CD Projekt-uttalande pekar på att Cyberpunk 2077 kanske bara får en expansion

Robot
CD Projekt-uttalande pekar på att Cyberpunk 2077 kanske bara får en expansion

I stället för två som utlovat.

#cyberpunk-2077


Medlem
Inaktiv

Är det falsk marknadsföring om man lovat mer innehåll än vad som levereras? Iofs står det säkert i något avtal man accepterar genom köp att de inte har några förpliktelser alls

Medlem
Skrivet av Zero303:

Håller med spelet är kasst


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Att sminka en gris gör det fortfarande inte till nå annat än en gris. Ursäkta bitterheten, men det dom lova blev inte riktigt vad man hade förväntat sig.

Medlem

Oväntat att de väljer att inte ge det dem lovat...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

CDPR och att blåljuga om sina spel, lika passande kombination som EA och snikna mikrotransaktioner.

Medlem

De delar väl bara upp innehållet ("kapitel 1" och "kapitel 2" i en storyline eller så) i en DLC och vips så har de två DLCer = de håller vad de lovat.

...ish.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Helvete vad jag älskar det här spelet. Love bombin' <3 <3 <3 <3 <3 <3

Jag tror eller i vart fall hoppas, att det kommer ut två expansioner som blommar ut spelet med minst ~100h speltid. Och kladdar till världen, mot* ett större djup.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Är det falsk marknadsföring om man lovat mer innehåll än vad som levereras? Iofs står det säkert i något avtal man accepterar genom köp att de inte har några förpliktelser alls

Eftersom du inte betalt något season pass är det inte falskmarknadsföring, i detta fall.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Helvete vad jag älskar det här spelet. Love bombin' <3 <3 <3 <3 <3 <3

Jag tror eller i vart fall hoppas, att det kommer ut två expansioner som blommar ut spelet med minst ~100h speltid. Och kladdar till världen till ett större djup.

Det är ett kanonspel, men inte det banbrytande mästerverk man hoppades på. Och fortfarande väldigt opolerat på många områden, och som det utvecklar sig just nu tror jag aldrig vi får se några större förändringar där.
Jag är nöjd med ett DLC om det är stort och välgjort nog, ju mer dess bättre såklart. Undrar också vad som hände med multiplayer, även om det inte är något som intresserat mig så vore det kul o se hur de tänkte sig att det skulle fungera.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hit n Run känns det som, nya Witcher kommer har otroligt mycket att bevisa.

Medlem

De skulle ha kritik för brutna löften. De fick det också, i määängder. Räcker det inte snart?

Hur som om det. Efter ett antal patcher var spelet klart godkänt fungerande på Series X i alla fall, och jag hade riktigt skoj! Två genomspelningar har det blivit, med två olika starter och två slut. Riktigt cool story imo. Jag brydde mig faktiskt om karaktärerna. Det blev flera riktigt spännande och bra uppdrag och coola platser att besöka. Ger det lätt en 8/10 till slut.

Medlem
Skrivet av memorycard:

De skulle.ha kritik för brutna löften. De fick det också, i määängder. Räcker det inte snart?

Inte när de fortsätter bryta fler?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Inte när de fortsätter bryta fler?

Man vet ju dock vilket kaos det varit och inte är det väl särskilt överraskande då att ett dlc kan få stryka på foten? OM det nu blir så, känner jag åtminstone. Efter så pass mycket tid, man nog inte räknat med skulle bli SÅ omfattande när man snackade om två dlc en gång i tiden, som gått till att fixa spelet i efterhand istället för att kunna satsa på sagda dlc. 🙂

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Hit n Run känns det som, nya Witcher kommer har otroligt mycket att bevisa.

Det är väl knappast en hit and run? Simpsons däremot har ett Hit and Run.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Potato coden blev väl för mycket

Medlem
Skrivet av memorycard:

Man vet ju dock vilket kaos det varit och inte är det väl särskilt överraskande då att ett dlc kan få stryka på foten? OM det nu blir så, känner jag åtminstone. Efter så pass mycket tid, man nog inte räknat med skulle bli SÅ omfattande när man snackade om två dlc en gång i tiden, som gått till att fixa spelet i efterhand istället för att kunna satsa på sagda dlc. 🙂

Ja, jo, samtidigt känner jag väl inte riktigt att det är en ursäkt när de ändå specificerat två DLCer - men visst, rent praktiskt kanske de inte har så mycket val. Fortfarande värt att uppmärksammas imo.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

"Fortfarande värt att uppmärksammas imo. :)"

Absolut. 👍 Jag syftade egentligen mer på det vid det här laget rätt upprepande hatet runt om på nätet. Inte detta dlc specifikt, som jag som sagt känner nog blir lidande av att det utannonserades då det gjorde. Innan allt rabalder.

Medlem

kanske för att dom är upptagna med att porta hela CP2077 till UE5

Medlem

Dom kanske gör en uppföljare i UE5 istället.

Skrivet av anon_119148:

Är det falsk marknadsföring om man lovat mer innehåll än vad som levereras? Iofs står det säkert i något avtal man accepterar genom köp att de inte har några förpliktelser alls

Visst är det det, har de hållit något som de utlovat med detta spel egentligen (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Gnällkuk
Skrivet av Loxus:

Dom kanske gör en uppföljare i UE5 istället.

Två helt olika motorer för en expansion? Lika tveksam som socialdemotratiska ministrar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det kan ju fortfarande vara så att det kommer två dlc, bara att det andra blir i UE5. Vore det i själva verket inte lämpligt att "testköra" all spelmekanik i UE5 i ett mindre projekt (dlc till Cyberpunk) innan man laddar för det stora (nästa Witcher)? Och det kan väl knappast bli buggigare än originalet...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är väl knappast en hit and run? Simpsons däremot har ett Hit and Run.

Okej då, det är mer som en blöt läderhandske i ansiktet, nöjd?

Allt som dom spenderade på varumärket Cyberpunk? All den hypen, seamless multiplayer; två expansioner etc.

Spelet vi lovades och spelet vi fick är står verkligen i bjärt kontrast till varandra.

Medlem

Witcher 3

Stora massan: Ett mirakel!

Jag: Förbannat konsolifierat skit!

2018 E3 Cyberpunk

Stora massan: Det kommer bli det bästa spelet någonsin!

Jag: Hoho kommer aldrig se ut sådär när spelet är klart

2020 Cyberpunk släpps...

Stora massan

Jag

Medlem

Spela spelet. Inte efter nån reklam eller nån dum recension. Vad tycker du? Jag menar fortfarande tycker folk illa om Elden Ring. Antingen är man dum i huvudet, eller så gillar man att få huvudet spräckt av en stor hammare. Är inte ens bra på parry och allt Dark Souls nörderie. Är man inte nyfiken och intresserad, då är Elden Ring verkligen inte för dig...

Medlem

Såg den här videon där någon försökt återskapa Cyberpunk i Unreal Engine 5. Ser ju väldigt trevligt ut.

Medlem

Ser fram emot många nya sköna buggar i expansionen.

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Okej då, det är mer som en blöt läderhandske i ansiktet, nöjd?

Allt som dom spenderade på varumärket Cyberpunk? All den hypen, seamless multiplayer; två expansioner etc.

Spelet vi lovades och spelet vi fick är står verkligen i bjärt kontrast till varandra.

Jag håller med att att hela det är en kompilering av falska löften och krossade drömmar och dåligt optimering. A slap in the face.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar