Diablo Immortal - Val av server + allmänt snack

Medlem
Diablo Immortal - Val av server + allmänt snack

Nu inför releasen den 2:a juni har ju Blizzard släppt lite mer info om Diablo Immortal.

Det verkar som vi har ett antal EU servrar att välja på vid launch och att vi inte kommer att kunna spela med folk som är på en annan server. Finns ingen transfer heller.

Vore ju kul att hamna på en server med mycket svenskar på, precis som Zinnervale för Lost Ark.
Vilken server kommer du att välja?

Serverlist mm:
https://news.blizzard.com/en-us/diablo-immortal/23788298/diab...

Medlem

Tar den som många från fz väljer!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Moderator | Testpilot
Skrivet av DKvarn:

Tar den som många från fz väljer!

Då skulle vi bestämt oss för en!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk

The Ancients, gammalt spel, gamla människor.

Ok? Gilla om ni är på, annars kom ett ett nytt förslag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

The Ancients, gammalt spel, gamla människor.

Ok? Gilla om ni är på, annars kom ett ett nytt förslag.

Funkar bra! Vi kan ha ”Dark Exile” som backup


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Har vi något bra namn på klan? Bara FragZone?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gnällkuk
Skrivet av Broshimitsu:

Har vi något bra namn på klan? Bara FragZone?

Funkar för min del. Det går att pre-loada nu för den som missat det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

The Ancients, gammalt spel, gamla människor.

Ok? Gilla om ni är på, annars kom ett ett nytt förslag.

Nice, jag kommer hoppa in där då! Betan har ju varit på amerikansk servrar så jag får börja om, men det är helt ok!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag joinar också The Ancients och letar upp FragZone helt enkelt

Medlem

Vi kör på Ancients och FragZone, blir super!
Kommer det att finnas inbyggd klan/guild-funktionalitet i det?

Skribent
Skrivet av Dudinkalv:

Vi kör på Ancients och FragZone, blir super!
Kommer det att finnas inbyggd klan/guild-funktionalitet i det?

Jag tror att det redan finns? Kan kolla nästa gång jag spelar, men tyckte jag såg en sådan flik tidigare...


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nice, jag kommer hoppa in där då! Betan har ju varit på amerikansk servrar så jag får börja om, men det är helt ok!

Gött, även om jag spelat massor av D3 är det bra med någon "sherpa" som kan peka ut bra saker att veta tidigt!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Gött, även om jag spelat massor av D3 är det bra med någon "sherpa" som kan peka ut bra saker att veta tidigt!

haha kommer säkert mer bli "VARFÖR HAR DE ÄNDRAT DET HÄR??" XD


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha kommer säkert mer bli "VARFÖR HAR DE ÄNDRAT DET HÄR??" XD

Jag ska försöka gå in med ett öppet sinne... men sen har jag ju ett självalt epitet att leva upp till :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag är också intresserad! Ancient och Fragzone it is! Kul! 😍

Medlem

Strålande. Förmedlar också "The Ancients" som svenskserver till våra medlemmar på SvenskaDiablo.se:s Discord!

Medlem

Även jag flikar in


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vi kör. Taggad!

Medlem

Kul! The Ancients och FragZone it is!

Ses på torsdag.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

Joinar The Ancients och FragZone!

Medlem

Låter trevligt. Får se hur mycket man spelar men kommer absolut gå med FragZone på Ancients


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Skribent

Sitter och funderar över karaktär att spela. Lutar åt Crusader, men gissar att det blir en klass som nerfas rätt snabbt då den känns rätt OP just nu. Dessvärre brukar ju Blizzard nästan gå åt andra hållet när de nerfar, så karaktärerna går från OP till sämst.

Men får se...ska testa runt lite mer. De har nämligen patchat rätt stort redan nu för oss testare. Oklart om det är koden som släpps på torsdag, eller om det kommer patchas mer under veckan?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Sitter och funderar över karaktär att spela. Lutar åt Crusader, men gissar att det blir en klass som nerfas rätt snabbt då den känns rätt OP just nu. Dessvärre brukar ju Blizzard nästan gå åt andra hållet när de nerfar, så karaktärerna går från OP till sämst.

Men får se...ska testa runt lite mer. De har nämligen patchat rätt stort redan nu för oss testare. Oklart om det är koden som släpps på torsdag, eller om det kommer patchas mer under veckan?

Lutade åt Witch Doctor, men ser nu att den inte finns att spela.. Så blir nog Necromancer istället.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent
Skrivet av Broshimitsu:

Lutade åt Witch Doctor, men ser nu att den inte finns att spela.. Så blir nog Necromancer istället.

Ja ingen häxdoktor finns i spelet, men necron är ju smålik där. Den har jag dock inte kört så mycket, brukar inte gilla klasser som frammanar massa minions och grejor. Hunter med ETT djur är så långt jag brukar sträcka mig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja ingen häxdoktor finns i spelet, men necron är ju smålik där. Den har jag dock inte kört så mycket, brukar inte gilla klasser som frammanar massa minions och grejor. Hunter med ETT djur är så långt jag brukar sträcka mig.

Tyckte det var rätt skönt att köra som Witch Doctor i Diablo III. Bara framkalla massa minioner och springa runt utan att ens behöva titta på fienderna. Lite som att bli carried av en själv. 😄


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Drygaste snubben

Medlem

Joinar även jag på Ancients. Va roligt att många vill köra, sprid vidare servern så vi blir många svenskar 😀

Medlem

För den som är intresserad att djupdyka mer i storyn:
https://news.blizzard.com/en-us/diablo-immortal/23805084/diab...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kul! Jobbar på Ancients också!

Skriv svar