Nytt Playstation State of Play 2 juni - PSVR2-spel visas

Robot
Nytt Playstation State of Play 2 juni - PSVR2-spel visas

Skriv ned datumet och poppa popcornen.

#Sony, #State-of-play, #spelsommar


Medlem

Går in med extremt låga förväntningar eftersom state of play brukar vara undermåligt, och eftersom de uttryckligen skriver i blogg-posten att det gäller 3:e parts och PSVR2 spel, så betvivlar jag att det blir något från GoW eller annat förstapartsspel överhuvudtaget tyvärr. Lär nog bli en dedikerad GoW "state of play" lite senare istället, och en förstaparts showcase i september.

Tippar på bl.a. följande:

Final Fantasy XVI - datum och gameplay
Final Fantasy VII part 2 - datum och gameplay
Forspoken - mer gameplay (datum har vi väl redan?)
Stray - Datum (ryktas om juli)
Returnal - Till PC och datum någon gång i sommar
Hogwarts Legacy - Mer gameplay

Sedan lite promotion för ps plus, och titlar som släpps där direkt vid release.

Sen hoppas jag på nått från Kojima, men det är väl mer troligt på summer gamefest isåfall.

Skribent
Skrivet av lars_kongo:

Går in med extremt låga förväntningar eftersom state of play brukar vara undermåligt, och eftersom de uttryckligen skriver i blogg-posten att det gäller 3:e parts och PSVR2 spel, så betvivlar jag att det blir något från GoW eller annat förstapartsspel överhuvudtaget tyvärr. Lär nog bli en dedikerad GoW "state of play" lite senare istället, och en förstaparts showcase i september.

Tippar på bl.a. följande:

Final Fantasy XVI - datum och gameplay
Final Fantasy VII part 2 - datum och gameplay
Forspoken - mer gameplay (datum har vi väl redan?)
Stray - Datum (ryktas om juli)
Returnal - Till PC och datum någon gång i sommar
Hogwarts Legacy - Mer gameplay

Sedan lite promotion för ps plus, och titlar som släpps där direkt vid release.

Sen hoppas jag på nått från Kojima, men det är väl mer troligt på summer gamefest isåfall.

Ah ja jag missade att det står tredjepart..då lär inte GoW vara med nej..


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Går in med extremt låga förväntningar eftersom state of play brukar vara undermåligt, och eftersom de uttryckligen skriver i blogg-posten att det gäller 3:e parts och PSVR2 spel, så betvivlar jag att det blir något från GoW eller annat förstapartsspel överhuvudtaget tyvärr. Lär nog bli en dedikerad GoW "state of play" lite senare istället, och en förstaparts showcase i september.

Tippar på bl.a. följande:

Final Fantasy XVI - datum och gameplay
Final Fantasy VII part 2 - datum och gameplay
Forspoken - mer gameplay (datum har vi väl redan?)
Stray - Datum (ryktas om juli)
Returnal - Till PC och datum någon gång i sommar
Hogwarts Legacy - Mer gameplay

Sedan lite promotion för ps plus, och titlar som släpps där direkt vid release.

Sen hoppas jag på nått från Kojima, men det är väl mer troligt på summer gamefest isåfall.

Går in med höga förväntingar. Jag vet inte vad man kan vänta av en State of play då jag aldrig kollat nå sånt tidigare men dom nämner PSVR2 så då är jag med!


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Går in med extremt låga förväntningar eftersom state of play brukar vara undermåligt, och eftersom de uttryckligen skriver i blogg-posten att det gäller 3:e parts och PSVR2 spel, så betvivlar jag att det blir något från GoW eller annat förstapartsspel överhuvudtaget tyvärr. Lär nog bli en dedikerad GoW "state of play" lite senare istället, och en förstaparts showcase i september.

Tippar på bl.a. följande:

Final Fantasy XVI - datum och gameplay
Final Fantasy VII part 2 - datum och gameplay
Forspoken - mer gameplay (datum har vi väl redan?)
Stray - Datum (ryktas om juli)
Returnal - Till PC och datum någon gång i sommar
Hogwarts Legacy - Mer gameplay

Sedan lite promotion för ps plus, och titlar som släpps där direkt vid release.

Sen hoppas jag på nått från Kojima, men det är väl mer troligt på summer gamefest isåfall.

Jag lär väl lägga till nya Call of Duty som lågoddsare också.

Även jag har låga förväntningar, State of Play brukar vara ganska meh. Men ska bli intressant ändå, blir gärna positivt överraskad. (Något från Silent Hill lets go! ;P)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

1440p stöd hoppas jag mest på.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

E d här d enda sony gör istället för E3 lr kommer de göra ett nytt event m fler spelutannonseringar?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

E d här d enda sony gör istället för E3 lr kommer de göra ett nytt event m fler spelutannonseringar?

Det är ingen koppling till E3. Sony har inget årligt dedikerat kalenderdatum för att presentera spel. De har event lite då och då när ett spel närmar sig att bli färdigt. 'State of Play' brukar presentera nya spel (oftast indie spel) eller mer ingående gå igenom innehållet i en kommande speltitel.

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

E d här d enda sony gör istället för E3 lr kommer de göra ett nytt event m fler spelutannonseringar?

De kommer nog ha fler State of Play om vanligt, men i och med att E3 uteblir så lär de inte "spara" på några nyheter tills det eventet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Inte för att jag tror att det är något särskilt, men jag skulle faktiskt vilja få en uppdate på vad det blev av det där Blue Box spelet…

Medlem

30 minutes awesomeness.

Skribent
Skrivet av newlaseridea:

Inte för att jag tror att det är något särskilt, men jag skulle faktiskt vilja få en uppdate på vad det blev av det där Blue Box spelet…

Det tror jag nog vi kommer få vänta på. Känns ju mer och mer som en stor scam allt runt det. Eller att utvecklarna tog sig vatten över huvudet med en marknadsföring som helt ballade ur, för att sen inte kunnat leverera.

Senaste nyheten var från mars där de bedyrade att spelet inte alls är nedlagt.

https://twitter.com/BBGameStudios/status/1509591396084326413


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Går in med extremt låga förväntningar eftersom state of play brukar vara undermåligt, och eftersom de uttryckligen skriver i blogg-posten att det gäller 3:e parts och PSVR2 spel, så betvivlar jag att det blir något från GoW eller annat förstapartsspel överhuvudtaget tyvärr. Lär nog bli en dedikerad GoW "state of play" lite senare istället, och en förstaparts showcase i september.

Tippar på bl.a. följande:

Final Fantasy XVI - datum och gameplay
Final Fantasy VII part 2 - datum och gameplay
Forspoken - mer gameplay (datum har vi väl redan?)
Stray - Datum (ryktas om juli)
Returnal - Till PC och datum någon gång i sommar
Hogwarts Legacy - Mer gameplay

Sedan lite promotion för ps plus, och titlar som släpps där direkt vid release.

Sen hoppas jag på nått från Kojima, men det är väl mer troligt på summer gamefest isåfall.

Om de spelen visas om du tippar så är det ju en mega-showcase!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Om de spelen visas om du tippar så är det ju en mega-showcase!

Iofs inte så illa nej men det de flesta vill ha nu är ju Ragnarök och hur releaseplanen ser ut för det närmsta året för 1st party 🙂

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Iofs inte så illa nej men det de flesta vill ha nu är ju Ragnarök och hur releaseplanen ser ut för det närmsta året för 1st party 🙂

Angående Ragnarök så har tydligen en del nätbutiker börjat lägga upp diverse merchandise kopplat till spelet och de flesta av dessa saker verkar lanseras i september.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Iofs inte så illa nej men det de flesta vill ha nu är ju Ragnarök och hur releaseplanen ser ut för det närmsta året för 1st party 🙂

Kommer nog en State of Play i juli också!

Medlem

Vad blir det för tid här i Sverige?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vad blir det för tid här i Sverige?

Midnatt. Dvs 00.00 fredag.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Som vanligt har showen "läckt", och det brukar alltid vara fel även om denna lista inte känns orimlig.
Titta på egen risk:
https://twitter.com/Xbox_Series_XS/status/1530908904883998720

Resident Evil 4 remake!

Testpilot
Skrivet av lars_kongo:

Som vanligt har showen "läckt", och det brukar alltid vara fel även om denna lista inte känns orimlig.
Titta på egen risk:
https://twitter.com/Xbox_Series_XS/status/1530908904883998720

Resident Evil 4 remake!

Såg en annan läcka som var otrolig (för bra för att vara sant?). Lite roligt att det där kontot heter Xbox kanske inte helt sanningsenligt då

Skribent
Skrivet av Mutumba:

Såg en annan läcka som var otrolig (för bra för att vara sant?). Lite roligt att det där kontot heter Xbox kanske inte helt sanningsenligt då

Ja själva twitter-handle:n är väl det som kanske är en liten röd flagga. Men jag tycker nog att listan känns rimlig utifrån vad rykten har sagt senaste åren. Inget som direkt sticker ut som osannolikt.

Men det lär visa sig på torsdag!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag ser fram emot att få veta ett par VR titlar som ska komma till PSVR2. Det kommer sätta förväntningarna gällande hypen för den produkten. Om det är undermåliga titlar så finns det risk att folk blir mindre intresserad utav PSVR2.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag ser fram emot att få veta ett par VR titlar som ska komma till PSVR2. Det kommer sätta förväntningarna gällande hypen för den produkten. Om det är undermåliga titlar så finns det risk att folk blir mindre intresserad utav PSVR2.

Jag hoppas Sony försöker vinna över folk som inte använder VR med PSVR2 så det blir fler användare. Dom har chansen nu.
Flesta VR entusiaster är redan hypade oavsett


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Enartz:

Midnatt. Dvs 00.00 fredag.

Ok tack, får se om jag stannar uppe för denna då jag ska upp tidigt på fredagen och sen vara aktiv hela dagen. Blir antagligen att ta igen en senare dag då.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Som vanligt har showen "läckt", och det brukar alltid vara fel även om denna lista inte känns orimlig.
Titta på egen risk:
https://twitter.com/Xbox_Series_XS/status/1530908904883998720

Resident Evil 4 remake!

Såg denna igår också, den ser lika fake ut som majoriteten av dessa listor som dyker upp hehe. Men vem vet, kanske just DENNA gång så är den äkta. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Nu ska ni se att Bloodborne: Remastered kommer att utannonseras till PS5 och PC.

*applicerar clown-makeup*

Medlem
Skrivet av Methea:

Nu ska ni se att Bloodborne: Remastered kommer att utannonseras till PS5 och PC.

*applicerar clown-makeup*

Nope, men Spider-Man: Remastered till PC blir det!

Medlem

Verkar bli en riktig mysig indie-pärla!

Medlem

No Mans Sky för PS5/PSVR2 verkar lit också!

Medlem

Vet inte om jag kommer våga spela varken RE4 eller Village i VR...

1
Skriv svar