Diskutera - Bästa svenska spelet är..?

Medlem

Vet inte om det är svenskt men man kör iaf på banor i Sverige: Racetrack till Amiga.

Megadelux
Skrivet av ELF:

Battlefield 1942
Känslan, kartorna, fordonen, dedikerade servrar och modvänligt.

Forgotten Hope
Eve of Destruction
Silent Heroes
BF 1918
Galactic Conquest

Behöver jag säga mer?

Silent heroes? Var det inte Swe / Nor med lite speciella helikopterkontroller?

ELF
Medlem
Skrivet av renod:

Silent heroes? Var det inte Swe / Nor med lite speciella helikopterkontroller?

Ja


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Motorhead och Dan Dolme.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Just cause 2.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Ignition

Malde det rejält länge. Dock inte testat minecraft ännu 🤔

Medlem

Tacka fan för Bf1942 och Bf2... Om man bara kunde bli ung igen, och återuppleva hajpen :D...

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Det är den versionen jag testade. Tror det är den enda jag har, faktiskt. Den patchen jag testade SKA få spelet att funka i Win 10, men det bara vägrar funka på min dator. Fattar inte varför.

Testade just GOG versionen på en nyinstallerad W10 burk. Funkar bättre än förväntat måste jag säga.
1440p, allt maxat, i 170fps med G-synk. Vilken fröjd!
(Dock har spelet en egenhet att vilja ställa om aspect ration till nåt konstigt och alltid ställa tillbaka refresh-raten när man ändrar en inställning...)
La upp några bilder i Screenshot-tråden! 😃

Tycker det är ytterst märkligt att det inte skulle funka för dig. Annars får du "leta upp" GOG versionen och testa det, för jag antar att du har originalsläppet med skivan och allt?

Avstängd
Skrivet av Meloner:

Just Cause .. whatever serien !

Rätt bra även om den tyvärr tappat. Men kan den räknas som svensk fortfarande, tror Avalanche styckades upp och det utvecklas inte längre av svenskar eller i Sverige.

Men bra serie ja, särskilt JC2 och JC3. Hoppas på att en femma kommer och för in serien på rätt väg igen.

Medlem
Skrivet av zumo:

Tacka fan för Bf1942 och Bf2... Om man bara kunde bli ung igen, och återuppleva hajpen :D...

Håller med till 100% och vill gärna uppleva den hajpen och känslan igen...!

Tror jag var runt 9-10år (2002,2003) när jag testade 1942 första gången hos en kompis(granne)... var helt fast, jag gick över dit varje kväll och vi spelade sönder det.
Sen kom jag ihåg att jag fick Battlefied 2 av en annan polare då han hade en extra-kopia, gud vilket magiskt spel.

Skriv svar