Star Wars Jedi: Survivor blir en mörk historia om överlevnad

Robot
Star Wars Jedi: Survivor blir en mörk historia om överlevnad
Medlem

Vill försöka kämpa mig igenom första spelet men varje gång jag startar det så blir jag så jäkla uttråkad. Huvudkaraktären är ganska generisk och tråkig och spelet är bara segt. Faan.. jag gillar ju Star Wars.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Mörk historia med Disney som överhuvud känns ju lagom troligt, men visst det kanske är "mörkt" för Star Wars. Första spelet var absolut underhållande men det kändes också stelt på många sätt, för att inte tala om en seg huvudkaraktär och enligt mig ganska trist story. Flertalet animationer var också väldigt non-fluid/hoppiga, lite B av en så stor AAA-studio.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vill försöka kämpa mig igenom första spelet men varje gång jag startar det så blir jag så jäkla uttråkad. Huvudkaraktären är ganska generisk och tråkig och spelet är bara segt. Faan.. jag gillar ju Star Wars.

Första gången jag provade det körde jag på högsta svårighetsgraden och ledsnade efter tre-fyra timmar. Spelet försöker då vara Sekiro med ljussablar men är inte i närheten kompetent nog för att lyckas. Andra gången körde jag på normal och fick i stället en helt okej action-adventure upplevelse som gick snabbt att ta sig igenom. Tycker överlag att spelet gör många saker rätt men misslyckas på några gameplayrelaterade punkter.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Så dåligt är det inte. Helt klart så saknas det lite här och där. Men nu när dom gör en 2 a så kan dom ju förbättra och ta till sig av kritiken. Vänta med en bokning och se om dom gjort 2an bättre el sämre. Är spelet lika bra el bättre så kommer jag def att köpa det.

Inaktiv

Vem hade kunnat tro att detta spel på något sätt handlar om överlevnad?

Skribent
Skrivet av Alienshade:

Så dåligt är det inte. Helt klart så saknas det lite här och där. Men nu när dom gör en 2 a så kan dom ju förbättra och ta till sig av kritiken. Vänta med en bokning och se om dom gjort 2an bättre el sämre. Är spelet lika bra el bättre så kommer jag def att köpa det.

Jag tror att ettan fick bli lite halvbakat just för att EA under den tiden var helt på det klara med att singelplayerspel inte säljer. Respawn tror jag fick göra spelet för att de är just Respawn, men EA tror jag mer väntade på att spelet skulle sälja mediokert för att sen säga "We told you so" och gå vidare med Battlefront 3.

Nu visade det sig ju att spelet sålde bra och att vi visst vill ha singelplayerspel, så jag gissar att Respawn får mer tid nu för att fila på detaljerna. Grunden är ju dessutom lagt, nu behöver de bara bygga på med saker. Det känns ju helt klart som om vissa moment i 1an hade tanken på att vara mer utvecklat. Jag tänker på t.ex. utforskandet och loot-grejen, gissningsvis borde tanken ha varit att det skulle ge mer än några ponchos och färger på ljussabeln. Vilket de nu säkert kan få in så det känns meningsfullt att ta omvägar. Det behöver ju inte bli loot-kaos som i Diablo-spelen, men åtminstone något mer än kosmetiska saker.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Arzei:

Första gången jag provade det körde jag på högsta svårighetsgraden och ledsnade efter tre-fyra timmar. Spelet försöker då vara Sekiro med ljussablar men är inte i närheten kompetent nog för att lyckas. Andra gången körde jag på normal och fick i stället en helt okej action-adventure upplevelse som gick snabbt att ta sig igenom. Tycker överlag att spelet gör många saker rätt men misslyckas på några gameplayrelaterade punkter.

Jag spelade igenom på easy. Tyckte det passade perfa. Ganska skönt å bara glida med. Så snabbt vetikattsingen om jag drog igenom det dock. Visst utforskade jag en del men inte så överdrivet och det tog drygt 30 timmar 😳.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror att ettan fick bli lite halvbakat just för att EA under den tiden var helt på det klara med att singelplayerspel inte säljer. Respawn tror jag fick göra spelet för att de är just Respawn, men EA tror jag mer väntade på att spelet skulle sälja mediokert för att sen säga "We told you so" och gå vidare med Battlefront 3.

Nu visade det sig ju att spelet sålde bra och att vi visst vill ha singelplayerspel, så jag gissar att Respawn får mer tid nu för att fila på detaljerna. Grunden är ju dessutom lagt, nu behöver de bara bygga på med saker. Det känns ju helt klart som om vissa moment i 1an hade tanken på att vara mer utvecklat. Jag tänker på t.ex. utforskandet och loot-grejen, gissningsvis borde tanken ha varit att det skulle ge mer än några ponchos och färger på ljussabeln. Vilket de nu säkert kan få in så det känns meningsfullt att ta omvägar. Det behöver ju inte bli loot-kaos som i Diablo-spelen, men åtminstone något mer än kosmetiska saker.

Det är hel del klagande runt looten och mer parten var ju bara kosmetiskt men det fanns ju uppgraderingar till bland annat hp, ”mana” och antalet heals som man kunde samla. Tycker det är värt att nämna. Overall var det en stabil Star Wars upplevelse. Stort minus dock för att man t.ex. inte kunde hugga av armar, det är ett lasersvärd!

1
Skriv svar