirmish i Halo Wars 2. Lyckas tamej tusan somna sittandes varenda gång 😄


signatur

"There will be another time"

Medlem

Cities: Skylines eller Hearts of Iron 4. Lugna och sköna strategispel där man lugnt hinner med en klunk kaffe när man vill

Medlem
Skrivet av Nasder:

Jag stör mig på den nyare svingtekniken de flesta spel kör med, dra en rak linje med mus eller kontroll. Det är typ den enda anledningen till jag inte finner golfspel avslappnande. Önskar det fanns något modernt golfspel med det gamla hederliga 3-klick svingen.

Tror du kan ändra till det i tex EAs senaste (2015) golfspel.

Inaktiv

Testade just Shipbreaker som just anlände till GP och här snackar vi avslappnande! Bryta ner olika rymdskepp i delar med härlig fysik

Testpilot

Precis som trådstartaren så är Snowrunner grymt avslappnande spel 400timmar spelande och har många kartor kvar när man känner att man vill fortsätta.

Andra spel som jag finner mysiga är Astroneer och No mans sky. Där kan man bara hoppa in och mysa en stund utan nån som helst press att göra nåt speciellt.

Medlem

Elite Dangerous!


signatur

Through the cables and the underground now

Inaktiv

Ju äldre man blir desto fler avslappnande spel fylls biblioteket på med verkar det det som

Medlem
Medlem

1. American Truck Simulator.
Att dra runt lass i sydvästra USA i solnedgången samtidigt som country spelas på radion är nog det absolut mysigaste man kan ha i spelsammanhang.

2. Microsoft Flight Simulator.
Att starta upp 737:an och korsa halva Europa samtidigt som du lyssnar på valfri podcast uppe på 37 000 fot där ingen kan störa dig är en alldeles unik form av eskapism.

Medlem

Fortnite!

Rätt så chill att varva ner med. Vi är ett par arbetskollegor som brukar spela efter arbetsdagarna. Alltid skoj och göra uppdrag och försöka vinna såklart.

Medlem

D3 ej säsong karaktär, super chill


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ori spelen, så magiskt bra de är.

Medlem

Gärna Animal Crossing

Medlem

Car mechanic simulator 2021, så jävla gött att kunna meka med bilar utan att få knogarna uppfläkna av att man slinter på en skruv eller att skiten rostat fast!

Medlem

Stardew valley,
Magiskt avslappnade och rogivande <3

Medlem

Football Manager

Cities Skyline

Perfekt att slöspela och lyssna på någon podcast.

Medlem

blir nog valheim


signatur

//monster

Medlem

Real VR Fishing är det jag drar igång när jag vill varva ner. Otroligt avslappnande spel och perfekt för att sitta och lyssna på poddar.

Medlem
Skrivet av smuts:

Elite: Dangerous just nu.

Det är så trevligt att bara glida runt i rymden och explora, eller bara köra ett par trade runs.
Att få mysa lite bland stjärnorna i sina fina skepp, helt enkelt.

Jag kör också Elite. Är ni fler som lirar eller är du själv?

Medlem
Skrivet av CobraXnaiL:

Jag kör också Elite. Är ni fler som lirar eller är du själv?

Spelar mest själv men har en polare som jag brukar dra ett par wing missions med då och då eller lite combat zones eller något.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Ofta göra en kopp te och spela GTA i vardagsrummet och köra över fotgängare tills att polisen dödar mig

Medlem

Det blir nog att inte spela överhuvudtaget men om jag måste välja ett spel (eller fler) så kan det vara rätt mysigt att bara drifta runt i GTA 5/RDR2.

Medlem

Animal Crossing och Red Dead 2 har redan nämnts.
San Andreas är kul att bara åka runt, Shenmue, Dragon Quest 8 är också rätt så avslappnande (så länge man inte hamnar i nån bossfight)

123
Skriv svar