Robot
Alan Wake

Bright Falls skulle bli Alan Wakes fristad. En plats där omvärldens press på ytterligare en litterär succé inte kunde nå honom och lugnet skulle jaga bort hans sömnlösheten. Istället är det han som blir jagad av en man han precis kört ihjäl. Välkommen till mardrömsland.

#remedy-entertainment, #doom-3-2


Medlem
Alan Wake

Ser riktigt läckert ut

Medlem

Varför inte PS3?
Varför??


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Inaktiv
Skrivet av Salsane:

Varför inte PS3?
Varför??

Varför inte PC som de skulle vara?
Jag förstår inte varför de har tagit så lång tid att göra spelet, specielt när de från början jobbade för en PC excklusive, sen blev de multiplat, så försvann PS3 och sen till sist PC.

Inaktiv

snälla inget överhypat alone in the dark
snälla inget överhypat alone in the dark
snälla inget överhypat alone in the dark
snälla inget överhypat alone in the dark

ja ni fattar...

Medlem

Väntar på recensionen!:)

Medlem

Argh, vill ha detta till PC (kommer väl "nån gång"). Tur att man även har en 360 iaf.

Citat:

Tyvärr fanns det inte stöd för gunghästridning i koden vi körde.

haha ^^


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kommer fortfarande hata spelet efter att ha väntat sen de första nyheterna dök upp och sen få i nyllet "Inte till PC!".
Dålig stil.

Medlem

Lungt att det blir överhypat konsol skräp.

Medlem

Tur att man har en konsol så man får njuta av detta och så många andra kvalitetsspel
Man klarar sig inte på bara en PC, man missar tyvärr alltför mycket av de bra spelen (enligt mig), dock så är det ju fritt fram för alla att spela på vilken maskin de vill

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tur att man har en konsol så man får njuta av detta och så många andra kvalitetsspel
Man klarar sig inte på bara en PC, man missar tyvärr alltför mycket av de bra spelen (enligt mig), dock så är det ju fritt fram för alla att spela på vilken maskin de vill

Jaså jag som trodde det var lag på att spela på en 360....

Medlem

Luktar skräp

Det blir nog bra, men vi PC-gamers är lite ledsna i ögat ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bra tills man ser hur generisk själva spelmekaniken är.

Medlem

I ingressen borde det stå:

"Läs våra första intryck och varför Remedy övergav spelvärlden."

Medlem

Köpte xbox för två år sedan för bland annat wake. Fan så man längtat, hoppas det lever upp till den långa utvecklingstiden.

Medlem

Älskar spel där man koncentrerar sig på atmosfär och bra story.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag har väntat på detta sedan första ryktena släpptes för ja... va är det 5-7år sedan...

det har skjutits upp och skjutits upp.
och på den tiden spelade jag bara pc så var ju lungt, sen gick jag över till Ps3..

helt plötsligt la Microsoft sig i Alan Wake och gjorde det exklusivt....

och där dog det för mig... jag som så gärna hade velat ha det.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Jag har väntat på detta sedan första ryktena släpptes för ja... va är det 5-7år sedan...

det har skjutits upp och skjutits upp.
och på den tiden spelade jag bara pc så var ju lungt, sen gick jag över till Ps3..

helt plötsligt la Microsoft sig i Alan Wake och gjorde det exklusivt....

och där dog det för mig... jag som så gärna hade velat ha det.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:

Jag har väntat på detta sedan första ryktena släpptes för ja... va är det 5-7år sedan...

det har skjutits upp och skjutits upp.
och på den tiden spelade jag bara pc så var ju lungt, sen gick jag över till Ps3..

helt plötsligt la Microsoft sig i Alan Wake och gjorde det exklusivt....

och där dog det för mig... jag som så gärna hade velat ha det.

Spelet har aldrig skjutits upp även om många påstår det, har aldrig funnits ett releasedatum förrän i fjol. Exklusiviteten tror jag mycket berodde på det lilla teamet, hade hellre spelat det på PC men jag har en box så jag klagar inte.

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Salsane:

Varför inte PS3?
Varför??

Varför inte PC som de skulle vara?
Jag förstår inte varför de har tagit så lång tid att göra spelet, specielt när de från början jobbade för en PC excklusive, sen blev de multiplat, så försvann PS3 och sen till sist PC.

Spelet utannonserades ju aldrig till PS3...

Medlem

Ja väntar på PC-versionen, sånt här kan man ju inte spela på konsol. Tragiskt att de gör det (tid?)exklusivt för 360.

Medlem

fuckin a


signatur

where are you going to stand the buss wit the high benzin+

Inaktiv

heh körde igång Max Payne 1 igår, äger men helt omöjligt på typ andra banan och då på lättaste hehe, 2an brukar jag tröttna fort på vet inte om det är lika kuksvårt. Satte på Finntroll när jag läste förhandstitten :p.

Medlem

Finns det något beräknat släppdatum?

Medlem

Det är lugnt, vi PC-gamers får väl som vanligt vänta ett par år tills vi får en dassig konsoll-port med gårdagens++ (dx9) teknik.

Detta spelet är ju som gjort för att kodas med dx11 och verkligen använda alla dess funktioner med ljussättning, tesselation osv.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tur att man har en konsol så man får njuta av detta och så många andra kvalitetsspel
Man klarar sig inte på bara en PC, man missar tyvärr alltför mycket av de bra spelen (enligt mig), dock så är det ju fritt fram för alla att spela på vilken maskin de vill

Att skriva bara för att skriva är meningslöst tycker du inte? "Man" missar sällan något speciellt utan konsol. Du borde tänka på att inte generalisera så mycket då du skriver.

Medlem
Skrivet av Darkst@r:

I ingressen borde det stå:

"Läs våra första intryck och varför Remedy övergav spelvärlden."

"Läs våra första intryck och varför Remedy ger upp i den av de s.k. spelarna redan övergivna PC-plattformen."

Jag förstår fullt ut att många väljer att strunta i PC:n till en början. Spelen som släpps till PC är riktad mot fanatiker, fanatiker betalar. Om man riktar sig mot den stora massan så piratar de - om de kan.

Att Alan Wake är ett singleplayerspel borde faktiskt vara ett tidigt varningstecken att PC:n inte kommer ha prio nånsin.

Detta är inte multiplayerspel därmed är det dömt på förhand när det gäller PC-spelande.

(Det finns visserligen undantag, men då är det för det mesta för att att nå ut till folk som inte klarar av att lira t.ex. RPG med en handkontroll.)

Man kan inte tjäna pengar därmed ej leva eller fortsätta producera på enbart ideal.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Det är lugnt, vi PC-gamers får väl som vanligt vänta ett par år tills vi får en dassig konsoll-port med gårdagens++ (dx9) teknik.

Detta spelet är ju som gjort för att kodas med dx11 och verkligen använda alla dess funktioner med ljussättning, tesselation osv.

Har för mig att Alan Wake en gång i tiden agerat demo för dx10?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av mrpijey:

Det är lugnt, vi PC-gamers får väl som vanligt vänta ett par år tills vi får en dassig konsoll-port med gårdagens++ (dx9) teknik.

Detta spelet är ju som gjort för att kodas med dx11 och verkligen använda alla dess funktioner med ljussättning, tesselation osv.

Har för mig att Alan Wake en gång i tiden agerat demo för dx10?

Jo det och physx skulle ju tydligen användas (inte helt 100 på om det var physx, kan varit en öppen API), mycket prat inom spelbranschen, makes sad face

12
Skriv svar