Euro Truck Simulator 2:s Heart of Russia-DLC kommer inte att släppas i dagsläget

Robot
Euro Truck Simulator 2:s Heart of Russia-DLC kommer inte att släppas i dagsläget

Men det lär släppas vid ett senare tillfälle.

#Euro-truck-simulator-2, #SCC-Software


Medlem

Tycker jag låter ganska vettigt ändå.

Sedan är jag lite förvånad (samtidigt som ändå inte) att spelet lever än idag. En hel del patcher och DLC har släppts.
Men samtidigt, det är ett utomordentligt simulator spel.

Gnällkuk

Fan, det där måste suga rätt hårt som utvecklare när man jobbar med ett DLC som detta och så sker kriget i Ukraina...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Före de utannonserade "Heart of Russia" DLCt var jag 100 på att det skulle bli tal om Grekland, Kroatien, Albanien DLC istället som skulle föra ihop Italien DLCt och Turkiet DLCt. Var så besviken över det slitna Ryssland som expansion.
Hoppas de satsar på Grekland nu, fast det lär ju ta ca 1.5 år innan de får ut det i spelet. Om de nu inte har ett litet team som redan börjat på denna expansion i liten skala.

Hade utvecklaren släppt Heart of Russia så hade det recensionsbombats till rekordnivå på Steam. Hade varit intressant att se...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Titeln kan man ju ändra på till något mindre...olämpligt i sammanhanget. Men själva DLC:t tycker jag man kan släppa, tycker det börjar bli nästan lite löjligt hur Europa och västvärlden försöker önska bort hela Ryssland och dess befolkning och allt som förknippas med dem. Det kommer inte på sikt bli bättre relationer genom att demonisera landet och dess folk så fullständigt.

Medlem

Suck, släng in en stridsvangsmodell och lägg till slava ukraini i titeln så får de 100 k sålda. Samt annonsera att en liten del av intäkterna går till ukraina. De har ju varit politiska innan och tagit ställning för Ukraina?

MudRunner finns ju redan.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Rimligt. Starkt beslut av dem, det kan inte vara helt lätt ekonomiskt. Förhoppningsvis kan de återanvända lite av arbetet till något annat projekt.

Medlem

Startade upp spelet i helgen då jag hade tråkigt...Nu kan jag inte sluta spela, haha !
Sjukt roligt med ETS2 online patchen

Medlem
Skrivet av Majoren:

Titeln kan man ju ändra på till något mindre...olämpligt i sammanhanget. Men själva DLC:t tycker jag man kan släppa, tycker det börjar bli nästan lite löjligt hur Europa och västvärlden försöker önska bort hela Ryssland och dess befolkning och allt som förknippas med dem. Det kommer inte på sikt bli bättre relationer genom att demonisera landet och dess folk så fullständigt.

Tragiskt att utvecklare ska behöva känna den pressen men det är det samhälle vi lever i, väst med Sverige i spetsen är experter på "guilt by association" och utfrysning av oliktänkande. Min hållning är den motsatta, jag vägrar medverka till någon global mobbningskampanj mot allt och alla i Ryssland. Finns det ett spel eller en produkt som förtjänar mina pengar så får den det, och om någon tolkar detta som att jag vurmar för Rysslands invasion så kan de dra åt helvete.

Medlem

Vore det inte bättre att de gav ut den och donerade vinsten (efter utgifter) till Ukraina, bara för att peta björn-j-veln lite mer i ögat.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Vore det inte bättre att de gav ut den och donerade vinsten (efter utgifter) till Ukraina, bara för att peta björn-j-veln lite mer i ögat.

Det finns alltid en mellanhand som ska ha en Stor del av kakan
så jag donerar aldrig

Medlem
Skrivet av heady89:

Tragiskt att utvecklare ska behöva känna den pressen men det är det samhälle vi lever i, väst med Sverige i spetsen är experter på "guilt by association" och utfrysning av oliktänkande. Min hållning är den motsatta, jag vägrar medverka till någon global mobbningskampanj mot allt och alla i Ryssland. Finns det ett spel eller en produkt som förtjänar mina pengar så får den det, och om någon tolkar detta som att jag vurmar för Rysslands invasion så kan de dra åt helvete.

Jo, lite så är det väl.
Man måste väl tänka på att Ryssland och ryssar kommer finnas kvar även när kriget är över. Det är en del av vår geografiska närhet och kan inte önskas bort.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

MudRunner finns ju redan.

Mud och Snowrunner är lite av en annan typ av Simulator. Visst fortfarande lastbilar men annat underlag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Molotov:

Mud och Snowrunner är lite av en annan typ av Simulator. Visst fortfarande lastbilar men annat underlag

Det är vanligt ryskt underlag


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Ja, är väl bra att lägga projektet på is tillsvidare. Antar att en del assets går att återanvända i andra delar av spelet.

För min egen del skulle jag gärna se ett "nordkap" DLC. Skandinavien DLCt kändes ju lite meh iom att det bara täckte den södra delen. Det är ju vidderna och midnattssolen man vill åt!

Medlem
Skrivet av heady89:

Tragiskt att utvecklare ska behöva känna den pressen men det är det samhälle vi lever i, väst med Sverige i spetsen är experter på "guilt by association" och utfrysning av oliktänkande. Min hållning är den motsatta, jag vägrar medverka till någon global mobbningskampanj mot allt och alla i Ryssland. Finns det ett spel eller en produkt som förtjänar mina pengar så får den det, och om någon tolkar detta som att jag vurmar för Rysslands invasion så kan de dra åt helvete.

Genom att stötta ryska invånare med pengar så betalar de skatt till Ryssland. Dessa pengar finansierar sedan attacken och folkmordet i Ukraina. Det naturligtvis inte alla ryssars fel, men de kommer vara en bricka i spelet.
Jag vill personligen inte slussa några som helst pengar till något företag eller individ i Ryssland då jag inte vill att enda av mina kronor ska gå till klusterartelleri över civila byggnader.

1
Skriv svar