Minecrafts The Wild-uppdatering släpps i juni

Robot
Minecrafts The Wild-uppdatering släpps i juni

Två nya miljöer och nya mobs, bland annat.

#1-19, #minecraft, #the-wild


Medlem

Kul. Något som vore ännu roligare är ifall de kunde fixa butiken och implementera RTX för PS5. Är det bara 2 pers som jobbar på Mojang eller?

Medlem

signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Skribent
Skrivet av Ender:

Kul. Något som vore ännu roligare är ifall de kunde fixa butiken och implementera RTX för PS5. Är det bara 2 pers som jobbar på Mojang eller?

Gärna RTX på Xbox Series X också tack!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Gärna RTX på Xbox Series X också tack!

Just det ja, den finns ju (helt oförklarligt) inte till den heller...helt sjukt kan man tycka.

Medlem

Taaaaggaaaad!


signatur
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Gärna RTX på Xbox Series X också tack!

Skrivet av Ender:

Just det ja, den finns ju (helt oförklarligt) inte till den heller...helt sjukt kan man tycka.

Är det Raytracing ni menar med RTX?
Har det utlovats?
Jag testade raytracing för ett bra tag sen, det gick tungt. Iofs med resource paks också mem det är nog sånatt xbox eller ps5 inte klarar av det helt enkelt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Är det Raytracing ni menar med RTX?
Har det utlovats?
Jag testade raytracing för ett bra tag sen, det gick tungt. Iofs med resource paks också mem det är nog sånatt xbox eller ps5 inte klarar av det helt enkelt.

Andra spel klarar ju raytracing så jag tror inte att det är att nya konsolerna inte klarar det, nu är det ju i och för sig skillnad på spel och spel. Men jag tror mer att de inte vill att versionerna av spelet ska vara för olika varandra då de har crossplay mellan alla plattformar. De jobbade ju på någon stor grafikuppdatering tidigare som de också skrotade, så det känns ju lite samma här. De vill att spelet ska se likadant ut oavsett plattform. PC undataget då, för där verkar de ju testa saker.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Andra spel klarar ju raytracing så jag tror inte att det är att nya konsolerna inte klarar det, nu är det ju i och för sig skillnad på spel och spel. Men jag tror mer att de inte vill att versionerna av spelet ska vara för olika varandra då de har crossplay mellan alla plattformar. De jobbade ju på någon stor grafikuppdatering tidigare som de också skrotade, så det känns ju lite samma här. De vill att spelet ska se likadant ut oavsett plattform. PC undataget då, för där verkar de ju testa saker.

Det måste vara nått med bedrock versionen.
Jag vet inte hur den är på PC men det har väll alltid varit java versionen som räknats som "riktiga" Minecraft.
Men bedrock kanske också kan moddas?
Jag förstår inte vad det har med cross play att göra att det ser olika ut, kör folk competetive pvp?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar