Diskutera - Bästa svenska spelet är..?

Robot
Diskutera - Bästa svenska spelet är..?
Medlem

Skall vi gå efter antalet kopior sålda så borde väl Minecraft komma på första platsen. Kanske e dags å testa det spelet🤔


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Havets vargar!

ELF
Medlem

Battlefield 1942
Känslan, kartorna, fordonen, dedikerade servrar och modvänligt.

Forgotten Hope
Eve of Destruction
Silent Heroes
BF 1918
Galactic Conquest

Behöver jag säga mer?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Kan vi räkna in Finska och Norska spel? Bägge har ju ändå en gång i tiden varit en del av Sverige.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Skall vi gå efter antalet kopior sålda så borde väl Minecraft komma på första platsen. Kanske e dags å testa det spelet🤔

Sedan är ju fråga om man ska gå efter var studion ligger eller vilket företag som har gett ut det? Kan bli krångligt att se vad som är "svenskt".

Medlem

Pinball Dreams!


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Polis.

Riktigt mysigt sommarlir när det begav sig.

Medlem

Europa Universalis 4 🙈🙈


signatur

Allätare

Medlem

Ground Control, It Takes Two eller Amnesia: The Dark Descent skulle jag rösta på.

Lutar mest åt Ground Control.

Chefredaktör

Slår ett slag för Pinball Dreams och Minecraft!
Stugan...?

Avstängd

Minecraft utan tvekan. Det är ändå i en klass för sig.

Kan inte komma på några andra svenska spel som är banbrytande på samma sätt.

Medlem

Battlefield 2 är det bästa svenskgjorda spelet genom alla tider, finns ingen tvekan om det imo.

Mutant Year Zero är också ett väldigt bra spel gjort av den svenska studion The Bearded Ladies.

eld
Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Kan vi räkna in Finska och Norska spel? Bägge har ju ändå en gång i tiden varit en del av Sverige.

Så länge spelet utvecklades när dessa länder var en del av sverige!

Skrivet av Maysay:

Sedan är ju fråga om man ska gå efter var studion ligger eller vilket företag som har gett ut det? Kan bli krångligt att se vad som är "svenskt".

Att studion som huvudsakligen utvecklar spelet ligger i sverige.

Rage är ett spel från USA, Rage 2 är ett spel från Sverige.

Battlefront är ett spel från USA, Battlefront är ett spel från Sverige

Sen har vi ju andra detaljer som utländska ägare, utvecklare från massa olika länder som jobbar på den svenska studion, outsourcing osv, alla dessa är ändå rätt vanliga.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Battlefield 2 är det bästa svenskgjorda spelet genom alla tider, finns ingen tvekan om det imo.

Delar din åsikt, en av de bästa shooters som gjorts! Tog det unika och nyskapande i BF1942 till perfektion.

BF2, tveklöst.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av abso:

Havets vargar!

Nu gjorde du mig nostalgisk! Ruskigt kul spel!
Har för mig att jag aldrig fick det att fungera efter att jag gick från Windows 98 till XP. Kanske borde göra ett försök igen. Om jag kan hitta skivan.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Svårt att välja mellan Battlefield 1942 och Battlefield 2 men det är dom första spelen ajg tänker när jag tänker svenska spel.
Jag vet hur mycket det finns, kommer mycket bra från vårt underbara land


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Backpacker.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

Måste nog ändå säga Bad Company 2. Peak BF multiplayer för min egen del. Pinball Dreams får hedersnomineringen, så två DICE-spel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Geeks Gaming

Bf2 och Minecraft. Med ett tröstpris till första spelet i Wolfenstein rebooten.

Medlem
Inaktiv
Medlem
Skrivet av abso:

Havets vargar!

Körde det en del men gilla svea rike 1 och 2 bättre, men riktigt old shool där

Medlem

Mulle Meck bygger båtar.

Frilansare

Måste ändå bli BF 1942. Men jesus vad många bra medtävlanden det finns!

Medlem

För mig är det Brothers - A Tale of Two Sons. Ico började trenden med att försöka berätta och få spelaren att känna känslomässiga band helt genom gameplay men Brothers tog konceptet till oanade höjder.

Amnesia - The Dark Descent är på god andra plats. Håller tummarna för nya Indiana Jones.

Medlem

Minecraft. Det är så otroligt välbyggt och genialt. Därför det är ett av mina favoritspel någonsin.
Gått över 10 år och är fortfarande starkt!


signatur
Account Executive @ FZ

Måste nog säga Bad Company 2 men känner att jag också måste lyfta Hotline Miami som är fantastiskt!


signatur

Practice makes purple.
Jesper Norrwie - Account Executive @ Geeks AB

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Svea rike

Är det inte Svea Rike 2?

Medlem

It takes two, jag är partial för COOP dock. Little nightmares från min hemstad är en god tvåa.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Skriv svar