CD Projekt-uttalande pekar på att Cyberpunk 2077 kanske bara får en expansion

Medlem

Jag ser fram emot det.

Hoppas att det är i samma omfattning som Blood and Whine.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Såg den här videon där någon försökt återskapa Cyberpunk i Unreal Engine 5. Ser ju väldigt trevligt ut.
https://www.youtube.com/watch?v=jOwNE60bbfU

Oj oj vad imponerande grafik. Jag förstår inte hur man lyckas ta assets från Unreal store och få det så otroligt likt Cyberpunk. Och att en hobbysnubbe lyckas med detta, helt gratits bara för att visa vad man kan göra. Vilket jävla superproffs.

Random observation: jämför med hastigheten för vissa mods som tar evigheter trots att tiotals hobbyutvecklare är inblandade. Tex modden Skyoblivion, det går så otroligt segt för dem att återskapa Oblivions geografi i Skyrim-motorn. Det har tagit kanske 6-7 år nu.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ehhh Cyberpunk? Jaaa just ja. Det spelet.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Oj oj vad imponerande grafik. Jag förstår inte hur man lyckas ta assets från Unreal store och få det så otroligt likt Cyberpunk. Och att en hobbysnubbe lyckas med detta, helt gratits bara för att visa vad man kan göra. Vilket jävla superproffs.

Det han har gjort är imponerande, det kan ingen ta ifrån honom. Men man måste förstå att det är skillnad på att utveckla ett spel med avancerade funktioner (alla element bara för att få striderna att kännas bra är enormt tidskrävande) jämfört med att utveckla några banor till en trailer.

CD projekt red gjorde exakt det när vi fick se gameplay för första gången. Dom polerade allt vi skulle få se som satan men vi vet nu hur ofärdigt spelet egentligen var.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Oj oj vad imponerande grafik. Jag förstår inte hur man lyckas ta assets från Unreal store och få det så otroligt likt Cyberpunk. Och att en hobbysnubbe lyckas med detta, helt gratits bara för att visa vad man kan göra. Vilket jävla superproffs.

Skrivet av jehuty:

Det han har gjort är imponerande, det kan ingen ta ifrån honom. Men man måste förstå att det är skillnad på att utveckla ett spel med avancerade funktioner (alla element bara för att få striderna att kännas bra är enormt tidskrävande) jämfört med att utveckla några banor till en trailer.

CD projekt red gjorde exakt det när vi fick se gameplay för första gången. Dom polerade allt vi skulle få se som satan men vi vet nu hur ofärdigt spelet egentligen var.

Värt att tillägga att han bara kopierar det någon annan redan har gjort/kommit på. Lite som att göra en coverlåt eller måla av en målning. Ja det kan vara väldigt snyggt, men allt jobb av design är redan gjort.

Medlem

Folk ibland..
Innan cdpr ens hunnit förklara ett aningne vagt och kanske lite korkat uttalande så kan man väl lugna sig?
Kan det vara såhär kanske att?
Gör man en ultra satsning och byter motor till hela spelet efter man släppt första expansionen? Och sen släpper andra expansionen.?
Eller.. Smäller de ihop vsd som va tänkt att vara två expansioner till en väldigt stor expansion istället? Bättre för konsumenterna på det viset..
Ja jag vet att de fuckade upp releasen rejält.
Det är sagy och gjort ocg det påpekas fortfarande varenda jävla gång något dyker upp om Cyberpunk.
Men släppt det nu.. blicka framåt istället mot det som komma skall.
Det sved med skiten som släpptes och ingen fixk sin sci-fi cyberpunk dröm uppfylld.
Men jag klarade nyss ut spelet, och hade förbaskat roligt under tiden med det.
Visst, jag saknar lite saker i det. Men det de hsr repareat spelet ordentlig4 och fortsätter göra det med expansion(er).

Skribent

Jag tror att man ska ta det här ljudklippet med en nypa salt. Adam Kicińskis engelska är inte den bästa och det är inte omöjligt att han säger "expansions" i pluralis snarare än "expansion's", och hänvisar till dem båda som en och samma produkt.

De kan givetvis ha valt att satsa på bara en expansion, men på vissa håll på internet verkar de behandla det här ljudklippet som en bekräftelse, vilket det absolut inte är.

Medlem

Varnings-klockorna börjar klinga lite. Är en stor stödjare av CDP, men det senaste har ju varit alarmerande. Känns som de kommit in på lite sidovägar till att vara spelarnas favorit...

Medlem

Kan inte säga att jag bryr mig särskilt om vad de lovade i förhand, det är såklart tråkigt att det inte blev som de tänkt men spelet som jag väl köpte var helt ok värt pengarna och valet gjordes utifrån vad som fanns i stunden.
Har inte betalat för de två expansionerna så har ingen vidare åsikt där heller, kanske helt enkelt räcker med en, eller så blir den skitdålig, eller så hade två blivit skitdåliga, går att spekulera hej-vilt.
Hur som helst hoppas jag att expansionen blir bra och rolig att spela, om man är osäker på dess kvalité så finns ju möjligheten att inte köpa förrän det släppts och recenserats.

Finns mycket att spela så ingen större förlust oavsett.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Är det falsk marknadsföring om man lovat mer innehåll än vad som levereras? Iofs står det säkert i något avtal man accepterar genom köp att de inte har några förpliktelser alls

Kanske. Men konsumentköplagarna har stärkts en del i år, och förbättringar kommer. Inte helt säker på om de förbättringarna skulle vara applicerbara här men exempelvis vet jag att man exempelvis har just striktare krav gällande skillnader mellan reklam och villkor. Basically så lutar det åt att om man i sin reklam säger att detta och detta finns men det inte funkar så som man skulle förvänta sig utav det löftet (tänk typ vattentäthet som används i reklam men sedan inte täcks av garantin), då täcks man ändå utav lagens skydd.

Jag hoppas att den här typen av löften kan hållas med stöd ifrån lagen, det är ju annars ett typexempel på när aktieägare sätter press så att communityn inte får det de egentligen blivit lovade.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Trista nyheter.
W3 expansionerna var ju både bra och rejäla i speltid.

Hade dock hoppats på lite mer story i mini-dlc.
Om inye expansionen nystar vidare i borgmästarstoryn så hoppas jag verkligen de släpper det på något annat sätt...

Medlem
Skrivet av farasen:

Eftersom du inte betalt något season pass är det inte falskmarknadsföring, i detta fall.

Rätt så säker att dom sålde en dyrare version där det utlovades att om man köpte det paketet så skulle man få flera story dlc.

Medlem

Undrar hur många av de som klagar på buggar och kvalitén på spelet faktiskt spelat det istället för att bara kopiera andras åsikter. Ett stort problem med internet idag. Många verkar vara oförmögna att tänka på egen hand, men de tror ändå att det är deras egna tankar.

Själv så spelade jag spelet vid release och upplevde knappt några problem och hade riktigt kul med det. Allas älskling Skyrim däremot, vilket jag också spelade otroligt mycket vid release, satan i gatan vilken ihoptejpad bugghög. Båda bra spel ändå.

Skrivet av Turfad:

Rätt så säker att dom sålde en dyrare version där det utlovades att om man köpte det paketet så skulle man få flera story dlc.

Det tror jag inte att det gjorde. Det fanns då inte när jag köpte det.

Medlem
Skrivet av spaarrekord:

Undrar hur många av de som klagar på buggar och kvalitén på spelet faktiskt spelat det istället för att bara kopiera andras åsikter. Ett stort problem med internet idag. Många verkar vara oförmögna att tänka på egen hand, men de tror ändå att det är deras egna tankar.

Själv så spelade jag spelet vid release och upplevde knappt några problem och hade riktigt kul med det. Allas älskling Skyrim däremot, vilket jag också spelade otroligt mycket vid release, satan i gatan vilken ihoptejpad bugghög. Båda bra spel ändå.

Samtidigt är väl imo ett problem med Internet idag att allting ska vara så polariserat - det är fullt möjligt att spela och ha kul med Cyberpunk 2077 och samtidigt kritisera CDPR och spelet. Jag själv hade hyfsat kul med det när jag spelade genom det, men upplevde en rätt stor mängd ganska dryga buggar (poliser som spawnade runtomkring en in absurdum och en i övrigt tämligen trasig AI, fordon som fastnade i marken och en fysik som kändes halvtaskig at best, saker som inte gick att loota (även quest items), progression som fastnade o.s.v.) och spelet kändes långt mycket mer livlöst och ofärdigt än vad jag tyckte det borde vara.

Med tanke på just hur livlöst det kändes hade jag verkligen, *verkligen*, välkomnat mer innehåll och mer att göra, för den mer öppna och planlösa "utforskningen" blir snabbt trist. I mina ögon, givetvis får andra tycka precis vad de vill.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Två helt olika motorer för en expansion? Lika tveksam som socialdemotratiska ministrar.

Uppföljare skrev jag, klantskalle.

12
Skriv svar