Battlefield 2042:s Hazard Zone-läge kommer inte att få något mer material

Medlem

hmm. 10-99kr. här betalar man śå mycket mer

Medlem

Så en tredjedel av deras spel läggs i princip ned nu? Visst, det spelläget verkar ha varit dött sedan dag 2 ungefär, men det är så sorgligt att se hur det stora svenska slagskeppet sjunker!

Tillbaka still ritbordet och konsultera militärer som man gjorde förr i tiden och inte hipsters som ska designa roliga skins!

Medlem
Skrivet av Soulless:

För deras egen skull är nog det bästa alternativet att avbryta allt jobb på 2042 och fokusera på nästa spel, i hopp om att återvinna förtroende då. 2042 är redan förlorat, allt de investerar där lär bli ren förlust.

Jag tror inte att de kan göra det utan att åka på en helvetes massa miljoner i återbetalning. Så länge de håller igång live service-modellen har de inte gjort sig skyldiga till avtalsbrott gentemot alla som köpt season pass och liknande och därför sitter de nu med sitt eget haveri och blöder pengar. Men räknenissarna hos EA har säkert kalkylerat att förlusten skulle bli ännu större om de kokar lim på hästen istället för att piska den. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av blackidus:

Jag gjorde något liknande

Min PC började bli gammal så jag köpte mig ett Xbox Series X i tron om att Dice är ett gäng moderna spelutvecklare som likt andra har stöd för mus och tangentbord på konsoler för sina cross-play titlar .... men icke då
Att spela BF med kontroll som en spelare som alltid kör FPS med mus och tangentbord gjorde upplevelsen ännu värre.

Märkligt. Jag har inställningarna för mus o tangentbord på min Xbox iaf.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Märkligt. Jag har inställningarna för mus o tangentbord på min Xbox iaf.

Jo på XBoxen finns det men stödet måste även finnas i spelet, och det har inte Dice fixat.

Medlem

Fasen, Hazard Zone var ju riktigt roligt emellanåt. Tyvärr var det hela spelet i övrigt som förstörde det. Bara de fixar spelet så kan säkert HZ bli aktuellt igen.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Japp, BF5 är väldigt underskattat. Både kartorna och vapenkänslan är verkligen fantastiska. Enda problemet är väl att WWII-känslan uteblir eftersom de har valt miljöer man inte traditionellt förknippar med andra världskriget.

Verkligen! En mix mellan BF1 och BF5 hade varit perfekt.😍 Hade dem bara skitit i Firestorm till BF5 från början så hade vi kanske fått se ännu mera kartor, vapen osv.

Har svårt för "flowet" i BF2042 då jag spelade ganska mycket BF5.

12
Skriv svar