Horizon Zero Dawn blir Netflix-serie

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Då är det ju dåligt skrivet för det är dåligt skrivet. Inte för att något är "woke".

Om du ser en religös rulle med massa hamfisted budskap från bibelen, då måste du väl ändå kunna se den agenda kopplingen?
Eller om du ser en propaganda film från Nazi-tyskland? Då lär väl kunna dra slutsatsen att: "hmmm okej ja det här är färgad efter en viss politik som fanns där då"

Men du menar att inget dåligt kan omöjligtvis kopplas till Woke rörelsen? Saker där råkar bara vara dåliga?
Se det här klippet från Supergirl!!

https://m.youtube.com/watch?v=utu4RJiGaCk&t

För mig är jag okej om det görs Woke serier/filmer. Precis som jag är med super manly men 80s-style action. Gör det som lockar folk.
Det jag däremot stör mig på är när serier blir hijackade för att pusha något som är helt olikt vad serien var från början. Otaliga franchises har fallit i graven just pga det.
Vi ser väl snart om Amazon's Lotr faller offer för det också. Dom har redan slaktat Wheel of Time.
Så förhoppningarna är inte särskilt höga...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Då är det ju dåligt skrivet för det är dåligt skrivet. Inte för att något är "woke".

Tyvärr inte


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Horizon Zero Dawn har ju klart mer originell story än gameplay så det borde verkligen kunna bli en mäktig serie om de kan få till rätt budget och framförallt casta bra skådisar. Se Game of Thrones - inte direkt galet med effekter i första säsongen men i princip klockren casting som. Kan nästan känna att när de drar på med effekter i sista säsongerna med drakter/zombies etc så tappade den serien. Är såklart svårt med adaptioner men Horizons värld är så intressant att det finns klar potential tycker jag.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tarmböld:

Om du ser en religös rulle med massa hamfisted budskap från bibelen, då måste du väl ändå kunna se den agenda kopplingen?
Eller om du ser en propaganda film från Nazi-tyskland? Då lär väl kunna dra slutsatsen att: "hmmm okej ja det här är färgad efter en viss politik som fanns där då"

Men du menar att inget dåligt kan omöjligtvis kopplas till Woke rörelsen? Saker där råkar bara vara dåliga?
Se det här klippet från Supergirl!!

https://m.youtube.com/watch?v=utu4RJiGaCk&t

För mig är jag okej om det görs Woke serier/filmer. Precis som jag är med super manly men 80s-style action. Gör det som lockar folk.
Det jag däremot stör mig på är när serier blir hijackade för att pusha något som är helt olikt vad serien var från början. Otaliga franchises har fallit i graven just pga det.
Vi ser väl snart om Amazon's Lotr faller offer för det också. Dom har redan slaktat Wheel of Time.
Så förhoppningarna är inte särskilt höga...

Poängen var snarare att bara för att något är "woke" är det inte automatiskt dåligt, eller på något sätt sämre om vi skulle ha en vit man i huvudrollen, vilket ofta är motsatsen.

Finns tonvis med filmer som inte är woke som också är dåliga, varpå poängen också är att något inte automatiskt är dåligt bara för att de vill vara "woke" (som f.ö inte behöver var något dåligt. Representation är bra) - utan för att storyn och allt därtill de skrivit är dåligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nej granted = woke behöver inte automatiskt betyda att det är dåligt....meeeen oftast så är det det.
Dom som verkligen går fullt ut med det har en tendens att missa poängen med "underhållning" för att de dom främst bryr sig om deras budskap.

Dessutom om synsättet genomsyrar produktionen från toppen, ja då får man tex Kathleen Kennedy som anlitar Rain Johnson främst bara för att han är medgörlig.
Inte precis en slump han blev erbjuden en trilogi redan innan Last Jedi var släppt.
Vi ser samma med Wheel of Time och nu Rings of Power. Muppar med lite erfarenhet som får ta på sig ett enormt ansvar. Säger inte att det bara är pga det, men lär vara en faktor.

Till och med The Witcher seriens författare var alla far, far left och showrunner uttryckte sig tydligt hur dom inte ville ha "Witcher experter" och att dom ville ha folk som "vågar ändra världen."
Och det märks att seriens manus och genomförande har lidit pga det. Även om den har sina ljusglimtar.

Det är rätt idiotiskt att ändra och göra om saker på massiva vis och tro att deras nya material är bättre.
Tyvärr är det allt för vanligt att det sker när saker blir woke. Därför får vi saker som tex nya He-Man där man dödar He-Man och ersätter honnom med en buff kvinna.
Det är rätt så befängt! Som om man skulle döda Wonderwoman 10 minuter i hennes egen film och ersätta henne med Aquaman.

Såklart finns det massvis med filmer som är dåliga av andra skäl. Tror ingen har hävdat annat.

Moderator | Testpilot
Skrivet av miffot:

Tyvärr inte

För att klargöra: Det går utan problem att ha underrepresenterade personer i huvudroller på olika sätt i film, spel och ser och det är bra underhållning.

Lägg ned med trollandet är du snäll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

För att klargöra: Det går utan problem att ha underrepresenterade personer i huvudroller på olika sätt i film, spel och ser och det är bra underhållning.

Lägg ned med trollandet är du snäll.

Nej...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

För att klargöra: Det går utan problem att ha underrepresenterade personer i huvudroller på olika sätt i film, spel och ser och det är bra underhållning.

Lägg ned med trollandet är du snäll.

Absolut så går det, finns massvis med bra filmer.
Tyvärr inefattar hela woke grejen mer saker än det, villet brukar leda till att hela approachen påverkas som följd.

Skribent
Skrivet av Qn1f3:

Kom hit för att nämna detta ifall någon inte redan tagit upp det!

Ja jag tycker vi startar en hashtag #NillaforAloy


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar