Plague Inc-skaparen kändes sig obekväm med att tjäna pengar på pandemin

Robot
Plague Inc-skaparen kändes sig obekväm med att tjäna pengar på pandemin
Inaktiv

Han borde väl snarare vara glad/stolt att han tillhandahåller något som kanske hjälper folk att förstå/cope:a med pandemiskiten men jag kan samtidigt förstå att det kan kännas konstigt.

Medlem

Personen hade helt enkelt tur. Jag personligen skulle inte se det som något konstigt. Jag har inte hört någon kritik mot spelet mer än lite grymtade från Kina. Men sen så letar jag inte efter frustration och allas åsikter heller.

Medlem

Han skänkte väl dessutom pengar från The Cure Till nån organisation ?

Svarar mig själv - Ja det gjorde dom. 250000$ skänktes, dock inte från The cure utan från försäljning av standard spelet.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

det är ett bra spel, vadå. kört det massor på mobilen


signatur

//monster

Medlem

Förstår hur han känner men det hade ju inte sålt om det varit dåligt. Kan tänka mig att folk laddade ner en hel del virusorienterade spel och att många fastnade på Plague Inc. Grymt att han hjälpt till så pass ändå. <3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Har kört Plague flera gånger när jag tycker att allt suger. Att ta med sig all världens befolkning i en rejäl sjukdom har varit rejält tröstande.

För övrigt har väl inga krigsspel slutat i och med invasionen av Ukraina?

Folk behöver lära sig att slappna av lite. Om man upprörs över spel som Plague är det läge att fundera över vilket bra liv man lever och vara tacksam över det.

Skribent
Skrivet av mobproduktion:

Har kört Plague flera gånger när jag tycker att allt suger. Att ta med sig all världens befolkning i en rejäl sjukdom har varit rejält tröstande.

För övrigt har väl inga krigsspel slutat i och med invasionen av Ukraina?

Folk behöver lära sig att slappna av lite. Om man upprörs över spel som Plague är det läge att fundera över vilket bra liv man lever och vara tacksam över det.

Jag tror inte det var någon som blev upprörd över Plague, det var ju snarare att spelet blev populärt och att skaparen tyckte det känns lite olustigt att tjäna pengar på ett spel där du skapar en pandemi MITT i en pandemi.

Nintendo har ju skjutit på Advanced Wars pga av de som händer i Ukraina.


signatur

"Writer and Fighter"

Ett av de mest allmänbildande spelen som finns, speciellt under pandemin.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

1
Skriv svar